Wie vertelt het meest onwaarschijnlijk verhaal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Wie vertelt het meest onwaarschijnlijk verhaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 11:38

Wat voor zotte zaken hebben jullie ooit meegemaakt, dingen die nauwelijks te geloven zijn, absoluut ongeloofwaardig maar toch ECHT gebeurd, zo bizar dat er geen woorden voor te vinden zijn????????

Zelf heb ik een verhaal over een pensionklant die een poosje bij me op stal stond.
De man kreeg last van stress en op aanraden van zijn huisarts ging hij sporten. Na een blauwe maandag bij een manege gereden te hebben ging hij naar een paardenhandelaar, kocht een paard, trailer, en de hele mikmak en kwam bij mij vragen om stalling..........Ik trapte erin.
De volgende dag kwam het paard.........ze hadden hem een pismerrie aangesmeerd........als hij erop ging rijden (nou ja hij zat erop en bleef hangen Haha!) deed ze niets dan piepen en vervelen. Hij heeft er nogal wat DA onkosten aan gehad.......tot hij op een gegeven moment op een zaterdag besloot een bosrit te maken. Paard in trailer, naar het bos, opzadelen naast de trailer, hij wil opstappen, paard steigert (had de hele week op stal gestaan, niet bereden) hij valt eraf..........
Vanalles gekneusd, hij kwaad, komt naar huis en belt de handelaar op.

Hij ruilt het paard meteen om voor een andere......hij heeft er daar 1 keer op gereden en het was toch zo'n brave knol..........jaja

Het paard werd de volgende dag omgeruild, de nieuwe stond op stal, leek erg lief.......tot de verdoving was uitgewerkt..........het was een levensgevaarlijke knol! Vies gemeen bijten, sloeg iedereen de stal uit, ik durfde de kids niet meer naar de stal te laten gaan.....het was echt levensgevaarlijk. We hebben dit een kleine week aangezien, hem geadviseerd het paard terug te brengen naar de handelaar!

Hij heeft dit gedaan, paard terug, trailer terug en alle spullen tweedehands verkocht voor een prikkie..............dit alles dus in een tijdsbestek van een maand of drie!

Of het voor zijn stress erg gezond geweest is??????????

Ongelooflijk dat dit soort mensen bestaat.......kopen een paard alsof het een fiets is........snappen er niks van, kunnen niet met een paard omgaan en vinden het gek dat dat niet allemaal zomaar vanzelf gaat...........


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 11:50

Wat ik nog steeds heel apart en nauwelijks te geloven vind is dat het paard van mijn vriendin en mijn eigen merrie allebei gefokt zijn in Zuidwolde door kennissen van elkaar.... en dat de paarden ook nog eens onafscheidelijk zijn...

We hebben de paarden bij verschillende handelaren gekocht en vonden het al grappig dat ze allebei in Zuidwolde gefokt waren, maar pas toen we de fokkers gingen benaderen om informatie over de paarden kwamen we erachter dat de fokkers van beide paarden regelmatig bij elkaar over de vloer komen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 11:54

Ik ken iemand die in 2 jaar tijd 19 pony's heeft gehad en weer verkocht omdat ze bij haar opeens allemaal "vals" bleken te zijn...

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 11:54

Meisje en haar zusje hadden allebei een pony. Echter, hun vader had 2 vrouwen, dus feitelijk zijn het halfzusjes. De 1 is verwend en had haar verzorgpony gekregen, doordat haar moeder die gekocht had. Na 2 maanden beweerde ze dat ze te groot was, er mankeerde ook van alles ana de pony (alleen rechts opstappen, te fel, enz). Haar zusje had nog steeds een veel te kleine pony waar ze dagelijks op reed. Zij kreeg van haar moeder geen andere.
Maar goed, dus die ene pony verkocht, andere voor in de plaats, een pony die M geweest was (en nu een D-pony). Toen ik haar zag rijden vroeg ik zo waarom de pony niet aan de teugel liep (het was net een dwijl). Nou, omdat de hals te stug en te stijf was. Waarop ik zij, binnen 10 minuten loopt ie aan de teugel. Dus ik kreeg de pony in m'n handen gedrukt en 2 rondjes en het was klaar. Het gevolg is dat de pony na 2 weken weer verkocht was. Ze hecth zich er zo aan dat ze niet eens gaat kijken als de pony opgehaald wrodt. Toen kwam er weer 1, ene e-pony, die volgens haar ook M geweest was. Ze reed telkens maar een halve les mee, dan was ze de pony zat. Dus op een keer wilde ze na een halve les de pony weer op stal zetten, omdat ie te druk was. Dus ik zei, moet ik hem even doorpakken? Ja, alsjeblieft hier heb je dat beest, je zet hem maar weer op stal en ik ga naar huis. Ze ging ook werkelijk naar huis. En daar stond ik dan met haar pony in de handen. Dus even gereden, sprongetje, halve les dus afgemaakt. Daarna de pony uitgestapt, maar waar was de deken? Dus beheerster manege heeft haar gebeld, dus toen moest ze met een kwaaie kop weer terug naar de manege. Nu rijdt ze alleen nog op een manege paard en heeft haar zusje deze pony gekregen. Ze heeft haar eigen A-welsh weggedaan. Zij rijdt er nu wedstrijden mee.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 11:56


