Rijden in de regen.... erg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 11:28

nee hoor dat is helemaal niet erg.
ik sta nu in een binnenmanege maar ik heb altijd een buitenbak verder gehad en moest altijd in de regen rijden.


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 13:35

Het is zo erg als jij het zelf vindt! Je paard zal het weinig uitmaken.

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 13:36

Ik vind het niet fijn, rijden in de regen, maar helaas met alleen een buitenbak bij stal, heb ik geen andere keus. Liever dan nog rijden in de regen, dan niet rijden.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 13:37

Het maakt voor het paard weinig uit, zolang je maar zorgt dat ze dan niet in de wind/tocht wordt weggezet als ze nog nat van het zweet/regen is.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 13:54

"Slecht weer bestaat niet, alleen slechte kleding!"

Dat zeggen wij altijd als we in een stortbui zitten te rijden. Het is een reclameslogan van een of andere merk voor rijkleding. Het antwoord is dan ook stevast:

"spijtig dat we die kleding niet hebben!"

Knipoog

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 14:05

in de regen rijden is niet erg als je maar een goede zweet deken hebt voor je paard en als het vriest dan moet je wel uitkijken voor een te harde bodem. Als het hagelt zou ik ook uitkijken , ik ken een paard wat ontstoken ogen kreeg omdat er hageltjes hard op z'n ogen gingen en erin

Haha! er is geen leven zonder lol (en paarden):D

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 14:29

Voor het paard maakt het weinig uit, als je idd maar goed zorgt voor de 'after' zorger. Dus voldoende 'droog stappen' en niet je paard op de tocht zetten. Zeker niet als deze nat is van het zweet.

Afgelopen woensdag had ik mijn wax aan. Keurig ingepakt voor de les. Het stortregende, maar de les ging door! Helaas, want ik loop nu al weer een week met onwijze keelpijn/verkoudheid rond. Niet fijn, alleen omdat ik tot mijn ondergoed doorweekt was. Dat is niet leuk in de regen rijden! Ik vind het normaal gesproken niet echt fijn, maar liever rijden dan niet. Ik ben iig geen mooi weer rijden. Krijg ik ook de kans niet voor Knipoog. We rijden altijd in de buitenbak, geen binnenmanege te bekennen in de omtrek. Helaas.. dus dan maar natregenen. Is niet zo erg als je je direct kan omkleden. Dat was dus nu niet het geval, dus ikke behoorlijk ziek.

Paardje is keurig op stal gegaan en heeft nergens last van gehad. Lekker de volgende dag weer naar buiten in de regen. No problem.

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:31

Het is niet erg om in de regen te rijden als je er maar voor zorgt dat het paard niet te veel afkoelt, dat kan nog wel eens op de spieren slaan. Als het koud is en het regent doe ik mijn paardje toch een waterdichte uitrijdeken op.
Ik ga ook met Myke mee! Na het rijden wel een zweetdekentje op of even goed afdrogen. Dan is er niets aan de hand.

Ein Pferd auszubilden bedeutet nicht nur,dass man es zum Gehorsam erzieht,wie viele es meinen. Genauso wichtig ist es,dass das Pferd mit Freude macht,was man von ihm verlangt. (Nuno Oliveira)

www.landschapsstal.nl www.caballos-andaluces.com

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:35

Het is niet erg, maar dat paarden het niets uitmaakt, ben ik het niet mee eens.

Mijn Haflinger vind het echt niet fijn als ik in de regen/miezer ga rijden. Dan wordt ze knorrig en probeert de regen tegen het hoofd te ontwijken.
Paarden gaan niet voor niets met hun kont naar de wind en regen staan.

Het leven is een gebakje!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 16:43

Weer of geen weer,
Een paard heeft elke dag beweging nodig.
Van regen zou die niet van smelten, maar inderdaad naverzorging is wel belangrijk!

Ik heb vanmorgen gewoon in de regen les gereden, wij hebben alleen een buiten rijbak dus het was niet anders..
paardje vondt het alleen maar niks.. Lips are sealed

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 16:57

Weer of geen weer altijd paardrij weer Haha!

