Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koortje schreef:Het lijkt mij ongezond. Een soort incest, alleen denken paarden zelf daar natuurlijk anders over. Want het komt er op neer dat een hengst zn eigen dochter dekt, nou lekker..!
Hoe het verder in de praktijk werkt weet ik niet zozeer, heb geen ervaring met inteelt paarden.
Tessebes schreef:In sommige stamboek in lijnenteelt en zelfs inteelt heel normaal, denk aan het groninger en gelders paard.
Mystica schreef:Op internet kwam ik deze stukjes tegen:Citaat:Dit is een ruin uit de combinatie Derby x Derby ; of terwijl het bloed van Derano Gold en Dornick dubbel ingeteeld.
Passender kan haast niet.Citaat:Merrieveulen v. Romantico m. Silbersanne mv. Cantus mmv. Ramano
Ramano is ook de vader van Romantico toch?
Ik dacht altijd dat inteelt nadelig was. Maar zolangzamer hend begin ik daaraan te twijfelen.
Wie helpt me uit de droom?
stef schreef:volg het niet helemaal. Wat is het verschil tussen inteelt en lijnteelt?
I weet wel dat iemand binnen ons stamboek een merrie door haar eigen vader heeft laten dekken in de hoop dat het veulen nóg beter werd dan de merrie al is.
Het resultaat weet ik niet trouwens