Horse Event: Bokt-probleempaarden gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110770
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Horse Event: Bokt-probleempaarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 20:02

Nieuwsredactie


Tijdens Horse Event gaat het team van Annemarie van der Toorn wederom aan de slag met een aantal paarden die hulp nodig hebben met hun gedrag. En omdat er op Bokt een hoop paarden rondlopen die zich perfect op laat voeden, maar ook een klein percentage waarbij dat net wat minder gelukt is, kan Bokt hierbij helpen! Als jij een paard met een probleem hebt, kan je hem of haar opgeven zodat Annemarie op Horse Event een begin kan maken met het oplossen van dit probleem. Annemarie werkt hierbij volgens de methode van Monty Roberts, een methode die zich richt op de communicatie met het paard. Als het probleemgedrag van jouw paard een fysieke oorzaak heeft dan zal dit eerst opgelost moeten worden door een dierenarts of andere deskundige.

Maar heb jij een paard wat niet succesvol is ingereden, iedereen eraf bokt, steigert, de hoefsmid het liefste wegschopt, niet naar de dierenarts kan, de trailer niet op of af kan, niet aangeraakt kan worden, niet stilstaat bij opstappen, gevaarlijk is met grondwerk, ernstig bang voor iets is, niet buiten kan rijden of misschien iets anders doet waar je hulp bij nodig hebt? Geef dan je paard op door een mail te sturen naar HE2010@bokt.nl. Zet in de mail in ieder geval de volgende informatie:
  • Je gebruikersnaam op Bokt.nl
  • Naam van het paard
  • Ras
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Korte, duidelijke beschrijving van het probleem

Mocht je een filmpje hebben van het probleem dan ontvangen we dat graag! Vragen over deze actie zijn welkom in dit topic of via het eerdergenoemde email adres.

Bokt.nl zoekt samen met Annemarie de tien meest uitdagende problemen uit de inzendingen. Vervolgens kunnen alle gebruikers hun stem uitbrengen op het paard waar zij het liefst op Horse Event naar kijken. Annemarie gaat tijdens Horse Event aan de slag met de drie paarden die de meeste stemmen hebben, maar omdat een probleem niet in 1 dag op te lossen is, krijgen de eigenaren van deze paarden een week gratis training en begeleiding. De genomineerde paarden die niet uitgekozen worden zullen allemaal telefonische begeleiding krijgen en waar nodig komen ze een keer met hun paard naar het trainingscentrum van Annemarie.

Kun jij bij jouw paard de hulp van Annemarie gebruiken? Geef je dan op en wie weet zien we je terug op Horse Event 2010!

Voor de mensen met juist een paard dat zich perfect gedraagt; we zijn nog op zoek naar demonstraties voor tijdens Horse Event, zie dit bericht: [EV] Jij in het programma van Horse Event 2010?

Als je geen demonstratie kan geven en ook geen probleempaard hebt dan is er nog 20% korting op kaarten als je wilt komen kijken.
Laatst bijgewerkt door BartVB op 23-06-10 11:34, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd

Ilse_123

Berichten: 3781
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:28

Ik heb een keer zo'n clinic gezien van haar, toevallig met het paard van mijn instructrice, was erg gaaf om te zien. Het betreffende paard weigerde een trailer in te gaan en raakte dan volledig in paniek, bij Annemarie ging ze uiteindelijk in, zonder ook maar iets van paniek, erg knap.
Mijn paard is niet echt een uitdaging, ja okee, hij wil de trailer niet op (je moet hem er zowat intillen :+ ) en heeft een fobie voor koeien, maar hij is ook pas 5 jaar oud ;)

Spytgnieskje

Berichten: 873
Geregistreerd: 09-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:32

Ilse_123 schreef:
Ik heb een keer zo'n clinic gezien van haar, toevallig met het paard van mijn instructrice, was erg gaaf om te zien. Het betreffende paard weigerde een trailer in te gaan en raakte dan volledig in paniek, bij Annemarie ging ze uiteindelijk in, zonder ook maar iets van paniek, erg knap.
Mijn paard is niet echt een uitdaging, ja okee, hij wil de trailer niet op (je moet hem er zowat intillen :+ ) en heeft een fobie voor koeien, maar hij is ook pas 5 jaar oud ;)


Haha, dan hebben onze paarden hetzelfde karakter :P Alleen is die van mij 8

Erg leuk dat ze komt!

ZiekieLove

Berichten: 707
Geregistreerd: 22-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:33

Tot wanneer kun je je paard opgeven?

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:34

had ik dat vorig jaar maar geweten, dat was misschien nog een kans geweest voor mijn paard, maar nu heeft ze een nieuwe baas die haar gelukkig een goed tehuis biedt.

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:38

Ik zou het heel graag doen want mijn paard breekt de trailer zowat af, ze trekt alle kettingen los en stampt de baar aan haar kont weg zodat ze eruit kan stormen.
Maar ik woon in België en dan wordt het toch wat te ver voor mij en mijn paard.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:45

Die vraag van Lindy1982 vind ik wel een goede trouwens :+

Ik heb mijn merrie opgegeven die zwaar in paniek raakt en steigerd en dan achter over kan klappen, bij aanraking van het hoofd, oren en de manen.
halster of hoofdstel om doen is dus behoorlijk onmogenlijk ;(
zeg maar zwaar kopschuw :(
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 22-06-10 21:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Probleempaarden op Horse Event met Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:46

Ik heb mij getraumatiseerde paard opgegeven. Ik hoop heel erg dat ik uitgekozen word.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41664
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:47

Paarden met ernstige trailerlaadproblemen zullen wat werk op locatie nodig hebben. In die gevallen kan Annemarie het paard eventueel ophalen.

