Hooi voeren buiten in houten bak = goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Hooi voeren buiten in houten bak = goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 15:49

Ik heb hier enkele grote houten kisten staan, ze zijn volledig dicht, zo'n 90x90cm en 80cm hoog - ik denk die te gebruiken voor hooi in te doen, want met dat winderig weer waait alles zo weg buiten nu - is het een goed idee dit te doen of zou er gevaar in schuilen? Het is voor een tinkerveulen en een ponyveulen. Nagels zitten niet (meer) uit, de bak is niet geschilderd, staat van de grond af een beetje ... gewoon mezelf beetje gerust stellen ... Schijnheilig


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 16:14

Nee hoor, gaat prima lijkt mij!
Alleen moet je wel zo nu en dan het 'hooistof' en restjes eruit halen.

Het leven is een gebakje!

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 16:19

Werkt prima, ik zou er alleen een tegel (of iets zwaars)in leggen, zodat het hooi niet weg waait.
Verder sluit ik me aan bij Sissy

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 17:01

Mmmmm ... Goed idee, ik heb hier nog cellenbetonnen U-schalen liggen, ik zal er zo eentje opleggen, kunnen ze nog tussen de schaal proberen te vissen ook. THANX

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 18:44

Misschien een paar gaten zodat de regen weg kan lopen! Anders wordt het een zwembad!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 19:02

ja wij gaan met de bovenstaande mee!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 20:23

Regelmatig hooistof lozen en zorgen dat de bak op een veilige plaats staat. Pas op als je veulens een halster om hebben dat ze niet ergens kunnen blijven hangen.
Verder is het een handig idee, denk ik.

* To Belg, or not to Belg *

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 21:22

Er zitten wat spleten in tussen de houten planken die de bodem vormen, dus op gebied van water zou het moeten meevallen, maar zie ik dat er teveel blijft staan ga ik er wat gaten in boren met een klein klokboortje, goede tip dus! Bedankt ook voor de hooistof-tip - had er zelf niet aan gedacht - gelukkig is de bak nog min of meer te doen om te kantelen en uit te vegen, hij is vrij zwaar, het gaat maar net (zwaar is ook een voordeel, en licht bakje waait zo weg net als het hooi met die winden van de laatste weken, en lopen de ponies ook mee rond Haha!). Ik heb er ook een deksel bij, dus bij natte perioden kan ik 'm gewoon afsluiten. Moest iemand zo'n bak willen, ik kan die gratis krijgen, wel af te halen bij Kortrijk, kan grote en kleine krijgen, kleine zijn iets van 50x50x80hoog, en ik zal zoéén gebruiken om hun waterton in te zetten, dan lopen ze daar ook niet meer mee rond.

Aan linda betreft de halstertip, er zitten aan twee kanten van de bak een steunbalkje (aan rechts en linker uiterste kant) waar de panelen aan bevestigd zijn langsbinnen, ik heb er de nagels goed ingejaagd (extra mep erop overal) de kieren zitten nu ook (beter) dicht, ik heb de ene kant van de draagbalkjes aan de omheining staan (slechtste kant van de twee), en de andere kant staat vrij - ik zal morgen het 's dicht bekijken als ie echt wel heel erg dicht is, ik dacht van wel, k'zal alvast de vlakschuurmachine klaarzetten en even schuren nog ook, detailwerk ... Haha! M'n tinker loopt nu zonder halster, m'n merrie'tje heeft er wel één om, maar t'is zo'n break-away-halstertje die ze nu omheeft, 'r gewone zit in de was. Ze krijgt wel de andere weer om als die gewassen is, zal dus zorgen dat het tegen het weekend helemaal piekfijn inorde is!

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:03

Hebben wij ook en werkt prima Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 22:06

Ik ben er dus dik tevreden mee, ze laten zelfs met plezier de hooizak voor wat ie is als de bak gevuld is (daar moeten ze niet zo voor "vissen" om een mondvol te happen, en het gaat ook niet zo "zwieren" dan ... Haha! , en met z'n tweetjes eten gaat heel vlot nu ... - wat zo leuk is, is dat er makkelijk een halve baal in gaat (losgeschud), moest ik niet losschudden kan er zelfs meer dan één baal in! Lekker makkelijk voor die keren dat je voor een hele dag weg bent .... DIK TEVREDEN HOOR!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers