Bisemeel? en waar volkorenmeel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Bisemeel? en waar volkorenmeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:43

Ik wil iets maken waar bisemeel in moet. Maar wat is dat voor een meel? Ik heb er nooit van gehoord namelijk.

En waar verkopen ze volkorenmeel? Bij de AH en EDAh kan ik het niet vinden. Ik wil gewoon volkorenmeel om volkorenbrood of koekje smee te bakken (en ik wil geen kant en klaar broodmix).

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:52

Volkoren meel, waag eens een poging bij de bakker.
Of anders bij zo'n 'natuurwinkel'

Bise is ook wel biesmeel. maar ook dat ken ik niet. Ik ken alleen wel griesmeel.

Vraag Laura eens, die is met Montignac bezig en bise/biesmeel wordt genoemd in montignac recepten.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 13:44

Volkorenmeel kun je wel gewoon bij de AH kopen. Ff goed zoeken. Volkorenbloem is overigens hetzelfde, maar dat wist je vast wel.
Bisemeel, geen flauw idee... Verward

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 16:32

Wij hebben ook nog een molen die meel maakt (tegenwoordig met machines en niet meer met de wind). Daar verkopen ze ook volkorenmeel. Maar idd, bij Edah of AH zou je het ook moeten kunnen vinden hoor. Vraag anders eens aan het winkelpersoneel, helpt weleens omdat blijkt dat je in een heel verkeerde hoek zoekt.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 16:54

Volkorenmeel hebben ze in (vrijwel) alle supermarkten waar ze Zonnatura producten hebben. Even in dat schap zoeken, het is een geel pak Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:11

Ik zal het dan nog maar eens vragen in de winkel. Laatst heb ik het gevraagd bij de EDAH maar het meisje wist het niet.
Vandaag heb ik het Zonnaturavak ondersteboven gehaald en daar zat het niet tussen (wel pijnboompitten die houdbaar waren tot mei vorig jaar Misselijk ).
(Ze hebben trouwens wel erg lekkere soort meusli van Zonnatura Vingers aflikken )

Volkoren meel staat bij beide winkels iig geval niet in het schap waar ook de normale bloem en bakproducten liggen.

Wat bisemeel weet ik nog niet.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:37

Mmmm vreeemd.. geen natuurwinkel in de buurt? Ons volkorenmeel is niet van het ZOnnatura merk maar stond er wel bij in het schap. Bij de Super...