Stichting paardenrusthuis AMON in problemen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Stichting paardenrusthuis AMON in problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 13:30

De stichting paardenrusthuis AMON in Oost-Souburg (Zeeland) neemt 4 oude paarden op en geeft deze een goede oude dag. De eigenaren doen dus geheel afstand en alle kosten qua verzorging moeten vanuit deze stichting worden gefinancierd. Voorheen waren ze met 3 personen, helaas moet Kim alles nu alleen doen. Ze heeft recentelijk een feest gehouden en hier wat geld mee verdient, alleen is dit geld al weer op, omdat er 2 paarden waren die medische hulp nodig hadden. Geld voor onderhoud van de winter is dus gewoonweg niet aanwezig. Daarom hoop ik dat er hier mensen bereid zijn om een donatie te doen op de girorekening van de stichting.

Stichting paardenrusthuis AMON
Amstelstraat 2
4388 RM Oost-Souburg
Giro: 7854020

Mochten nog mensen vragen hebben over het geheel, PB dan even!!
Alvast bedankt voor de moeite, vooral vanuit de paarden! [/i]



sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 13:46

Ik volg nogal wat van die dingen op het net uit de VS - blijkt dat daar vaak vragen gelanceerd worden naar "producten" ook, van voer naar halsters, leidkoorden, echt alles - die dan op hun beurt te koop aangeboden worden, messchien een idee? Ontwormers ook vaak, en vaak krijgen ze reacties vanuit voerproducenten en dergelijke ...

Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 13:55

Je bedoelt sponsors te vinden in de vorm van voerfabrikanten ed. Dat is natuurlijk ook een idee, als bijvoorbeeld Pavo wil helpen.
Dus als er mensen zijn die iets anders willen doneren.... dan mag dat natuurlijk ook, maar alle kleine beetjes helpen enorm!!

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 21:54

Hee Lenoor wat goed dat je dit doet voor stichting Amon, ik wist niet het zo slecht met ze ging, bij de stichting staat ook een oud manege paard van de manege waar ik 'n paar jaar heb gereden, ik kan maar een ding zeggen:

DONEREN Haha!

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:34

Ow, Ik zie nu pas dat er hier een berichtje van ons staat,ik ben vrijwilliger.... Ik zal even het verhaal van de stichting vertellen:

In maart 1998 stond op manege Paardoes in vlissingen een paard op stal, hij was kreupel en kampte met een zware peesblessure. De vooruitzichten waren niet best, de manege wist niet wat ze met hem aan moesten. Kim, destijds vrijwilliger op de manege wist dat er een vervangend tehuis voor Amon moest komen, anders zou hij moeten worden afgemaakt. Ze klopte aan bij haar vriendin Claudia en ze besloten Amon te adopteren, om hem samen te kunnen bekostigen zouden ze een aparte rekening moeten openen. Na een aantal enthausiaste reacties van de omgeving kregen ze het ideee om een stichting op te richten voor Amon, daarna ging het allemaal heel snel.....

Inmiddels hebben wij 5 paarden onder onze hoede gehad, momenteel staan er 4.
Amon, Ciska, Dex en Domino Genieten op een pensionstal van hun welverdiende pensioen. Ze hebben allemaal een vaste verzorger/vrijwilliger, waardoor ze gepoetst worden en lekker wandelingen maken. Ze staan iedere dag minstens twee uur buiten en krijgen de zorg die het beste bij ze past.

Begin dit jaar begonnen voor ons de eerste strubbelingen, Claudia had problemen en had tijd voor haarzelf nodig en na een poos gaf ze aan dat deze periode zo lang zou zijn dat ze niet meer bij de stichting betrokken kon zijn. Kim zou allen verder moeten en dat viel best zwaar.

Vol goede moed zijn we verder gegaan en in het afgelopen half jaar hebben we prima gedraaid, er zijn verschillende activiteiten geweest waarmee we genoeg geld binnenhaalden.

De laatste maanden zijn er drie paarden geweest met problemen, zodanig dat de veeatrs kosten hoog waren. Gelukkig hadden we met onze activiteiten een goede reserve opgebouwd om deze kosten te financieren.
Een paar weken terug bleek echter dat door het teruglopen van vaste donateurs de kosten hoger waren dan de inkomsten.

We gaan echter door, hoe dan ook onze stichting moet standhouden. We zijn momenteel de enige in zeeland. en we kunnen de paardjes niet in de kou laten staan.
We hebben een aantal vaste donateurs, maar we organiseren ook regelmatig inzamelacties.
Een poosje terug b..v. stonden we bij de kleindiershow in middelburg met zelfgebakken cakes en taarten in onze promotiestand. We hadden best wel wat geld ermee opgehaald en het geeft ons ook de nodige bekendheid. Er liggen kaarten bij de drukker met een prachtige tekening van Amon door Natascha hartendorf. De planning is om er ook briefpapier van te laten drukken (als dat mag van Natascha?), de opbrengst van de verkoop is voor de stichting en we hopen echt dan we op deze manier kunnen blijven bestaan.
Als er nog mensen zijn met creatieve inzamelideeën, hoor ik het graag!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:56

natuurlijk mag dat hoor. Voor het goede doel is alles goed Haha! . Misschien een leuke kerstkaartenactie. Daar is het nu de juiste tijd voor.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:59

Wil jij er dan nog even een kerstmuts op z'n hoofd bij tekenen? Knipoog

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, DDDara, Desi_2409, Igniss, janneke584, kimmetje26, Monique1963 en 132 bezoekers