Met een handpaard het herfstbos in(wie nog meer?)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Met een handpaard het herfstbos in(wie nog meer?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 21:18

Vandaag heerlijk met twee paarden het bos in geweest. Ik rijd dan op Ilonk (mijn fjordje) en neem de tuiger van een vriendin mee aan de hand.
Het was heerlijk weer, niet koud en we hebben dan ook genoten van het weer en alle kleurtjes in het bos. Het is zo'n machtig gevoel met twee paarden rijden :+: die allebei braaf zijn en het is ook veel gezelliger. (Klinkt wel raar want ze zeggen toch niets)

Wie rijd er nog meer met een handpaard?
Ik rijd op Ilonk en neem Midan aan de hand omdat zij beter naar de stem luistert. Ik doe het ook zo omdat als ik op Midan zou rijden Ilonk onder haar hals door zou kunnen lopen en dat maakt het niet makkelijker.
Rijd je ook alle gangen met een handpaard erbij?
Ik doe stap, draf, en galop een stevige galop zit er ook wel bij, maar rengalop gaat me toch te ver.
Begeleiden jullie het handpaard aan een halster of hoofdstel, ik heb het handpaard een hoofdstel met trens in. Een een touw met ketting eraan, just in case.
Ze hebben het nog nooit in hun hoofd gehaald iets stoms te gaan doen maar je weet het maar nooit.

groetjes Annalynn

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:25

Ja, ik doe het zo heel af en toe ook wel eens. Mijn pony, ook een fjordje, is beste maatjes met de shetlander en die wijken in de wei al geen meter van elkaars zijde af, en als ik dan de shetlander als handpaard mee neem, wijkt ie ook nie van mn fjord zn zijde af. wel doe ik de shetlander altijd wel een hoofdstel aan en daaraan een hengstenkettinkje, want hij kan wel ontzettend eigenwijs zijn soms. Het enige nadeel is dat de shetlander onder de hals van mn fjord door kan, dus als we dan s ergens even moet wachten zitten we soms wel eens in de knoop. Verder rijd ik alleen maar stap en soms een stukje draf, maar geen galop anders kan de shetlander het niet meer bijbenen.

Groetjes Corine

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 22:05

Wow, wat gaaf! *LOL*
Helaas gaan Neef en ik voorlopig hetb bos niet in (zoals je hebt kunnen lezen), maar het is inderdaad prachtig nu. Het ruikt zo geweldig, ziet er zo mooi uit, lekker stil.. Wat wil je nog meer? Maar.. aan Navy heb ik mijn handen al vol, laat staan met nog een paard erbij *LOL*

Nair

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-06-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:26

Wauwie, lijkt me inderdaad een stuk gezelliger. Ik kan het helaas niet doen, want Lennon is al druk genoeg. Maar we rijden gelukkig ook wel vaker met een groepje, dus dat is ook gezellig.

Groetjes Nair

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:17

He, ik deed het met de ponys' heel erg vaak, gewoon op eentje gaan zitten, en dan de ander aan de hand mee nemen. Gat wel goe dhoor. Nu bij de paarden gaat het niet, heb alleen nog maar hete paarden staan, en die kunnen elkaar wel heel erg opjutten

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:17

Vroeger werkte ik op een stal en daar hadden we ook poloponnies. Je zat er dan op een en nam er 3 aan lijntjes mee. Ging altijd goed

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 10:26

Ik doe het wel eens met Dennis en Tammy langs de weg. In het bos mag Tammy lekker los. Dat vind ik nog meer genieten. Hoef je niet zo op te letten en is het toch gezellig.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 12:08

Tuurlijk is het met een heet paard moeilijker, maar ik denk dat het ook een questie van gewenning is. Die van mij proberen ook of ze misschien zonder de ander weg kunnen, en eventueel ook zonder mij.
Ook proberen ze onder het galopperen elkaars hoofd af te bijten, wat niet zo heel goed lukt...haha
Ja ik vind het een leuke manier van rijden, leuk ook dat meerdere mensen dit hebben gedaan, of doen.
We hebben wel eerst beide paarden aan de fiets leren lopen zodat ze ook het idee snappen van iemand die naast je "zit" die wel wat te vertellen heeft. Leuk hoor!