Wodan en ik onderweg in de M2

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:50

Tsja een paard moest vroeger (nu ook nog) toch ook altijd in de regen lopen? Samen met de andere.
Gewoon rijden...en jezelf goed aankleden.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:52

En wij zeggen altijd "gelukkig is een paard niet van suiker" (en daarna gaan we verder met het geklaag over het k*tweer)

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:41

ik rij ook gewoon in de regen(hoop dat ik dit jaar eindelijk die binnenbak van de sint krijg:) )alleen als het hard regent/waait gaat me fjordje wel met ze kont tegen de wind in staan. maar als je carriere wil maken dan moet je wel in de regen rijden......

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:26

let ook goed op je zadel en hoofdste. Hang het droog weg. Niet bij de kachel en vet het de volgende dag in

schoentje-past-goed-aan-mijn-pootje

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:27

bestaat er ook eigenlijk een waterdichte rijbroek of zoiets? Ik ga me binnenkort een regenuitrijdeken kopen. Ik gebruik er nu een van iemand op stal.
Hmm, dan maar weer de catalogus van Divoza en Horselover uitpluizen Knipoog
xxx

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 22:08

sunshine schreef:
Tsja een paard moest vroeger (nu ook nog) toch ook altijd in de regen lopen? Samen met de andere.
Gewoon rijden...en jezelf goed aankleden.


Als een paard zelf mag kiezen, gaat hij niet met zijn hoofd in de regen staan

Het leven is een gebakje!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 16:53

Sizzy"]
[quote="sunshine schreef:
Tsja een paard moest vroeger (nu ook nog) toch ook altijd in de regen lopen? Samen met de andere.
Gewoon rijden...en jezelf goed aankleden.


Als een paard zelf mag kiezen, gaat hij niet met zijn hoofd in de regen staan
[/quote]

En ook dat hangt er erg vanaf. Je hebt paarden die niets inzitten met in de regen lopen en je hebt er die er echt niet tegen kunnen.

Mijn huidige rijpaard doet altijd lastig als hij schuin tegen de regen in moet lopen. Dan buigt hij of zijn hoofd helemaal recht op de regen af, of hij buigt zijn hoofd helemaal weg van de regen. Zo in de buitenpiste rijden is dus onbegonnen werk. Maar een buitenrit gaat nog wel.
Mijn vorige pony had helemaal geen last van de regen. Die staat ook nooit in de schuilstal, wat er ook gebeurt. Als zij mag kiezen, staat ze altijd buiten in weer en wind, en ze mag van ons ook kiezen Haha! .

Sizzy: argumenten die te maken hebben met 'vroeger' moet je altijd wel in zijn context zien. Vroeger waren de "wilde" paarden ook helemaal anders. Meestal waren ze tegen veel meer bestand. Er hoefde geen hoefsmid naar om te zien en ze hadden ook geen stal met vier muren rond. Met veel paarden nu, die altijd op stal staan, moet je veel voorzichtiger zijn bij slecht weer dan die doorwinterde paarden van 3000 jaar terug.

Ik wil hier niet me ontkennen dat rijden in de regen geen kwaad kan, kijk maar naar mijn vorige berichtje. *LOL*

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 17:10

Tuurlijk als het niet zo hard regent geen probleem en meesta blijf je onder de bomen wel aardig droog! We zijn niet van suiker hoor! Haha!


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 17:43

Visje > mij ging het ook niet om dat 'vroeger' maar meer van 'gewoon rijden en jezelf goed aankleden'
Ik heb ook nergens beweerd dat je nu niet voorzichtiger moet zijn met ze bij slecht weer.

En ik beweer ook niet dat het kwaad kan, maar LEKKER voor je paard is anders. Ook een paard wat gewoon braaf is met rijden in de regen, gaat als hij mag kiezen met zn kont in de regenrichting staan.

Het leven is een gebakje!

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 18:57

Sizzy"]
[quote="sunshine schreef:
Tsja een paard moest vroeger (nu ook nog) toch ook altijd in de regen lopen? Samen met de andere.
Gewoon rijden...en jezelf goed aankleden.


Als een paard zelf mag kiezen, gaat hij niet met zijn hoofd in de regen staan
[/quote]

Heb je gelijk in...er zit zeker wel verschil in tussen de paarden van vroeger en nu.
Maar een paard is niet van suiker.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, MvdBroek1 en 44 bezoekers