Giga gaaf idee van mijn ouders, maar heb JULLIe hulp nodig!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-01 16:06

Doordat ik gereageerd had op een paard dat mishandeld was heb ik mijn ouders op een idee gebracht namelijk:

Een stichting oprichten, wel willen bij het Bosbeheer een stuk land vrij laten stellen voor mishandelde, oude en slacht paarden die daar dan hun leven mogen slijten. De stichting laat dan mensen die bijv. hun oude paarden komen brengen ongeveer F50,- per maand betalen voor eventuele wormenkuren, inentingen, bekappingen en voer in de winter. Dan komt de stichting rond van sponsors, wat dus ook de bedoeling is. Onze naam wordt: Stichting de Toekomst. en onze slogan: Geen slacht maar een oude dag.

Maar dit doen ze natuurlijk alleen mar als er veel mensen mee eens zijn en willen dat dit gebeurt, daarvoor hebben we handtekeningen nodig! Dus ik vraag de bokkers die hiervoor zijn om een brief te sturen naar ons handgeschreven met je naam woonplaats, eventueel adres als je dat wilt en je handtekening! Dan kunnen we die meenemen naar het Staats Bosbeheer en de Dierenbescherming Amivedi. Als jullie dit zouden willen doen stuur dan SVP een PB'tje dan krijg je ons adres!

Wij zoeken ook mensen die even kunnen vertellen hoe wij Stichting Paard in Nood kunnen berijken! Haha!


R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 16:14

oh wat goed zeg!!!!
Dit is echt een top idee!!!
Geef je adres maar dan stuur ik een brief!!
Echt top!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 16:20

vet top!
laat ze toch lekker op bokt kijken mijn stem heb je!!
groetjez heleen Haha!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 16:23

Ikke wil ook wel mee doen!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 16:23

hhahahaha ik ga gewoon heel veel "nep"handtekeningen verzinnen dan heb j er in 1 keer heel veel hahahaha

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Ineke2

Berichten: 33040
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 16:25

Wat goed van jullie! Ik doe mee hoor!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-01 16:26

De stememn gelden alleen maar als het per post en zwart op wit staat! Ik weet ook niet waarom! Boos!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 16:27

hoi,
wat een goed idee!
mijn hadtekening heb je Haha!
-xxx- janie

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 16:29

Stuur me anders ff een PBtje voor je adres...

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 16:37

hoe doe je dat dan swinters?? ga je dan giga veel stallen bouwen. niet alle paarden kunnen swinters buiten?? en niet iedereen komt zijn mishandelde paard ff bregnen en zegt kijk eens hier is mijn mishandelde paard wil jij er voor zorgen? ik vind het idee wel goed. alleen iwe gaat er dan voor al die beesten zorgen? een misahndeld pard heeft heel veel aandacht nodig. en niet iedereen kan zon paard aan. ik wil je niet ontstemmen hoor. ik vroeg me alleen af hoe je dit zou gaan doen? en natuurlijk krijg je mijn handtekening!!! ik zou het kamp werk vinden al zou dit lukken

Lin
Berichten: 8
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 16:39

Ik denk dat dit inderdaad een heel goed idee is en ik hoop echt dat je dit voor elkaar krijgt.... Ik denk dat ik dan ook namens iedereen spreek hier....

Mij stem heb je uiteraard...


ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 16:40

het is inderdaad niet zo simpel als het lijkt, ik sta op een stal waar we met de pensionmensen, waaronder ik dus, 5 bejaarde paarden onderhouden, er gaat heel wat tijd inzitten hoor, en het kost per paard echt wel wat meer dan 50,- geloof mij nou maar, en inderdaad wat doe je met stalling, het krijgen van de benodigde vergunningen ed. echt mijn handtekening kan je zo krijgen, maar het lijkt mij dat jullie er nog niet goed genoeg over hebben nagedacht.

