Toelichting op proocol

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Toelichting op proocol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-02 15:04

Hier heb ik dus zo'n hekel aan: krijg ik een vier voor mijn travers en 5 voor de schouderbinnenwaarts. Ik snap er geen hol van want het voelde goed. Dus dan hoop je op wat toelichting op het protocol…NIETS! Ja iets vaags over takt…ik heb om opheldering gevraagd waarop de jury me onvriendelijk aankeek en vroeg of ik dat dan zelf niet doorhad wat er mis ging…Nou nee dus. Maar wat is dat nou voor een houding. Als je een vier scoort vind ik enige uitleg wel op zijn plek. Het is toch ook de bedoeling dat je er iets mee kunt, en dan op basis van het commentaar weer iets hebt om op verder te trainen?

Culemborg here I come!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:14

Als er iets van takt staat, zal je paard wel niet in takt gebleven zijn.
Een veel voorkomende fout.
Vaak als je paard de buiging nog wat zwaar vind.
Probeer eens mee te tellen als je aan het draven bent, tel daarna door in de travers.
Het moet even snel blijven gaan, dus niet langzamer, want dan hou je te weinig impuls.
Maar dus elke pas moet ook net zo snel achter elkaar komen.

Maar ik heb er ook altijd een hekel aan als er niks nuttigs staat.
En in de zomer is de jury meestal al weg voordat de uitslag bekend is Boos!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:28

Stond die opmerking over tact op je protocol of werd dat gewoon gezegd. Als het gezegd werd vind ik het slordig dat het niet op de protocol is geschreven(zeker bij een 4!), maar als het op de protocol is geschreven vind ik het eigenlijk wel duidelijk Lachen Dan bedoelt ze waarschijnlijk gewoon dat er tactverlies is in de oefening(dus onregelmatigheid)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:15

bij een cijfer van 5 of lager is het geloof ik verplicht om commentaar neer te zetten

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:14

Dat vind ik nou ook altijd zo irri!! Waarom je een 4 en een 5 kreeg weet ik niet. Niet zoveel verstand van en je niet zien rijden.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:51

Gail je zegt toch zelf dat er een opmerking over tact bij stond?
Lijkt me vrij duidelijk als je voor dat onderdeel een 4 of 5 hebt dat het niet bijzonder tactmatig gereden is!

Een 5 is trouwens op je protocol een voldoende! Kijk maar in je dressuurboekje.
Maar je hebt een 6 nodig om een winstpunt te halen Haha!, dus meer dan voldoende!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 00:13

Volgens mij is een jurylid niet verplicht om enig commentaar op de punten te geven. Niet op het protocol en al helemaal niet mondeling.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 12:13

Ja haha, als het zo simpel was, oké. Ik voel ook wel als ik in middendraf of uitgestrekte draf eens een taktfout maak, dat is dan ook een duidelijke fout. En ik weet wat takt betekent. het gaat me er hier dus juist om dat het kennelijk zo verfijnd was dat IK en mijn voorlezer echt geen taktfout konden ontdekken. Ik vond de travers toch wel heeel netjes. En de jury is niet verplicht om er wat bij te zetten...ja maar wat heb je er dan aan. Je kan er toch neit vanuit gaan dat iedereen zo'n grootheid is dat hij of zij altijd door heeft wat er fout gaat? Het is toch ook een leerproces?

Als je dan ineens zoveel onvoldoendes scoort vind ik het wel heel rpettig als er een uitleg bijstaat!

Culemborg here I come!!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 13:57

Natuurlijk is dat prettig. Dat vind ik zelf ook. Ik schrijf als schrijver ook liever mijn vingers blauw bij een jury, maar als hij niets zegt, dan houdt het op.


Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 15:04

Wij hebben ook wel eens een jury gehad die de meest vreemde afkortingen gebruikte. Die zei hij ook tegen de schrijfster, dus die kreeg ook niet de bedoelde tekst te horen. En toen een ruiter dus het kommentaar op een oefening niet begreep, omdat er zulke rare afkortingen waren gebruikt, zei de jury: "Als wedstrijdruiter hoor je die afkortingen te kennen hoor!" En toen we het dus aan de schrijfster vroegen, zei die ook dat ze niet wist wat ze op had moeten schrijven, maar dat het volgens de jury heel gangbare afkortingen waren en dat de ruiters dat heus wel zouden weten en anders moesten ze maar geen wedstrijden starten!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lina1998 en 30 bezoekers