Hoe lang in weiland???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Hoe lang in weiland???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-02 18:10

Ik ga vrijdag verhuizen naar Limburg en dan krijg ik mijn paarden bij huis te staan, alleen het gras is vrij lang in het weiland.
Ze staan hier in Almere, om de dag in t weiland, maar t is kort gras, ze krijgen regelmatig kuilgras(is volgens mij vrij eiwitrijk) maar hoelang kan ik ze volgens jullie t beste de eerste paar dagen erin latebn staan???En dan, denk ik lanzaam opvoeren??? het voordeel is denk ik wel dat t gras niet erg eiwitrijk is, toch???
Alvast bedankt, Monique.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:25

eiwitrijk zal het niet zijn, maar er wordt wel gewaarschuwd voor een laatste groeispurt in het najaar als het veel geregend heeft en de dagen warm zijn met veel zon. Dan bevat het gras meer eiwit als verwacht wordt.

Ik zou ze 2 of 3 uur op het gras zetten, want ze zullen zich wel lekker vol gaan proppen. Geef je ze de eerste dagen wat minder brok, omdat ze ook voeding uit het gras halen.


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:42

Bouw het rustig op. Begin met bij. een half uurtje of een uurtje per dag en laat ze elke dag iets langer buiten.

* To Belg, or not to Belg *

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:06

je moet ut langzaam opvoeren iedere dag een uurtje meer!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 10:31

Bedankt!!! Ik begin gewoon heel rustig aan!!!Met 2 uurtjes, denk ik en dan minder brok.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 21:43

misschien eerst een stuk van het weiland afzetten zodat ze zich niet onbeperkt vol kunnen vreten en steeds een stukje erbij.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers