Ik haat werken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Ik haat werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 14:28

En ik moet nog 46 jaar en 1 maand!

Ja ik en al aan het aftellen, want ik vind het verschrikkelijk.
En ik heb al zoveel baantjes gehad en alles vond ik stom. Ben ook al een aantal opleidingen gestopt, omdat ik dat niet meer leuk vond.

Meestal heb ik het na 3 maanden wel gezien en dan wil ik er weer weg.

Maar dit kan toch niet langer? Ik kan toch niet blijven veranderen van werk? Ik twijfel ook zo erg, ik denk heel vaak: ik wou dat ik dit was geworden enzo.

Het allerliefste wil ik gewoon huisvrouw worden Pling Maar dat zal ook nog wel een hele tijd duren.

Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet, ik ga 's ochtends huilend naar mn werk, tel de minuten af. Het werk op zich is wel leuk, maar mn collega is zo'n rotmens.
Ik werk op het secretariaat van de Interne Accountantsdienst van de Belastingdienst.

En ik heb alleen mn mavo diploma, volgende maand wordt ik 19. En ik heb heel erg veel spijt dat ik toen ben gestopt met de opleiding Paardenhouderij. Maar ik was in die tijd zo ziek (pfeiffer) en ik had echt een rotjaar achter de rug.

Ik ben zo vaak teleurgesteld in mezelf en ik wou dat ik anders in elkaar zat. Scheve mond Scheve mond

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:39

Probeer eens te bedenken wat je echt wilt. Niet steeds iets gaan doen en er dan achter komen dat het toch niet is. Als je weet wat je wilt dan kun je daar een opleiding voor doen en een geschikte baan vinden je bent nog hartstikke jong dus je hebt alle tijd.
Succes ermee.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:40

Misschien een idee om in deeltijd een opleiding te volgen die je wel leuk vindt?
En in de tijd dat je bij de belastingdienst hebt gewerkt, heb je toch wel wat ervaring opgedaan lijkt mij. Misschien dat je daarmee eens kunt gaan rondkijken naar een andere baan...
Ik ken je gevoelens wel, want ik heb ook verschillende opleidingen geprobeert en allerlei baantjes gehad. Ik weet nu eindelijk wat ik wil, en die tijd komt voor jou ook vast wel. Intussen misschien een keuzetest oid doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:55

Je hebt jezelf toch al wel een beetje klem gezet door een eigen pony aan te schaffen. De stap om weer naar school toe te gaan zal daardoor best moeilijk zijn. Toch zou ik je adviseren om te kijken naar een opleiding die je wel trekt. En waarom zou je de opleiding voor paardenhouderij niet opnieuw op kunnen pakken en alsnog afmaken?
Huisvrouw worden lijkt misschien leuk maar het verdiensd alleen zo bar slecht Haha! Dan kun je nog geen eigen paard onderhouden.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:37

Je kunt best weer naar school gaan, maar dan zal je wel een bbl (werken en leren) opleiding moeten doen om toch nog te verdienen zodat je je pony kunt houden. Verder kun je de tijd niet terugdraaien jammergenoeg dus zal je toch verder moeten kijken naar wat je WEL leuk vind en zou kunnen volhouden.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:39

Ik wil ook wel een leven met alleen maar leuke dingen doen!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:47

Ik ben ook zo geweest hoor..

Heel rusteloos, heel onzeker en zeker niet op mijn plaats bij de meeste bedrijven..

Inmiddels heb ik een bedrijf gevonden wat echt heel erg leuk is en ik zit hier al 2,5 jaar.. Ik kan je vertellen dat je op ten duur vanzelf iets vind waar je wel op je plek bent, geloof mij maar.. Lachen

Het komt vanzelf, alleen niet bij de pakken neer gaan zitten..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:49

Waarom heb je eigenlijk zo'n hekel aan werken ?
Dat je samenwerkt met iemand die niet zo aardig is, da's natuurlijk niet leuk, maar je schrijft ook dat je hiervoor al verschillende banen hebt gehad die je al snel voor gezien hield.