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 12:09

Ik heb geen raar verhaal gehoord, maar meegemaakt..

Bij een van mijn vorige verzorgadressen hadden twee paarden op ten duur koliek ( ze hadden pulp onverdund gekregen )

Dierenarts erbij en eerst de pony een slang in de neus..

Maag leeggepompt.. En de dierenarts wil de slang terugtrekken.. Slang blijft steken, dierenarts trekt iets harder.. Vervolgens heeft pony een slagaderlijke bloeding uit de neus.. Het leek wel een slachthuis!! Ik heb nog nooit een pony zo vreselijk zien bloeden!! Het bloed kwam uit de neus en uit de mond!!

Een half uur bezig geweest met ijs op het hoofd en ijskoude lappen.. Pony bleef bloeden.. Ik zag echt de kleur uit de vacht verdwijnen, en de glans uit de oogjes verdwijnen..

Bloeden stopte gelukkig net op tijd, had ze 5 minuten langer gebloed dan was ze ten dode opgeschreven..

Pony heeft gevochten voor haar leven en heeft vervolgens met haar bazinnetje ( meisje van 10 ) 3 maanden later het nederlands kampioenschap gewonnen!! Haha! Hoe onwaarschijnlijk is dat? Haha!

Het liefste wat ik toen gehoord heb is dat het meisje vroeg of de pony nu haar arabisch bloed was verloren, omdat ze voor de helft leeggebloed was.. ( pony was 50%welsh en 50% arabier )

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 12:11

Vroeger hadden we een welsh A hengst voor de dekkerij. Elke dag deed mijn vader hem in de paddock en weer naar binnen. Nooit zonder problemen. Op een dag deed hij de hengst weer naar binnen, maar de hengst draaide zich om in de box en spurtte door de open deur. Hij rende de weg op en wachtte netjes totdat de auto's en bussen voorbij waren en stak toen pas over. Hij rende toen het dorp in en stopte bij een merrie. Hier kon mijn vader hem weer pakken. Gelukkig had de hengst geen verwondingen.

Nog zo'n raar verhaal. Er kwam een man bij ons aan die vertelde dat hij zijn pony aan de verzekering voor de slacht had verkocht omdat het diertje ziek was. Toen hij een tijdje later naar een bekend pretpark ging, zag hij zijn eigen pony daar lopen. Hij heeft de pony toen weer overgekocht.

Op onze hengstenkeuring sprong er een hengst over de bakrand.

Wij gingen met onze merrie Saasfee naar de keuring in Duitsland. De reis verliep goed, maar op de keuring stond de merrie te trillen op haar benen.
Toen we weer thuis waren deed mijn vader die niet mee was geweest de deur van de trailer open. De merrie zag hem en hinnikte. Ze was gewoon bang en gestresst geweest omdat ze dacht dat ze weg moest.

Wij hadden onze oude hond altijd op stal. Ze had daar haar eigen box en daar sliep ze ook. Ze wilde nooit in huis. Toen zij in de stal overleed, zat er een kater naast haar deur om de wacht te houden. Met de katten kon ze nooit opschieten. Toen de hond was overleden, werd de kater overgenomen door een poes. En zo is dit de hele nacht doorgegaan. De 1e nacht dat de hond niet meer in de stal was hebben de pony's de hele stal op de kop gezet. De hond corrigeerde ze namelijk altijd.

Als de hond ging drinken in de waterbakken van de pony's sprong ze omhoog tegen de boxen van Muppie en Henkie. Deze pakten haar dan altijd bij de halsband en hielden haar dan vast zodat ze rustig kon drinken.
Laatst bijgewerkt door Yootha op 15-11-02 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 12:18

Ik heb wel een bizar verhaal over de baas van mijn vriend. Die was op een dag verslaafd aan suiker, omdat hij jarenlang 30 koppen koffie dronk met in ieder kopje 3 klontjes suiker. Dat waren dus 90 !!!! suikerklontjes op een dag. Toen ineens besefte hij dat dat toch wel een beetje boel teveel was en dus stopte hij van de ene op de andere dag met suiker eten. En wat denk je???? Na een week was zijn hele lichaam verkrampt en spastisch, puur als afkickverschijnsel van de suiker!!!!! Niet te geloven he?
Oja, en diezelfde man is ook ooit wezen parachutespringen, kwam in een kabel in de lucht vast te zitten en is daar weer uitgevallen toen zijn parachute scheurde. Hij viel dus minimaal 10 meter naar beneden en heeft het overleefd!

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 12:45

Zelf heb ik ook nog wat raars meegemaakt:
een NF merrie wilde echt niet van huis, ik was toen 12 ofzo. Op een keer nam ik har mee met een buitenrit, en ze heeft mij erafgegooid en is teruggerend. Echter eten was belangrijker dan de stal. Dus onderweg bij een berg voederbieten blijven staan. Daar heeft een heel klein kind de pony gepakt en meegenomen naar huis. MAma, ik heb ene pony gevonden. En hij heeft de pony in de tuin gezet met zadel en hoofdstel.
Ik moest dus 3 km teruglopen, en halverwege zag ik die pony staan. Dus meegenomen en de moeder vertelde mij dit verhaal. Niets was stuk, en ik kan er nu nog wel om lachen. Van de eigenaar moest ik direct de volgende dag weer langs die plaats rijden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 12:54

Wij hebben ooit een pony, een shet-hengstje verkocht aan een man met 2 kinderen. We zouden die pony voor ze brengen, dus jongetje stapt bij ons in de auto om de weg te wijzen. Hij vertelllen;"Ja we hebben een stukkie gras voor hem afgezet en er staat een boom in, en we gaan hem heel goed verzorgen, blablabla." Komen we daar aan, moet het beesie in de achtertuin van een rijtjeshuis, midden in Purmerend! Verward Ja ze hadden een stukkiegras (van 2 bij 3) afgezet, en er stond een boom(pje) in. Bloos
Lag inwendig in een deuk, maar goed ze hadden het met de buren overlegd. Later hoorden we dat hij al losgebroken was en ondertussen gecastreerd, en ze hem toen later toch maar op een paardenstalling gezet hebben... het ging toch niet zo goed.... Knipoog

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 13:07

Zelf heb ik ook nog wat raars meegemaakt:
een NF merrie wilde echt niet van huis, ik was toen 12 ofzo. Op een keer nam ik har mee met een buitenrit, en ze heeft mij erafgegooid en is teruggerend. Echter eten was belangrijker dan de stal. Dus onderweg bij een berg voederbieten blijven staan. Daar heeft een heel klein kind de pony gepakt en meegenomen naar huis. MAma, ik heb ene pony gevonden. En hij heeft de pony in de tuin gezet met zadel en hoofdstel.
Ik moest dus 3 km teruglopen, en halverwege zag ik die pony staan. Dus meegenomen en de moeder vertelde mij dit verhaal. Niets was stuk, en ik kan er nu nog wel om lachen. Van de eigenaar moest ik direct de volgende dag weer langs die plaats rijden.

En ik heb al eens studiepunteng gehaald bij een studie die ik niet deed, maar volgens hun adminstratie had ik toch echt een 7 gehaald. Ik wist niet eens dat ik milieukunde studeerde aan het van Hall instituut. Verward
Hoe ze toch aan m'n adres gekomen zijn: IBG

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 16:08

Wij hebben bij ons op stal een merrie die zich gedraagd als hengst,weet niet of dit zo'n superverhaal is,maar ik vind het toch wel grappig.
Moet perse appart in de wei,valt ruinen aan en wil merries bespringen.

Merries worden ook spontaan hengstig met deze merrie in de buurt,ze wordt ook echt half wild als ik met michelle aankom(en michelle ook!) begint te hinniken te grinniken te snuiven e rondjes te draaien.

Ze heeft een luik naar buiten naar de poetsplaats,dus stond ik laatst daar met michelle,na een tijdje was d'r kont helemaal nat(was hengstig),omdat dat beest heel die kont aan het besnuiven was en aan het flamen enzo..