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-01 16:41

Als we paarden hebben bouwen we schuil stallen, zodat ze windvrij kunnen staan. Eventueel dekens is een optie. Als ze er slecht aan toe zijn komen ze op ons eigen land staan zodat ze alle aandacht krijgen en als ze beter zijn mogen ze bij de rest. We kennen heel erg veel mensen hiet met ervaring met dit soort paarden die ons altijd willen helpen. Zoals onze hoefsmid, mijn stiefopa, onze buren(ongeveer een stuk of 4) en nog veel meer!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 16:45

willen helpen elke dag, ze moeten elke dag verzorgt worden dat weet je zelf ook, en dat jullie hoefsmid wil helpen is geweldig, maar betekent dat dat hij ze elke +- 6 weken *gratis* allemaal(hoeveel was je er van plan aan te nemen) bekapt, en als het nodig is beslaat. en nogmaals de vergunningen, je kan niet zomaar schuilstallen neerzetten, en wat doe je met de mest, en afvoer daarvan, ik vind het een geweldig idee, echt waar, maar tegenwoordig komt er heel wat bij kijken om zoiets op te zetten, ik wens je in ieder geval veel succes, en als je mn handtekening wil pb je maar!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 16:46

Wel een leuk idee zeg! En ik hoop voor jullie dat het allemaal gaat lukken en jullie de paarden echt kunnen gaan helpen. Ik PB je wel ff voor je adres.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-01 16:48

De hoefsmid wil dit gratis voor ons doen, het aantal ligt volkome aan de grote van het weiland dat we krijgen. Hoe groter hoe meer paarden. Bij ons zijn er gigantisch veel meiden die elke dag zouden willen komen helpen. De mest halen we op en brengen we bij boeren bij ons in de buurt die het weer uitrijden op hun land. En we weten het van de vergunningen, die gaan we dan natuurlijk ook aanvragen!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 16:52

Ik vind het geweldig dat er mensen zijn die dit willen doen. Petje af! Ik hoop dat je er goed over nadenkt en dat jullie alles voor elkaar krijgen! Zelfs al zou je er 5 kunnen helpen. Dan zijn dat er maar weer vijf!
Ik wens je heel veel succes, mijn zegen heb je!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 16:57

nogmaals ik vind het knap als het lukt. maar idd zit je met miljeu vergunningen e.d en die krijg je niet zomaar. het gaat erg in de kosten lopen en dat als het meevalt. als er een paard langdurig ziek word kan dat je falliet maken. er komt heel veel voor kijken om zoiets op te zetten en zoals ik al zij.. niet iedereen is geschikt voor het werken met mishandelde paarden. je kunt zomaar iemand bij zon paard zetten. dat kost maanden, soms jaren tijd om zon beets op de been te krijgen. en boeren mogen paardenmest niet zomaar meer over hun land uitrijden. en zeker niet als het er zoveel zijn. ik zie la dat je het goed hebt overwogen... maar laat je goee informeren voor je eraan begint. en zorg dat nina niet erbij inschiet!!!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-01 16:58

Hoi allemaal,

Mijn ouders weten dat het veel geregel is, maar ze hebben het over voor de paarden die ze kunnen reden van het slachthuis terwijl ze dat niet verdienen. Het zal niet zo 123 gaan, het duurt wel even voor zoiets goed is gekeurd, maar alle handtekening helpen dus stuur!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-01 16:59

En Nina en de rest zullen nooit vergeten worden, dat is zeker Schijnheilig

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 16:59

nou mijn brief is af hoor. Morgen gaat ie op de post!
Veel succes!
En zeg maar tegen je ouders dat ik ze geweldig vind!
xxx Roos

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 17:02

hoi,
echt een super idee, zeker als het ondersteund word door zoveel mensen, misschien kunnen mensen van bokt in hun woonplaats handtekeningen verzamelen en die weer naar jou sturen?? en wat is pb-en?? prive bericht versturen voor het adres?? dan doe ik dat ook ff Lachen

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-01 17:05

Dat is nog eens een super idee zeg! Dat ga ik hier ook doen he bedankt he Charlotte!

Misschien een idee voor ijverige bokkers die niks te doen hebben?

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 18:43

Hoi, wat een goed idee! Ben benieuwd of alles gaat lukken maar wens jullie in ieder geval veel succes!

Misschien kun je een voorbeeldbriefje maken die je de bokkers laat printen en ondertekenen? Dan krijg je vast veel meer reacties. Of moet de hele brief geschreven zijn??

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-01 18:55

Ik denk dat dat wel kan want dan schrijf je toch je naam en woonplaats en je handtekening zelf!

Ehm, hoe doe ik dat eigenlijk? Verward

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca, marit1999, Mark0919, Noukie123, Perros en 40 bezoekers