Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ikke"]
[quote="schaapjuh"][quote="Eleonoor schreef:Een paspoort is voor ALLE paardachtigen in de gehele EU VERPLICHT!!! Dat heeft duidelijk in alle paardenbladen gestaan. Dus, herhaling, alle paarden, ook die in de achtertuin van je opa, moeten een paardenpaspoort hebben.
!!
). Na 14 dagen kreeg ik de pas toegestuurd.
) aanvragen !Eleonoor schreef:Alleen het paardenpaspoort is bij de wet verplicht!!! NIET het chippen of elke andere tweede vorm van identificatie. Het is een wetgeving ingesteld door de EU.
Carolien007 schreef:bij ons wist de DA inderdaad ook nog van niks
Lot"]
[quote="Carolien007 schreef:bij ons wist de DA inderdaad ook nog van niks
schaapjuh schreef:
Maar het stomme is dat er een aantal mensen beweren dat de medicatie van het betreffende paard wordt vermeld in het paspoort, terwijl dat bij mijn paard echt niet gebeurde.
Lot schreef:Als Brussel de Nederlandse chip-aanpassing goedkeurt - en dat zit er in - zal inderdaad elk vanaf 1 januari 2004 geboren veulen binnen 7 maanden van een chip worden voorzien.
En die 2 bejaarden met 9 shets hebben nog even, per 1-1-2007 moeten die ook voorzien zijn van paspoort én chip.
Lot schreef:..En de meeste mensen zullen - denk ik ... - kiezen voor de verklaring dat hun paard níet voor humane consumptie is bestemd. Immers, je wilt voor je paard de best mogelijke veterinaire zorg dus geen beperking van middelen?!
Citaat:Maar wat is het hele probleem? Ik vind t een goede zaak dat die paarden hier in NL eens goed geregistreerd worden. Dat is bij ander vee wel beter geregeld. En met al die veeziekten van de laatste jaren kan het geen kwijt een en ander beter te registreren.
. Er komen immers steeds meer paarden en als er hondenbelasting is
, waarom dan ook niet voor paarden ?! Het brengt vast een hoop centen in het laatje! Handig dat al die paarden dan "toevallig" al geregistreed zijn
! 
) Zo zijn er diverse productschappen die de Nederlandse wetgeving controleren en implementeren zoals bijvoorbeeld het PDV (productschap voor diervoeders).