Wat voor hengst voor xx merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Wat voor hengst voor xx merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 06:00

Wat voor een (KWPN?) hengsten kruizen goed met volbloed merries? Deze twee merries zijn opgenomen in het Oldenburger stamboek. Ze zijn niet de typische race gefokte merries. Ze hebben meer rijpaard gangen en mooi halzen. Wel zijn ze uiteraard van het lichtere type, licht been werk etc. Ze zijn van een vriendin van mij en zij wil graag sportpaarden fokken met maat en goede bewegingen. Dus graag hengsten die de nakomelingen wat zwaarder van type maken. Enige suggesties?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 08:24

Heb ik maar een antwoord op. En is geen reclame.
Nl: GROSSO Z (zie de strengen Havinia)
Deze hengst maakt met bloed super bewegende dieren met een veer er in. Wat hij minimaal met volbloed aansluiting 3 generaties doorfokt.
Kijk ook nog even bij de site
www.worldhorsepedigree.da.ru
Ga naar beneden en klick op get free pedigree bij de hengst Sam R
die top cijfers had voor het springen op de verrichtingen en kijk in de afstamming wat inteelt kan voortbrengen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 10:31

Er zijn legio kwpn hengsten die wat leuks kunnen bakken met een volbloed merrie...
Wil je een springding, of een dressuurbeestje?
Via de exterieurindexen kan je achterhalen of de hengst gemiddeld genomen wat maat toevoegt aan de merrie (kijk naar stokmaat + of -, en de omvang pijpbeen).
Keus genoeg, ook wel op amerikaanse grond verkrijgbaar...die amerikanen kopen heel interessante hengsten hier weg....(snif).....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 10:34

Ik vind Grosso Z, die Troef aandraagt, een ontzettend goed voorstel.
Veel lovende berichten over deze hengst gehoord maar alleen in beperkte kringen, het is tenminste (nog) niet zo'n modehengst.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 13:59

Troef schreef:
Heb ik maar een antwoord op. En is geen reclame.
Nl: GROSSO Z (zie de strengen Havinia)
Deze hengst maakt met bloed super bewegende dieren met een veer er in. Wat hij minimaal met volbloed aansluiting 3 generaties doorfokt.
Kijk ook nog even bij de site
www.worldhorsepedigree.da.ru
Ga naar beneden en klick op get free pedigree bij de hengst Sam R
die top cijfers had voor het springen op de verrichtingen en kijk in de afstamming wat inteelt kan voortbrengen.

Vertel eens wat meer over die Grosso? Heeft hij ook een vergrotende factor, wat voor karakter vererft hij?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 14:20