Is dat mijn paardje?!?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Is dat mijn paardje?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 22:03

Gisteren had ik geen puf om te rijden, dus had Laiser geluk. Lekker een adv-dagje voor hem. Knipoog
Vandaag had ik een gesprek gehad met ouders over een leerlinge uit mijn klas, en dat heeft zo'n anderhalf uur geduurd. Je snapt dus wel, ik wilde wel eventjes lekker geen gezeur aan mijn hoofd en lekker rijden.

Laiser stond al op stal toen ik daar aan kwam, dus een loopje door de modder naar de wei hoefde vandaag niet. B)
Laiser stond op stal, en vond het een prima idee om er weer uit te gaan, alleen wilde hij ook wel zonder dat zadel en hoofdstel Schijnheilig .

Er was helemaal niemand op stal dus dat was lekker rustig en ik had de hele binnenbak voor mij alleen. Dus ik de radio aangezet. Op de een of andere manier kan ik dan veel fijner rijden. Je hoort dan geen achtergrondgeluiden omdat de muziek zachtjes speelt. (ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen...)

Toen ik net op Laiser zat, leek het wel of hij de bus nog moest halen, want hij stapte me toch in een flink tempo. Maar na een paar minuten werd hij toch wat rustiger en begon meer het tempo te lopen dat goed voor hem is.
Na flink wat wendigen en voltes en dergelijke gereden te hebben in stap, draafde we eens aan. Nou meneer zette even de powerknop aan hoor. Jeetje wat een showbink kan het dan zijn Cool . Doordat ik ook veel overgangen er tussen deed, werd hij steeds actiever en kwam er een pit uit die brave reus van mij. Als ik mijn been maar iets durfde te verleggen/bewegen kwam er een flinke voorwaartse reactie. Ik hoef nu echt maar heel weinig hulp te geven om reactie te krijgen. Het wordt dat echt een pittig paard, die flink veel energie uit straalt Cool
Ik wilde na het nodige draf en stap werk ook eens een galopje proberen. Vorige week ging dat niet helemaal zoals ik het graag zou willen.
Nou Laiser heeft me een galop gegeven .
Eerst kwamen er een aantal bokkensprongen (Zo leuk hij heeft het bokken ontdekt ) En dan ging hij door in de galop. Maar hij heeft me er vandaag eentje laten voelen, die heb ik pas één keer eerder gevoeld op hem. Hij maakte zulke krachtige sprongen dat het wel leuk alsof hij zijn benen heel hoog optilde, en elke pas met kracht maakte. Echt een geweldig gevoel Kwijl . Op zo'n moment heb ik echt zoiets van "Is dat mijn paardje?!?". Ik zit nu nog met een smile op mijn gezicht als ik er aan terug denk. Wat voelde dat goed!!!
En Laiser, hij sloofde zich uit voor mij, en was heel blij met de waardering van mij voor hem. Of was het nou de slobber die hem een groter plezier deed Schijnheilig .

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 22:40

Wat super meis! Ik ken het gevoel van de supergalop, alleen kan mijn galopkneus er niet zo'n galop uitpersen dan die van jou, maar ze doet erg haar best en das voor mij genoeg!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 23:23

lekker dat je zo super hebt gereden. Hij kan het wel!

Ik heb het een keer gehad met Julius. Hij galopperde toen zo verzameld. Voelde gewoon heerlijk aan. En met Britt kan ik ook lekker galopperen als het eigenlijk niet mag. (Dus als ze zelf aan springt) dan kan een rustig galopje in een keer wel!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 11:13

Heerlijk he?
Kan me helemaal voorstellen hoe het voelt alleen in de binnenbak met een achtergrondmuziekje *zucht* dat mis ik soms wel een beetje.
En als het dan boven verwachting gaat zit je te straaaaaalen op je paard.
Pling

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 11:43

Lekker he rijden in je 'bubbel' met je knolletje...
Met Or kun je heerlijk galopperen Lachen

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 11:48

Hee wat lekker zeg dat het zo goed ging. Blijf volhouden dit gevoel misschien straal je het door naar de volgende keren met rijden. Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 20:50

Ja het ging echt lekker!
Morgen heb ik weer les, dus ik ben benieuwd of het daar ook weer zo lekker zal gaan.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 21:17

nu hopen dat hij morgen ook super rijd, leuk voor je joh, dat het zo lekker ging vandaag, op zo moment kan je dan gewoon extra genieten, vindt je ook niet?