Misschien is het niet zozeer een probleem met het soort werk, maar wel met je motivatie ?
Geloof me maar, er zijn maar weinig mensen die elke ochtend staan te trappelen van ongeduld om weer aan de slag te mogen !
Toch zal er brood op de plank moeten komen, zo is het leven nu eenmaal.

Een nieuwe / andere opleiding gaan doen klinkt idd. erg leuk, maar dat werkt natuurlijk alleen als je ook echt gemotiveerd bent om er straks iets mee te gaan doen.
Je kunt er ook voor kiezen om thuis op de bank te gaan hangen en de godganselijke dag op een houtje te bijten omdat je je geen leuke dingen kunt veroorloven en niet in je eigen onderhoud kunt voorzien.

'k Zou het wel weten hoor Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:53

Ik ben ook zo rusteloos als de pest. Iets kan me nooit langer dan een bepaalde periode interesseren en dan wil ik weer wat anders.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 15:56

ik heb geen idee waarom ik zo'n hekel heb aan werken. Ik ben inderdaad niet erg gemotiveerd en ik wil graag thuis zijn en leuke dingen doen.

Maar het leven bestaat niet alleen uit leuke dingen, dat moet ik toch echt eens gaan inzien. Ik moet volwassen worden.

Maar ik snap niet waarom ja 8 uur lang per dag plichten moet vervullen en hard moet werken en dat je dan nog maar iets van 4 uurtjes op een dag over hebt voor leuke dingen.

Vind ik niet eerlijk

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 16:01

waarom dat moet? om brood op de plank te krijgen, zodat je jezelf kan onderhouden, en eventueel een beetje kan sparen voor later.
Tja, welkom in the real world

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 16:10

Ik heb ook een hekel aan werken hoor! Ik stel het nu zo lang mogelijk uit. Zit nu in 3 HBO en ga hierna vast nog een studie doen en misschien daarna ook nog een. Zie het niet echt zitten, dat werken. Is eigenlijk ook raar, je moet ECHT iets doen wat je leuk lijkt, anders dan zie je er elke dag tegenop om te gaan werken.
Ik ben (op een blauwe maandag Knipoog) caissiere geweest bij de Albert Heijn, toen was ik 16 ofzo en werkte ik natuurlijk parttime. Ik had er echt de pest in. Collega's waren niet super en als ik net klaar was met werken dan zag ik alweer tegen de volgende keer op. Niet echt motiverend voor mezelf dus. Daarna nog wat baantjes gehad, waardoor ik alleen maar steeds meer in zag dat ik werken vreselijk vond. En nu ben ik in de vakantie hostess geweest voor ruim een maand en dat vond ik echt heel erg leuk. Je moet dus maar net geluk hebben. Ik had ook superleuke collega's en dat speelt ook wel een hele grote rol, merkte ik.
Ik weet zeker dat ik echt iets moet gaan doen wat ik zelf erg leuk vind, anders houd ik het nooit vol. Ik kan nu wel al zeggen dat ik veel respect heb voor mensen die dagelijks hard werken. Doe mij nog maar even school! Tong uitsteken

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 16:14

Shaienne schreef:
ik heb geen idee waarom ik zo'n hekel heb aan werken. Ik ben inderdaad niet erg gemotiveerd en ik wil graag thuis zijn en leuke dingen doen.

Maar het leven bestaat niet alleen uit leuke dingen, dat moet ik toch echt eens gaan inzien. Ik moet volwassen worden.

Maar ik snap niet waarom ja 8 uur lang per dag plichten moet vervullen en hard moet werken en dat je dan nog maar iets van 4 uurtjes op een dag over hebt voor leuke dingen.

Vind ik niet eerlijk


Nooit gehoord van tellen? 8+4=12, een dag heeft 24 uur, je maakt mij echt niet wijs dat je die 12 uur slaapt!

