Het meest onwaarschijnlijkste verhaal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Het meest onwaarschijnlijkste verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 18:32

Hier gaat je mond echt van open vallen,
m'n moeder komt net thuis van Darmorah en vraagt of ik het laaste nieuwtje wil horen, tuurlijk willen we dat!!

Ik zal eerst even van het begin beginnen, nog geen twee weken geleden is er een nieuw meisje bij ons op stal gekomen met haar Fjorden paardje van 17 jaar (dit was op zaterdag). Zondag's vraagt ze aan mij of ze met me mee mag op buitenrit, ik vond het prima, zo gezegt zo gedaan. dus onder weg haar een beetje uitgehoord (:D) Bleek dat ze het paardje in mei van haar broer (!?!) had gekregen, ze had liever een Tinker gehad maar de Tinker waar ze naar was wezen kijken ging telkens liggen als ze ging rijden Verward Dus was het de fjord geworden, Ik vroeg aan haar hoe lang ze dan al reed voor dat ze haar pony kreeg, ze zei dat ze nog maar een halfjaar reed en dat haar broer vond dat ze maar een eigen pony moest krijgen . Dus onder weg merkte ik al dat ze er nog niet echt veel van bakte, gelukkig was het paard nogal braaf. later was op stal ook goed te merken dat ze er nog niet echt veel vertsand van had, zo ging ze 'n keer nadat ze gereden had, haar pony uitgebreid lopen poetsen terwijl het paard kledder nat was van het zweet. En ze vond het wel leuk dat darmorah zo schoon bleef met haar deken op, dus gooide ze op haar paardje, wat al flink in de wintervacht stond, een dikke winter deken. Zo hebben juliie een beeld van het meisje en haar pony.

Nu het nieuwtje, erg slecht nieuws.
Het bleek dat het paardje er om bekend stond regelmatig koloiek aanvallen te krijgen (oorzaak bij mij onbekend ), en kreeg gisteravond weer een koliek aanval, een paar meiden van stal hadden afwisselend met het paardje gelopen (zij zelf stond maar toe te kijken), dierenarts erbij. Ze moest maar naar de kliniek in Roosendaal (vanuit Vlissingen), gauw een trailer en chaffeur geregeld (deze man zit zelf ook in de paarden,handel), ouders van het meisje wilde niet mee Verdrietig maar d'r broer gelukkig wel, mischien kan je het wel raden, helaas heeft het paardje het niet gered. Het ergste moet nog komen, en ja het kan nog gekker!
Op de terug weg (weet natuurlijk niet precies hoe het is gegaan) heeft de chaufeur van de trailer, haar een ander paard aan geboden, een 7 jarige KWPN, natuurlijk heeft zij (haar broer) dit paard gekocht Lips are sealed , hier zijn toch geen woorden voor, je kan toch verwachten dat hiet ongelukken mee gaan gebeuren, tenzij het wel een hele brave 7 jarige KWPNer is. Het paard komt vanavond, ik ga toch maar even kijken.
Ligt het aan mij of kan je hier met je verstand niet bij.

Er gebeurd ook altijd wat bij ons op stal


ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 22:16

Hoe kan je inm godsnaam denken aan een nieuw paard als je andere net overleden is, daar kan ik nou echt niet bij.

Kunnen deze mensen niet verwijderd worden door julle stalhoudster?

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 22:23

So hoe bedoel je ik geef niks om me paard, sorry hoor.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 22:59

Nee hier kan ik echt niet in komen als mens met een beetje gezond verstand. Je lieve oude fjorden paardje waar je een halfjaar lekker op hebt kunnen rijden gaat dood door een koliek aanval en nog voor je terug bent op stal hebt je al een nieuw paardje . nou ik zou er zeker de eerste maand niet aan moeten denken om een ander paard aan te schaffen. Nja het bewijst maar weer dat ze niet echt om het paard geeft maar meer voor de heb denk ik.

Wodan en ik onderweg in de M2

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 23:39

Tsja, er zijn gewoon mensen die niet veel kaas gegeten hebben van paarden. Als ik jou was of iemand van die stal zou ik de onervarenheid aangrijpen om hen even wegwijs te maken in de paardenwereld, hoe het wél moet dus.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 00:20

Je bent niet de enige met gekke mensen op stal!
Bij mij staan ook mensen bij wijze van nog niet eens weten wat de voor en achterkant van een paard is en soms vergeten dat een paard niet 24 uur met z'n tweeen in een stal kunnen staan Verward

Ojah trouwens over die liggende tinker, dat doen tinkers wel 's vaker meestal is het een vorm van protest en sommige mensen vinden het leuk en gaan ze dan belonen Frusty

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 09:31

Wat een idioot gedoe, zeg. Hoe kun je nou enthousiast aan een ander paard beginnen als je net je eerste paardje hebt verloren.
Dat zegt mij wel iets over hoe zij denken over paarden. Het is te hopen dat iemand erin slaagt deze mensen wat verstand bij te brengen voor er ongelukken van komen...

* To Belg, or not to Belg *

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 11:15

Volgens mij zit dit grietje ook wel een beetje onder de plak bij haar broer of krijg ik dit idee alleen maar??

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 12:14

Had ik maar zo'n broer Haha!

(het zielige verhaal even achterwege gelaten dan he! Want daar heb ik geen woorden voor Frusty )

Op zoek naar de zon!!!

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 14:01

Is er dan niemand die haar even verteld dat dat echt niet kan? Dat je wel iets over paarden moet leren voordat je er eentje koopt? Mischien kan iemand aanbieden om haar te begeleiden? Dan kan ze in ieder geval het volgende paardje minder kwaad doen?

Ein Pferd auszubilden bedeutet nicht nur,dass man es zum Gehorsam erzieht,wie viele es meinen. Genauso wichtig ist es,dass das Pferd mit Freude macht,was man von ihm verlangt. (Nuno Oliveira)

www.landschapsstal.nl www.caballos-andaluces.com


marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:09

Dimple schreef:
Had ik maar zo'n broer Haha!

(het zielige verhaal even achterwege gelaten dan he! Want daar heb ik geen woorden voor Frusty )


ja had ik er ook maar zo een, maar dan wel een broer die verstand heeft en die ook nog een gevoel heeft van dierenliefde, dat is bij deze mensen dus ver te zoeken, ik hoop dat het met die KWPN'er goed afloopt.

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 21:26

Ze had vandaag gereden op het paardje, hij was blijkbaar wel braaf, ze wilde eigelijk wel graag naar buiten (!!) maar hij had nog geen ijzers Frusty

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:04

god weet wat ze paard hebben ingespoten om hem rustig te houden

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:15

Wat belachelijk zeg. Zeker als ze niet kan rijden is het lekker verstandig om naar buiten te gaan. Lekker gevaarlijk, niet alleen voor het paard en haarzelf (blijkbaar interesseert haar dat niet), maar ook voor anderen. Maar ja, volgens mij kan je er niets aan doen, want dat soort mensen zitten overal (ken er ook nog wel paar en dat ging maar net goed).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 178 bezoekers