Dekloktikt

Berichten: 1759
Geregistreerd: 26-12-06
Woonplaats: Jubbega, Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:56

Ow ik lees net het bericht hierboven.

Mirrrriii
Berichten: 1042
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:58

Ik heb zojuist mijn paard ook opgegeven.

Dit betreft een geval van enorme angst.
Ze heeft wel meerdere eigenaren gehad, en misschien dat het daar is fout gegaan, maar allemaal hebben ze haar door verkocht omdat ze niet wou volgens hen.

Ik wil haar graag een kans geven, en hoop eigenlijk dat annemarie mij kan helpen haar te begrijpen.
Hopen dus dat ik uitgenodigd wordt.

rockwitch

Berichten: 11749
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Probleempaarden op Horse Event met Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:01

Annemarie gaat altijd zelf de paarden ophalen die trailerlaad problemen hebben. Ze heeft Javi toendertijd ook zelf opgehaald. Ik ga binnekort eens kijken of die van mij nog steeds de trailer niet op wil, de laatste keer heeft het heeeeel lang geduurd, dus wie weet geef ik de mijne als ie het nog steeds niet doet dan ook wel op.

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:02

Akhal_Teke schreef:
Paarden die je niet op de trailer krijgt "zie je toch niet terug" op Horse Event.
Komen ze ook aan huis?



Nee klopt die van mij gaan met geen mogelijkheid op de trailer, of ze moeten ze onder narcose brengen, met een heftruck in de trailer leggen ander krijg ik ze niet op horse event! _O- Dus kom maar op! (de een heeft een trailerongeluk gehad en de andere rent net zo hard de trailer weer uit)
Degene die we zien op horse event zijn er niet lopend gekomen neem ik aan.
Ik heb beide dames voor het onderdeel trailerladen opgegeven.
Laatst bijgewerkt door Schangah op 22-06-10 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_26

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:05

Wat een goed idee :)
Ben heel benieuwd naar de inzendingen!

Erretje

Berichten: 1227
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Gooi en Vechtstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:07

De mijn heeft een trailer-uitlaad-probleem, kan dat ook :o ?

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:12

ben idd benieuwd hoe ze "laadproblemen" ergens anders willen laten zien. Ze zullen dan van tevoren toch ook echt aan de slag gegaan moeten zijn. Ben benieuwd hoe zij ons probleempje op zouden willen lossen; trailerladen, niet steigeren of wilde taferelen, maar wel een paardje wat in de freeze schiet en dus geen stap meer voor/achter/opzij zet. en eigenlijk een afweermechanisme wat je liever niet ziet, omdat het imo ogen wel ultieme teken van angst is.

rockwitch

Berichten: 11749
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Probleempaarden op Horse Event met Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:13

Vorig jaar had ze ook paarden met laadproblemen, die gaat ze dan zelf ophalen, dus ze werkt er dan denk ik ter plekke al een beetje mee, maar 1x goed wil niet zeggen dat het paard er gelijk elke keer zo in wandelt. Ze zegt ook altijd, thuis blijven oefenen.

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:21

Nou ik heb mijn paard ook op gegeven. :)

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Probleempaarden op Horse Event met Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:25

Heb mn merrie opgegeven die absoluut onder geen beding haar achterbenen geeft.
De rest is geen probleem (poetsen, afspuiten, droogwrijven enz enz) alleen het optillen wil ze niet.
Nu al 3 jaar mee aan het steggelen....
Zelfs de DA en hoefsmid nemen versterking mee als ik bel dat ze weer eens gedaan moet worden aan de achterkant....
Hoop dat zij er raad mee weet!

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Probleempaarden op Horse Event met Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:31

Wanneer krijg je te weten of je bent uitgekozen? Of is er niet een bepaalde datum tot wanneer je kan inzenden?

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Horse Event: Bokt-prombleempaarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:33

Die van mij heeft een scheer/knip probleem. Kan niet eens zijn sokken bijknippen of zijn benen scheren. Helaas staat hij al op de wei als dit bezig is. (ergens denk ik ook niet dat mijn probleem opgelost kan worden zonder hem onder zware verdoving te zetten).

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:35

ZiekieLove schreef:
Tot wanneer kun je je paard opgeven?
1 augustus.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:43

Ik heb de mijne opgegeven.
Hij laat zich
1) niet laden ( ja met voer maar dat is niet de bedoeling) bij al de rest gaat hij de lucht in
2) hij steigert onder het zadel als hij iets niet wilt doen ( langs een vreemd object of weg van de kudde of gewoon iets wat hij niet wilt doen ( oefening))

Ben benieuwd

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Horse Event: Bokt-prombleempaarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:46

Hehe, het knippen begin ik niet eens aan!
Zodra ik met een schaar aankom, is zij weg... met of zonder stuk hek aan dr halstertouw....
Daarnaast is ontwormen een drama! Die spuit zegt dr al genoeg.
Tegenwoordig heb ik ook een lege, en die vul ik eerst 4 of 5 keer met appelmoes en dan heel plotseling die ontwormer/tranquigel er tussendoor en dan weer één met appelmoes....
Vind ze niet grappig, maar werkt wel!!!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Horse Event: Bokt-prombleempaarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:50

Ik vind een beetje lang duren, HE is pas in september. Ik zou niet al die tijd met een probleempaard rondlopen... :+