Ik vind het altijd wel mooi verdeelt, 8u werken, 8u slapen, 8u andere dingen voor jezelf. Teveel slapen schijnt ook niet goed voor je te zijn, dus daar kan wel weer wat vanaf.
En als je echt daadwerkelijk in de paardenwereld was gaan werken had je er rekening mee moeten houden dat dagen van 10 of 12 uur geen uitzondering zijn!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 16:30

Ik ken het, dat niet willen werken, ik heb er ook echt moeite mee. Het doet gewoon zeer om mijn bed uit te komen vaak, en ik tel echt de minuten af als ik aan het werk ben. En dat is heel vermoeiend.... Ik werk nu echter al een jaar full-time, heb geen onaardige collega's, en er zouden echt wel mensen zijn die met me willen ruilen. Op mij werk verzin ik ook dingen zoals als ik dit en dat gedaan heb, dan mag ik weer op de klok kijken hoe laat het is. Heel stom.
Ik zou ook het liefst huisvrouw worden, maar dat brengt idd zo weinig geld in het laatje.... Mijn grootste droom is dan ook de staatloterij winnen...

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 17:19

Ik ben huisvrouw en geloof me, dat is ook niet alles! Niet meer althans. In het begin was het heerlijk, maar ik geloof dat niets minder voldoening geeft dan het huishouden. GElukkig heb ik dan ook nog de zorg voor een kind, zodat ik iets meer te doen heb, maar ik verveel me toch behoorlijk hoor! Mijn vriendinnen zijn aan het werk, naar het paard kan wel, maar dan moet ik oppas zoeken voor mijn dochter. Dat kost geld en dat heb ik niet. etc etc..
*zucht* Nog 4 maanden en 4 dagen voor mijn dochter naar de basisschool gaat.. Ja, ook ik tel de minuten Lachen

Moet wel bekennen dat ik verder ook nog nooit een baan heb gehad waar ik met plezier heen ging. Ik kan me daar weinig bij voorstellen. Ik ben ook zo impulsief, als iemand wat leuks verteld over zijn/haar werk, wil ik dat ook. Om er vervolgens weer achter te komen dat ook dat weer niet is wat ik zoek.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:42

O, ik herken dit heel goed hoor, ik heb inmiddels al heel wat verschillende baantjes gehad, waar ik altijd met tegenzin heen ging. Ik zit nu op de tweede beroepsopleiding, de vorige ben ik mee gekapt, en hierna komt er nog een HBO opleiding bij. En ik blijf een hekel hebben aan werken, naar school gaan, alles. Elk baantje wat ik gehad heb, ook al vond ik het nogzo leuk, ik ging er met tegenzin heen.

En dan kan je wel zeggen:'welcome to the world', en daar heb je helemaal gelijk in, maar dat kan en wil je dan gewoon niet aanvaarden.

Ik ga na deze opleiding journalistiek doen, en daar heb ik zin in. Ik hoop dat ik dan de baan vind die ik altijd al heb willen hebben...

Hoe ik hierop gekomen ben? Ik heb het Internet helemaal afgespeurd, ik heb om me heen gevraagd wat leuk was, en op een kantoor gewerkt. Uiteindelijk leek Office Manager me wel wat. Tot ik op de opleiding kwam en zag dat ik met deze opleiding toegelaten kan worden op de Hogeschool voor Journalistiek. Ik sprong een gat in de lucht, het had me altijd al leuk geleken, maar ik had geen Havo gedaan, dus kon er niet opkomen, en ik had geen zin om terug naar de Havo te gaan.

