paard 'aan zijn plafond' ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

paard 'aan zijn plafond' ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-02 14:15

Amiga is nog steeds niet goed. Ik heb eerst het bloedonderzoek afgewacht, de resultaten heb ik gsisteravond gekregen: geen afwijkingen -geen verhoogde spierenzymen, geen tekens van ontstekingen oid.
De kans dat er iets mis is aan haar gewrichten is daarmee ook weer gedaald, dus minder reden om foto's te laten maken.
Vanavond ga ik de fysio bellen, en ik hoop dat hij wat aan haar rug kan doen (vast wel).

Een paar mensen waarvan ik zeker weet dat ze behoorlijk wat kennis en verstand hebben, hebben nu gesuggereerd ' verkoop haar toch, ze zit aan haar grens' . In Klijndijk heb ik gevraagd of het Z1 werk op grond van haar bouw (te) moeilijk zou zijn. Van Ittersum vond niet dat er echt reden was dat te stellen.
Nu kan een paard nou eenmaal niet praten, dus weet ik eigenlijk nooit of het nou echt te veel voor haar is of niet.
Dat paard is mijn leven bij wijze van spreken, dus ik wil haar echt niet kwijt. Maar is het niet egoistisch om zo te denken?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: paard 'aan zijn plafond' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:23

Rieja schreef:
Dat paard is mijn leven bij wijze van spreken, dus ik wil haar echt niet kwijt. Maar is het niet egoistisch om zo te denken?


Dat vind ik juist niet egoistisch. Ze heeft toch een goed leven bij jou, vindt er warmte en liefde, eten en een dak?
Als jij d'r wilt houden omdat je zoveel van haar houdt, is dat toch niet egoistisch??? Wordt het paard vrolijker en er beter van denk je als je d'r verkoopt????? Ik denk het niet hoor................

moeilijk hoor. Sterkte met je overpeinzingen.!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 22:22

Helemaal met MirageGidran eens hoor !
Het is juist niet egoistisch, het getuigt imo. van veel liefde voor je paard.

In sommige gevallen moet je op een gegeven moment kiezen tussen je paard houden en op hetzelfde (of lager) niveau rijden, of verkopen en met een ander paard een nieuwe start maken.
Ik heb juist veel bewondering voor mensen die hun paard trouw blijven in voor- en tegenspoed.
Dit is overigens geen kritiek op de mensen die in zo'n geval hun paard verkopen, dat is een beslissing die ieder voor zich moet nemen.

Doe wat je hart je ingeeft, daarmee kom je vast al een heel eind !

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 00:17

Mensen hebben allemaal hun eigen meningen .

Het blijft aan jou om de keus te maken,stoppen of doorgaan.

Ik heb me destijds niet van de wijs laten maken. En ik ben er mezelf nog dankbaar voor dat ik op dat moment sterk was en voor het welzijn van mijn paard ging. Ik heb haar de behandeling en tijd gegund om weer soepel te worden.

Ga eerst eens aan de slag met de fysio,stap voor stap.

Sterkte!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 20:47

Oscar schreef:
Ik heb juist veel bewondering voor mensen die hun paard trouw blijven in voor- en tegenspoed.
Dit is overigens geen kritiek op de mensen die in zo'n geval hun paard verkopen, dat is een beslissing die ieder voor zich moet nemen.


ja, grappig dat je dat zegt. Momenteel zit ik met Mirage in de lappenmand en ben ik toch een beetje bang dat ze wordt "gedegradeerd" tot recreatiepaardje. Niets mis mee, ware het niet dat ik een paard had gekocht om dressuur(wedstrijden) mee te rijden. Niet om alleen maar buiten rondjes om de plas mee te rijden.......

Nu liet ik vallen van de week aan een stalgenoot dat als dat zo mocht gebeuren, dat ik dan nog niet weet of ik Mirage wil houden of niet.........ik bedoel; het kost me zo'n 800 gulden per maand, en dan wil ik er wel mee doen waarvoor ik d'r had gekocht. Het is niet iets wat 100 gulden kost en waarvan je kunt denken "och, die houd ik er gewoon bij en ik koop een nieuwe" Zo werkt het nu eenmaal niet in het leven.

Maar ik werd al sterk bekritiseerd door die opmerking........

Hoeveel ik ook van m'n paardje houd, ik wil niet zo'n 800 per maand kwijtzijn voor iets waar ik niet voor gekozen heb..................
Wat niet wil zeggen dat ik haar gelijk zou wegdoen, ik hoef die beslissing gelukkig nog niet te maken (en hopelijk helemaal niet!!!) en misschien kom ik wel tot de conslusie dat ik het geld de tijd en de moeite er wel voor over heb omdat ik niet meer zonder d'r wil..........................


time will tell.

Rieja, als je niet zonder d'r wilt, moet je voor d'r gaan, en nogmaals, is juist NIET egoistisch!!!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 00:28

De enige die kan beoordelen of het paard aan de toppen van zijn kunnen zit, ben jij.
Als jij dat niet erg vind en gewoon voor de leut af en toe een wedstrijdje wil rijden, dan moet je haar gewoon houden.
Ik heb voor anderhalf jaar terug echter mijn paard wel om bovenstaande reden verkocht.
Hij werd steeds angstiger voor de zwaardere oefeningen, toen hij daardoor zelfs op stal minder vriendelijk werd heb ik de knoop doorgehakt.
Ik heb hem verkocht aan een recreatieruiter waar hij met een weggedrukte rug en vers gekweekte onderhals zijn rondjes loopt.
Maar het dier loopt wel weer met zijn oortjes naar voren. Pling

Maar nogmaals,
wie weet zit er voor haar nog wel veel meer in als alleen het Z1.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 08:11

Wacht eerst de behandeling van de fysiotherepeut af. Misschien valt het allemaal best mee.
Als je paardje inderdaad niet meer kan en jij wilt graag verder, zou ik begrijpen dat je haar verkoopt. Of je dat egoïstisch mag noemen weet ik niet. Ik vind het ook behoorlijk egoïstisch om een paard te houden terwijl het het werk niet aankan. In dat geval is ze waarschijnlijk gelukkiger met iemand die haar recreatief wil berijden.
Wat je ook beslist, doe wat het beste is voor jullie beiden.

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers