DC toch weer thuis!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

DC toch weer thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 00:06

Gisteren was dus de dag. We hebben DC opgehaald en zijn toen naar de veearts vertrokken. De veearts wist meteen al dat het een peesonsteking in de voorbenen was. Dus, gelukkig lag het niet in haar botten. Helaas is een peesontsteking heel moeilijk te herstellen. Haar dieet wordt dus nu aangepast en ze krijgt een halve kop mineralen. Ze mag geen haver en mag alleen grashooi hebben. De hoefsmid moet haar hoeven meer vooraan knippen zodat ze wat hoger op haar hielen staat. Mijn arme paardje heeft al veel pijn geleden en ze is nu ook op pijnstillers. Ze mag niet alleen naar buiten. We mogen wel wat met haar wandelen maar ook niet te lang.
De redenen van de peesontsteking is de overbelasting op de voorbenen, teveel voer en het groeien. Als het dieet en de rest niet werkt gaan ze een operatie verichten. Gelukkig is het betaalbaar, maar ik hoop toch echt dat het met het dieet zal lukken.
Ik ben allang blij dat ik DC terug naar huis kon nemen. Ik had geen goed gevoel toen ik naar de veearts vertrok. DC was trouwens ook blij thuis te zijn.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 11:16

Veel sterkte ermee! Ik zal voor je duimen! Kom op hoor laat de moed niet zakken *knuf*

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 14:24

Fijn dat Dc weer thuis is. En nu maar hopen dat het dieet werkt. Eem operatie is ook niet leuk.

Sterkte ermee hoor.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 20:49

gelukkig dat het meevalt.
ook van mij heel veel sterkte en suc7.
we duimen. en geef haar maar een extra knuffel, en geen lekkers gezien haar dieet. Haha!