Wie weet er meer over drachtige merries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flame
Berichten: 15
Geregistreerd: 13-11-02

Wie weet er meer over drachtige merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 22:49

Mij merrie is nu 7 maanden drachtig van polanski, nu vind ik dat je op internet weinig kan vinden over drachtige paarden. Is er iemand die hier meer over weet? Wanneer kan je bijvoorbeeld het veulen zien bewegen?
Het is voor mij de eerste keer dat ik een drachtige merrie heb en alles is dus nieuw. Eind is mijn merrie uitgerekend.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 22:53

Als je erg veel geduld hebt moet je het veulen zien en voelen bewegen.Ikzelf hang dagelijks heerlijk tegen mijn paardje aan en maak contact met het veulen.Het kan wat tijd kosten want ook een veulen slaapt.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 00:46

Als het veulen het eerste is van de merrie is kan het zijn dat je gewoon niets ziet, want net als bij de mens zit een merrie bij de eerste dracht nog iets straker in 'r velletje - verder moet je kijken net waar de achterbenen de buik raken, die zone, daar kan je het best zien, maar wel beide kanten bekijken, want een veulen "kiest" één kant uit. Verder rond etenstijd is het kleintje vaak aktiever, of als mams net gelegen heeft ook, dan krijgt het ineens weer "plaats" en gaat het even "strekken". Verder kan je het ook proberen uit te lokken door zachte kloptjes te geven op de buik, sommige veulens gaan de klopjes afweren en terugkloppen.

Rivendell

Berichten: 6819
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 18:51

Het veulen ligt altijd aan de linkerkant van het paard (van bovenaf gezien). Dit komt omdat de darmen aan de rechterkant zitten.Denkik, bij koeien is dat nl wel zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 21:41

Ik kan je het boek: Veuens krijgen van Joop Loomans aanraden.
Het boek is duidelijk en leesbaar geschreven en bevat erg veel nuttige informatie en adressen.
Het ISBN nummer weet ik zo niet want ik heb het uitgeleend (en nog niet terug Scheve mond )