Hoe doe jij je haar bij een dressuurwedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hoe doe jij je haar bij een dressuurwedstrijd?

Ik heb kort haar dus dat is makkelijk
10 (5%)
Ik heb lang haar en laat het gewoon hangen
1 (0%)
Ik maak een staart/vlecht
20 (11%)
Ik maak een knotje/werk het omhoog
73 (42%)
Ik doe er een haarnet omheen
60 (35%)
Iets anders (toe te lichten in een bericht)
7 (4%)

Totaal aantal stemmen: 171


* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Hoe doe jij je haar bij een dressuurwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 21:45

Dat wil ik dus even weten. Haha! Ik ben namelijk van plan zo´n haarnetje te kopen en er dan net zo´n ding omheen te doen als dat meisje wat laatst met die veiligheidscap voorop de Paard & Sport stond.
Dat vind ik best verzorgd staan. Hoe denken jullie hierover?


PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:48

Ik maak eigenlijk altijd een knotje, moet er wel ontzettend veel haarlak in anders blijft het niet zitten... Knipoog ik wil eigenlijk nog zo'n parelnetje hebben om er dan om heen te doen.

Groetjes Corine

Pino, de super Fjord!

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:52

kheb zeg maar half lang haar zoals je kan zien in me profiel dus kan meestal net een staartje dus heb dat dan meer kan ik er toch nie mee doen Lachen en tja ik dressuur bijna nooit dus meer springen Lachen maar met dressuur ook gewoon in een staartje

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:52

Aan mijn haar is niks te doen.....en aan dressuurwedstrijden doe ik ook niet!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 22:05

Eerst in een staart, met véél speldjes, en evt. nog een dun haarbandje om het naar achteren te houden (heb laagjes) die staart laat ik 'dubbelgevouwen' zitten en daar doe ik dus een haarnetje omheen.

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 22:20

Ik doe het ook zoals het voor op de paard en sport stond. Haar in een staartje, staartje door een 'donut', haar om donut vouwen en dan een netje er omheen. Maar itt tot wat op de paard en sport stond doe ik het netje alleen om de knot, niet om m'n hele hoofd, vind ik echt afschuwelijk zitten! Ook gebruik ik een netje in zoveel mogelijk de kleur van m'n haar en een dingetje met zwarte kraaltjes, geen witte. Verder veel speldjes en haarlak om alle losse piekjes weg te steken cq. onder m'n cap te houden.

Nulla tenaci invia est via

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 22:26

Officeel hoor je als je lang haar hebt, het in een haarnetje te doen volgens mij. Dit vind ik ook wel het netste staan. En kort haar, daar doe je dan niks aan. Ik heb zelf lang haar, dus ik doe het ook altijd in een haarnetje. Dat is bij ons op de manege zelfs vanaf de B verplicht, in de A niet.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 22:29

Ik maak een vlecht en doe die twee keer dubbel en dan een elastiek (haarfrutsel noem ik het meestal, ik weet niet wat de officiele benaming is) eromheen. Ziet er enigszins uit als een knot, maar blijft beter en strakker zitten.

Een knot vind ik lastig bij een cap omdat die snel te hoog zit en je dus met je cap voor je ogen rijdt.
Als iemand de perfecte methode en bijbehorende hulpmiddelen voor een knot met lang haar weet (dus niet zo'n donut) hou ik me aanbevolen Haha! .

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 22:57

hey
ik heb zo'n haarnetje met een strik. Dus geen haarnetje voor over mijn hele hoofd ofzo. Gewoon een staart maken dan die speld erboven en dan hangt het netje over mijn staart, en dan moet je dat er alleen nog in proppen. Vind ik trouwens heel netjes. maar je moet er dan wel voor zorgen dat het niet loskomt, bij sommige kinderen heb ik het netje met strik dan al zien bungelen, half hun rug Verward en das ook niet echt mooi...
xxx

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 23:10

MirandaMax schreef:
Officeel hoor je als je lang haar hebt, het in een haarnetje te doen volgens mij.


Kun je voor mij de passage in het wedstrijdregelement aanwijzen waar dat staat?

Ik vind het ook veel netter hoor, maar of het echt officieel verplicht is....

Nulla tenaci invia est via

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 08:28

Ik heb zo'n casco veiligheidscap met zo'n joekel van een draaischijf in je nek. Eigenlijk kun je dus niks met je haar want dat ding zit altijd in de weg. 2 weken geleden ben ik met 2 vlechten gestart (ala pipi langkous). Niks geen comentaar van de jury, zelfs een 8 voor verzorging. Dus volgende keer ook weer lekker 2 vlechtjes. Ziet er wel niet zo sjiek uit maar tis wel functioneel.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 08:34

