Is dit veilig seks?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:12

DezeNaam schreef:
Anders ook even overstappen of gewoon zelfbediening doen HC? Want je lijkt er wel heel erg hard mee te zitten. :')


Is persoonlijk worden nodig?


@San87: het lijkt de dames te storen dus ik zal hier niet verder op in gaan.[/quote]
Joh, ooit gehoord van een grapje? :') Jij hebt al minstens drie keer 'Maar vrouwen daarentegen...', ondertussen weten we het wel al.

@Ianrowan2009 Sorry maar wat een neerhalende reactie tegenover andere vrouwen die 'niet hebben willen wachten'. TS komt nu niet over alsof ze expres gewacht heeft omdat ze zuinig wilt zijn... _O- (Niet dat ik TS nu wil afschrijven of wil beledigen, maar TS komt hier gewoon een vraag stellen, zit toch niet speciaal te doen over der 'maagdelijkheid'. :') )[/quote]

Ik bedoel er niks neerhalends mee naar andere vrouwen, ik geef in dit geval een compliment naar TS.
Niks mis mee dus.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:13

Kana schreef:
_San87_ schreef:
Nou, best veel. Naast de standaard blaasontsteking of schimmelinfectie, bestaat er ook genitiale herpes, chlamydia, gonnoroe, hepatitis en HIV.

Maar ook HPV, syfilis en genitiale wratten.

Seks hebben neemt best een gezondheidsrisico met zich mee, ondanks bescherming, best verstandig om daar bij stil te staan :).

Dat snap ik, maar als je jonger bent en seks hebt heb je niet minder respect voor je eigen gezondheid. Dat is hoe ik IanRowan haar reactie lees in elk geval.

Ja dat slaat inderdaad gewoon helemaal nergens op.

Vind het zelfs een enorm denigrerende opmerking.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:16

Ianrowan2009, je geeft een compliment aan TS (in jouw ogen), maar daarmee haal je alsnog andere mensen neer.

Volgens mij heeft dit topic gewoon zoveel reacties omdat deze topics anders altijd dichtgegooid worden van zodra het wat ontspoort, volgens mij heeft Bokt wat meer van deze onderwerpen nodig. Dan wordt het na een tijdje vanzelf wel wat rustiger, nu moet iedereen eerst even losgaan denk ik. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:18

Ianrowan2009 schreef:
Ik bedoel er niks neerhalends mee naar andere vrouwen, ik geef in dit geval een compliment naar TS.
Niks mis mee dus.

Nou, niet bepaald. Je insinueert namelijk dat vrouwen die jonger beginnen met seks niet geven om zichzelf en hun gezondheid.

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:21

Ach ach ach.. eerste keer, en moet spciaal zijn. Blabla. Tuurlijk je hoeft jezelf ook niet op marktplaats te zetten teab, maar hoeveel mensen (van deze tijd, dus niet onze groutouders) worden nu ontmaagd en blijven vervolgens hun hele leven samen?
Seks is om van te genieten. TS, als je het niet zeker weet, double dutch. Je kan altijd nog zonder gaan als je eraan toe bent :j

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:26

Ianrowan2009 vindt dat wachten tot je 20e getuigt van respect voor je eigen lichaam, dat mag iemand vinden toch? Dat anderen dat dan direct beledigend vinden is heel jammer, maar als zij voor zichzelf kunnen zeggen dat ze respectvol met hun eigen lichaam om zijn gegaan... Wat is dan precies het probleem?

Je kunt bijna je mening niet meer over iets geven zonder dat anderen zich op de tenen getrapt voelen...

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:27

Best grappig..een topic wat je moet doen om het minste kans op zwangerschap te voorkomen, eindigt in hoeveel een man produceert en welke leeftijd je moet hebben....mja logisch :')

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:46

Tiepfoudt schreef:
Ianrowan2009 vindt dat wachten tot je 20e getuigt van respect voor je eigen lichaam, dat mag iemand vinden toch? Dat anderen dat dan direct beledigend vinden is heel jammer, maar als zij voor zichzelf kunnen zeggen dat ze respectvol met hun eigen lichaam om zijn gegaan... Wat is dan precies het probleem?

Je kunt bijna je mening niet meer over iets geven zonder dat anderen zich op de tenen getrapt voelen...

De opmerking is op het feit dat ze ook zegt dat pas laat sex hebben ook goed voor haar gezondheid is en daar wringt de schoen.

Iemand kan ook op jongere leeftijd sex hebben en toch bezig zijn met zijn/haar gezondheid of pas na 20 beginnen en vervolgens alles onveilig doen.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:47

Whahahahaha ik kan er hartelijk om lachen!
Ik was 15 en heb er geen moment spijt van gehad. Het ging vanzelf allemaal.. en idd..
Plassen na de seks. Doe ik altijd nog whahaba

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:13

Riddershow schreef:
De opmerking is op het feit dat ze ook zegt dat pas laat sex hebben ook goed voor haar gezondheid is en daar wringt de schoen.

Iemand kan ook op jongere leeftijd sex hebben en toch bezig zijn met zijn/haar gezondheid of pas na 20 beginnen en vervolgens alles onveilig doen.


Wat je zegt is zeker waar. Iemand van 20 jaar is zeker niet altijd verstandiger bezig dan iemand van 14 jaar. Maar over het algemeen (dus ook in lang niet alle gevallen) hoop ik toch dat een ouder iemand wel meer kennis in huis heeft mbt soa's en anticonceptie. Ik denk dat Ianrowan2009 daar oa op doelt en ik kreeg het idee dat sommigen zich enorm op hun tenen getrapt voelden terwijl dat volgens mij niet nodig is.

