Levy schreef:Dan stel ik voor dat je nu eens een prive lesje bij Tyrza gaat volgen....
1 uurtje maar.....in plaats van 5 dagen bij AdB
Als zij ooit eens in de buurt zou zijn, dan zou ik er wel overna denken om dit eens mee te doen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pipo schreef:Kijk en hier gaat het dus totaal mis bij iedere instructie!
Je handen gebruik je namelijk niet om te corrigeren. Het liefst zo min mogelijk. Als jou paard wat over de schouder wegloopt naar buiten, dan zet je het paard met je BUITENBEEN terug. Het enige wat je zou kunnen doen is wat begrensen op twee teugels. Maar dan nog geld de regel............eerst been, dan hand.
Maar dat eerste stukje vergeet iedereen altijd.
Pipo schreef:Nou moet ik dat in de praktijk alleen nog ff wat vaker voorelkaar krijgen........Want hoe komt het toch dat je steeds maar weer verlekkerd word door jezelf om ff die hand terug te brengen
Om de minuut zeg je: AFBLIJVEN.......en toch doe je het.
Ik snap dat niet van mijzelf.![]()
Offe...........ben ik de enige die daar last van heeft hier
Ipsilonka schreef:Het is weer een topic waar iedereen alles beter weet etc etc etc..... Als iemand zich goed voelt bij AdB en ruiter + paard gaan er voor hun idee op vooruit... Laat ze dan lekker lessen en er van leren. Als we iedereen gewoon in zijn waarde laten dan zou het hier een stuk leuker worden. Ik heb ook les gehad van Antoine en sommige dingen gebruik ik wel en andere dingen doe ik euhm hoe zeg je dat gewoon op mijn eigen manier... Zo kan je van iedereen wat leren is mijn mening en past het niet bij je (en je ideeen en gevoel.) dan niet simpel toch......
Tyrza schreef:Daarom zie je vaak bij mensen die hun handen lager moeten hebben dat de armen vaak verkrampen. De balans moet vanuit de buik komen en daar hebben veel mensen nog behoorlijk moeite mee.
Levy schreef:Naar miijn idee wordt er niemand NIET in zijn waarde gelaten....
Er worden alleen trainingsmethoden aan de kaak gesteld, lijkt me geen ramp..
Ipsilonka schreef:Ik heb geen zin om verder te quoten, maar er wil iemand gewoon zijn foto's laten zien van een trainingsweek waar ze veel geleerd heeft. En vervolgens krijg je dit topic. En jij hebt meerdere malen laten weten dat je het er niet mee eens bent en nogmaals en nogmaals en nogmaals...... Dat weten we nu wel denk je ook niet?
Idra schreef:Oh ja Levy, een GP amazone die les krijgt soms van AdB: Arlette Holsters. Maar jullie Nederlanders zullen haar niet kennen.
Levy schreef:Maar Anjatjeuh, is het niet een feit dat ELK paard beter gaat lopen, als je hem maar beter rijdt??? (om even iemand anders te citeren....)
Zwelgje schreef:Sorry hoor maar wat een onzin. Ten eerste is het NOT DONE om met ongelijke handen te rijden
ynskje21 schreef:Nog even over die hoge binnenhand: Dat is niet alleen voor het paard maar ZEKER voor de ruiter een hulpmiddel om recht te blijven in een wending: Heel veel ruiters zetten de binnehand juist naar beneden (op bovenbeen of zelfs op knie), en tegelijk de buitenhand omhoog, waardoor ze zichzelf scheef op het paard zetten.
Citaat:De bedoeling is dat ze een wending maken maar door de lage binnenhand en hoge buitenhand gooien ze hun eigen gewicht naar buiten waardoor het paard naar buiten valt (zoekt ruitergewicht op)en over de buitenschouder heen dweilt.
Citaat:Het is een tussenoplossing! Geen einddoel! Daarna kan je je handen weer op een normale manier houden, of slechts licht binnenhand naar boven. Overigens is AdB lang niet de enige die dit predikt hoor, er zijn veel meer mensen die op de klassieke manier lesgevendie dit zeggen (Ernest van Loon, D. de Wispelaere om er een paar te noemen)
ynskje21 schreef:Overigens is AdB lang niet de enige die dit predikt hoor, er zijn veel meer mensen die op de klassieke manier lesgevendie dit zeggen (Ernest van Loon, D. de Wispelaere om er een paar te noemen)