Ik doe het dus geheel anders. Ik heb een horka eurotop voor dressuurwedstrijdne (een gladde voor springen). Ik heb enorm dun haar, dus een klem met knotje blijft niet zitten. Een haarnetje is dramatisch onder m'n cap, dus ik doe het totaal anders.
Achter die horka eurotop zit een lusje (voor de 3-punts sluiting). Ik heb een speciale witte haarklem met een netje van hele mooie witte kraaltjes. De haarklem haal ik door het lusje van m'n cap. M'n haar stop ik in het netje Haha!
Die haarklem verlies ik namelijk vanwege m'n dunne haar binnen 2 rondjes. En zo lijkt het alsof ik m'n haar in een staart heb, maar ik heb het los onder m'n cap en dan weggestopt in eht netje.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:54

Toen ik nog lang haar had en bij de ponies reed heb ik een keer een haarnetje ingehad *LOL*
Was erg leuk, vooral voor de omstanders Haha!
Later had ik altijd een staart in en nu ehm, nix Tong uitsteken

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 13:31

ik maak altijd een knotje, met een haarnetje er om heen, alleen om het knotje. En dan een zwarte stiek er in, en voila, Linda kan op wedstrijd Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 14:41

ik heb lang haar en dat is ook nog eens behoorlijk dik, dus een knot dat werkt niet want dan past mn cap niet meer op!
en mn knot zo laag mogelijk doen ja dan zakt ie uit want mn haar is superzwaar

dus ik doe het volgende, is wel ff werk maar dan zit het wel heel goed vast!

ik maak zo'n strak mogelijke staart, zo laag mogelijk
dan maak ik er een vlecht van die vlecht vouw ik 3 of 4xdubbel, maar dan is ie dus weer superdik dus soms lukt t niet en dan draai ik hem om t begin van de vlecht heen als soort knot

dan doe ik er heeeeeel veel paardenelastiekjes(die zitten tenminste strak!) en dan doe ik er zo'n zwart dik elastiek heel strak omheen en dan daaromheen zo'n zwart kralending en die zet ik dan ook weer vast met wat paardenelastiekjes anders gaat t toch weer loszitten tijdens het rijden!

wat ik ook weleens deed was net zolas op de Paard&Sport stond, haarnetje om heel je hoofd, al t haar erin stoppen, dan maakte ik een staart, daar maakte ik dan weer een knot van of ik vouwde hem dubbel, en dan daar zo'n kralending omheen en met flink wat elastiekjes vastzetten!

heb wel zo'n zwart kralending want dat vind ik iets mooier, en n haarnetje dat bij mn haarkleur(blond) past.

maar t is maar veel werk vind ik om dat lange zware haar netjes weg te werken!

de helft van onze club heeft kort haar dus zet snel een cap op en is klaar...

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 14:45

Margreet schreef:
Ik doe het ook zoals het voor op de paard en sport stond. Haar in een staartje, staartje door een 'donut', haar om donut vouwen en dan een netje er omheen. Verder veel speldjes en haarlak om alle losse piekjes weg te steken cq. onder m'n cap te houden.


zo doe ik het ook Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 14:46

Ik had het altijd lang, ik heb steil haar, niet al te dik, dus dat was heel makkelijk in een knot.
Ik heb het een tijd kort gehad, dat was niet echt handig (gepruts met een netje omdat er anders vanalles onderuit piekt). Nu laat ik het weer groeien en zit ik op een lengte dat het net niet vast kan (tenminste, iet alles kan vast)...grrr. Ik heb een tijd niet gestart maar zaterdag is het weer eens zover!
Gelukkig met cap en niet met hoedje, ik moet nog even bedenken hoe ik dat ga doen! waarschijnlijk een netje erom en vastzetten met speldjes, dat blijft meestal nog het beste zitten (bij mij blijft het nooit zo zitten zoals ik wil).

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:51

ik heb gewoon een staart!
zo'n haar net vind ik niet mooi. een knotje doe ik nooit maar kan ik wel een keer proberen Haha! met dressuur wedstrijden heb ik ook gewoon een staart. Lachen

groetjes

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:00

Ik heb zo'n donut met zo'n ding erover, wat ook voorop de Paard & Sport stond. Ik vind dat echt mooi. Zo'n haarnetje met zo strik vind ik echt onwijs lelijk, kan er niks aan doen.. Het is wel een gedoe om het in je haar te krijgen maar het is de moeite waard..

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-02 19:46

Hebben jullie trouwens een wit of een zwart parelnetje? Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:46

Ik heb zo'n haarspeld met netje eraan. Blijft bij mij prima zitten. Gewoon even de speld indoen en dan mijn haar erin frotten.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:20

* Ellen * schreef:
Hebben jullie trouwens een wit of een zwart parelnetje? Haha!


een witte (maak een knot met een donut, veel elastiekjes, een dun haarnetje en dan zo'n parelnetje)


Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:32

ik maak een dubbelgevouwen staart met zwart en soms wit (heb er 2 Haha!) haarnetje er om heen.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 00:11

ik heb dik haar en maak altijd een knot! doe er een parelding omheen een witte, niet echt super mooi maarja
met springenin een vlecht !!!!!

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 14:50

ik doe mij haar altijd met een donut in een knotje en daarna doe ik er een netje van zwarte pareltjes omheen! wel heel erg mooi gezicht vind ikzelf!

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, lina1998, Melzazu, PeerAppel, Roulette_ en 39 bezoekers