Heeft de verkeerde hormonen in zich Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 16:16

Hihihi, nou ik ken er behoorlijk wat hoor.
Het grappigste verhaal is wel dat een goede kennis van me 2 hele mooie Fjorden kocht. 2 merries, moeder met veulen.
De volgende dag bleken het 2 hengsten te zijn. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 16:24

Schiet me nog iets te binnen.
Een vrouwtje had een Luisitano hengst gekocht in Portugal die hier in Nederland goedgekeurd zou worden als dekhengst voor het Luisitano stamboek. Talloze keren was ze naar Portugal gegaan om te zoeken naar de perfecte hengst. De overtoch was gereed en haar droomhengst kon eidnelijk naar Nederland komen.
Bij aankomst in Nederland bleek het een klophengst te zijn. Tja, daar gaat eens tamboek niet akkoord mee.


En nog een verhaal over onervaren mensen en paarden.
Er waren op de manege nieuwe mensen gekomen die een groen paard hadden gekocht wat luisterde naar de prachtige naam "Madonna".
In de kantine waren ze aan het klagen dat het paard zich niet liet longeren, hij draaide steeds om en deed erg gemeen. Toen ik een dag later ging kijken om hen aanwijzingen te geven voor het longeren bleek dat ze de zweep recht voor de neus van het paard hielden en de arme merrie met de zweep over de longeerring probeerden te lokken.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 20:10

Katrien schreef:
Ik ken iemand die in 2 jaar tijd 19 pony's heeft gehad en weer verkocht omdat ze bij haar opeens allemaal "vals" bleken te zijn...


Zo iemand ken ik ook.
11 paarden in een half jaar. De kortste heeft er 4 dagen gestaan en de langste volgens mij 4 of 5 maanden


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-02 01:52

Zo heb ik ook eens zo'n wonderbaarlijke geslachtsverandering meegemaakt!

Bij een kennis van ons, een oudere man, moest weer een veulen geboren worden. De man heeft zijn leven lang fokmerries gehad. Omdat hij een dagje ouder werd had hij graag hulp in de buurt......voor het geval dat.
Dus twee buurmannen, ook al een dagje ouder waren de hele avond gebleven toen de merrie aanstalten leek te maken, gezamenlijk hadden ze een paar borrels soldaat gemaakt, en toen moest het gebeuren.......de merrie kreeg haar veulen, de buurman hielp haar een beetje......alles ging goed, een mooi hengstveulen, moeder gezond , kind gezond.
De heren namen nog een borrel op het nieuwe jonge leven en gingen naar huis en naar bed.

De volgende ochtend stond de trotse eigenaar moeder en zoon te bekijken, totdat zijn oog op het artikel onder de staart viel........het hengstveulen bleek helemaal geen hengstveulen te zijn, maar een merrieveulen............
Hij heeft een hele tijd geaarzeld voor hij het ons durfde vertellen Haha!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 00:11

onwaarschijnlijk weet ik niet, maar ik heb een appaloosa ruin gehad van 3 die ik wilde verkopen, dus advertentie gezet in een duits paarden blad.

krijg ik een dag of 2 na uitgave telefoon, ik verteld over het paardje vraagt die mevrouw waar of wij dan woonden, noord nederland dus krijg ik te horen dat ze in beieren (zuid duitsland) woont. ja een reisje naar nederland was eigenlijk wel erg ver, ze moest al zoveel auto rijden. goed kwam dus de vraag of ik het paardje Kylian een paar dagen voor haar vast wilde houden ze wilde thuis overleggen.

4 dagen later, ik rekende dat ik van haar toch niets meer zou horen, krijg ik haar weer aan de telefoon, ja of kylian op transport naar beieren kon, ik verbaast: ja hij kan wel op transport maar ik vroeg gelijk wat ze dan wilde want ik zet geen paard op transport om hem daar dan te bekijken en als het dan niet is wat zij willen hem de hele reis terug te laten maken, het is toch wel een ritje van een uur of 12. nee dat was niet de bedoeling hij was verkocht, zij wilde hem.

een week later is hij op transport naar beieren gegaan, die mensen hebben hem dus ongezien gekocht, en wisten dus niet of het wel het paardje voor hun was en of het wel zou klikken.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, agelababypp, carina, dazai, Fayyah19, laura22, maitestar23, marga1, nick_en_ik, Pellelilly, RianneH, sterregoud, StonedRomy, Tieme, Yinka, Zoe_97 en 127 bezoekers