Als je zelf kunt leven met jou besluit (dit klinkt veel ernstiger dan ik het bedoel maar goed :+ ) wie is een ander dan om daar mogelijk iets anders van te vinden?

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:15

Tiepfoudt schreef:
Ianrowan2009 vindt dat wachten tot je 20e getuigt van respect voor je eigen lichaam, dat mag iemand vinden toch? Dat anderen dat dan direct beledigend vinden is heel jammer, maar als zij voor zichzelf kunnen zeggen dat ze respectvol met hun eigen lichaam om zijn gegaan... Wat is dan precies het probleem?

Je kunt bijna je mening niet meer over iets geven zonder dat anderen zich op de tenen getrapt voelen...

Geen zorgen, ik voel me niet op mijn tenen getrapt want ik heb ook nog geen seks gehad hoor. :')

Het gaat erom dat ze dit precies opdringt als de 'norm'.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:18

De veronderstelling dat nog geen seks gehad hebben betekent dat je respect hebt voor je lichaam en gezondheid is ook nogal vergezocht.

Wat een respect hebben incels voor hun lichaam en gezondheid, ongehoord!

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:35

DezeNaam schreef:
Geen zorgen, ik voel me niet op mijn tenen getrapt want ik heb ook nog geen seks gehad hoor. :')

Het gaat erom dat ze dit precies opdringt als de 'norm'.


Is het zo erg dat iemand het toe juicht om niet heel jong (valt over te discussiëren) al sex te hebben? En... wordt daardoor direct het "andere" volledig afgekeurd en afgebrand? Volgens mij niet, daar heeft diegene zich niet eens over uitgesproken. Of ik heb erover heen gelezen.

Daarbij wordt er nergens een zogenaamde "norm" gesteld, die haal je er op de een of andere manier zelf uit volgens mij.

_San87_ schreef:
De veronderstelling dat nog geen seks gehad hebben betekent dat je respect hebt voor je lichaam en gezondheid is ook nogal vergezocht.

Wat een respect hebben incels voor hun lichaam en gezondheid, ongehoord!


Dat is geen veronderstelling maar een mening. En iedereen is vrij om een mening te hebben toch? En dat jij dat vergezocht vindt is ook prima.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:37

Het staat er als feit neergepend. Niet als mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:40

_San87_ schreef:
Het staat er als feit neergepend. Niet als mening.

Maar dat staan jouw meningen ook.
Als je dan zo leest noem jij iedereen die niet meteen onder de douche springt na seks ook maar vies, lui en bereid om schimmelinfecties op te lopen......
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-11-18 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:42

Anoniem schreef:
_San87_ schreef:
Het staat er als feit neergepend. Niet als mening.

Maar dat staan jouw meningen ook.

Welke dan?


_San87_ schreef:
De veronderstelling dat nog geen seks gehad hebben betekent dat je respect hebt voor je lichaam en gezondheid is ook nogal vergezocht.

Wat een respect hebben incels voor hun lichaam en gezondheid, ongehoord!


Op deze na.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:46

Anoniem schreef:
_San87_ schreef:
Het staat er als feit neergepend. Niet als mening.

Maar dat staan jouw meningen ook.
Als je dan zo leest noem jij iedereen die niet meteen onder de douche springt na seks ook maar vies, lui en bereid om schimmelinfecties op te lopen......

Wat, dat lijkt mij overduidelijk een grap :?.

Anoniem

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:48

Jij vindt dat duidelijk. Een ander leest dat wellicht anders. Ik zie daar echt geen grap in.
Net zoals jij het anders leest dan wat een ander bedoelt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:51

Nou, laat ik dan nog even duidelijk zeggen dat ik mensen die niet douchen na de seks niet vies of lui of wat dan ook vind.

Overigens was ik niet de enige die de opmerking van Ianrowan beledigend opvatte. Gelukkig bedoelde ze het niet zo.

Ieder zijn/haar ding.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:53

Geschreven woord is altijd lastig te interpreteren

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:54

Nessa schreef:
Geschreven woord is altijd lastig te interpreteren

Dat klopt :j.

Hopelijk heeft TS nog wat aan dit topic en binnenkort een heerlijk avondje <:) .


khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:57

Moderatoropmerking:
de vraag van dit topic is of het veilig is seks te hebben zonder condoom, als je de pil slikt. Graag reacties on-topic houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:58

Nessa schreef:
Geschreven woord is altijd lastig te interpreteren

Zeker.
Het onderscheid (kunnen) maken tussen meningen en feiten is soms ook maar lastig.

Feit is dat TS slim bezig is door op onderzoek uit te gaan en vragen te stellen.

Mijn mening is dat ik het wel een beetje laat vind om dat nu pas te leren. Maar beter laat dan nooit.

En seks is nooit 100% veilig.
Om vanalles aan redenen.

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:04

Anoniem schreef:
Nessa schreef:
Geschreven woord is altijd lastig te interpreteren

Zeker.
Het onderscheid (kunnen) maken tussen meningen en feiten is soms ook maar lastig.

Feit is dat TS slim bezig is door op onderzoek uit te gaan en vragen te stellen.

Mijn mening is dat ik het wel een beetje laat vind om dat nu pas te leren. Maar beter laat dan nooit.

En seks is nooit 100% veilig.
Om vanalles aan redenen.


Precies op tijd zou ik zeggen, ze heeft kennis blijkbaar nog niet eerder nodig gehad.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Popstra
Berichten: 13711
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:09

Jemig, het was zo gezellig en luchtig hier, kunnen we dat niet zo houden!?

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __nina, Dannon, gillian, L_Flo, Morris, shannen6, suus_toes, VuurVleugels en 105 bezoekers