Ik heb dus in ieder geval de 'ultieme opleiding' gevonden, en ik denk dat jou dat ook wel lukt, maar je moet wel heel goed zoeken! Sommige mensen zijn nou eenmaal moeilijk, die weten niet wat ze willen... Helaas behoren wij tot die groep Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:47

En waarom probeer je die opleiding paardenhouderij niet weer op te pakken???? Want wat ik uit jouw eerste bericht haal is dat je er spijt van hebt dat je daarmee bent gestopt, blijkbaar vond je dat dus leuk Lachen En je bent nog lang niet te oud om te studeren

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 00:24

Maar bedenk wel dat Paardenhouderij een leuke studie is, maar een heel zwaar beroep. En als je al niet zo'n behoefte hebt aan werken, dan weet ik niet of het slim is om een beroep te kiezen wat heel zwaar werk is, en heel weinig verdient!
Bedenk dat je in de paarden niet alleen aan het rijden en knuffelen bent met de paarden, je moet ook heel veel rotklusjes doen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 00:28

Het is wel makkelijk om te zeggen dat je 'nou eenmaal moet werken', zoals sommige mensen hier als reactie geven. En natuurlijk zou iedereen wel 'alleen maar leuke dingen willen doen'. Nou, wat houdt je tegen om er zelf iets van te maken? Als je dan toch moet werken, dan kun je maar beter iets leuks doen, je bent er toch een groot aantal dagen per week mee bezig. Werken puur en alleen voor de centen, daar ben ik al lang geleden mee gestopt. Ik wil wel iets doen waar ik me prettig bij voel, of dat nou komt door de werkzaamheden of door de sfeer (of liefst allebei), maar iig niet alleen werken 'omdat ik nou eenmaal moet werken'.

Shaienne, je bent nog maar 19 en hebt zoals je zegt nog heel wat jaren werken voor je. Wie zegt dat je nu al moet weten wat je wilt en dat je jaaaaren in deze baan moet blijven hangen? Waar een wil is, is een weg. En als jij iedere morgen huilend naar je werk gaat vanwege die k*tcollega, dan wordt het toch hoog tijd om iets anders te zoeken. Zoals ik al zei: werken is nou eenmaal iets wat noodzakelijk is, maar dan kun je er maar beter zelf iets leuks van proberen te maken! En anders idd toch weer terug naar school... Parttime werken en studeren, zou dat niets voor jou zijn? Want je hebt toch ook de zorg voor een paard.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 00:51

stef schreef:
waarom dat moet? om brood op de plank te krijgen, zodat je jezelf kan onderhouden, en eventueel een beetje kan sparen voor later.
Tja, welkom in the real world


Sorry hoor maar moet je horen wie het zegt? Wie plaatste er laatst een berichtje of je je kan laten afkeuren op migraine?!
En wie zeurde er over zn baas of over werktijden?
Dat was jij Stef! Dus deze reactie van jou : welcome to the real world vind ik niet echt gepast!!


Gerdien, Ga lekker een deeltijdstudie doen! Zodat je strax een baan hebt die je wel leuk lijkt! Je hele leven een baan hebben wat je niet lijkt moet je echt niet doen!
Ik was fulltime huisvrouw. Ging even goed. Toen kreeg ik weer de kriebels!
IK heb 2 jaar thuis gezeten en nu werk ik weer op de dressuurstal waar ik voor mn zwangerschap ook al werkte.
Het is hartstikke zwaar en ik maak inderdaad dagen van 10 vaak 12 uur. En nee, de verdiensten zijn niet hoog. Maar ik heb het wel naar mn zin en dat is zeker net zo belangrijk! Daarbij leer ik ook echt ontzettend veel!

Ga wat zoeken wat je leuk vind! Huilend naar je werk gaan is gewoon niet goed!

Succes ermee!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 01:06

obsession schreef:
IK heb 2 jaar thuis gezeten en nu werk ik weer op de dressuurstal waar ik voor mn zwangerschap ook al werkte.
Het is hartstikke zwaar en ik maak inderdaad dagen van 10 vaak 12 uur. En nee, de verdiensten zijn niet hoog. Maar ik heb het wel naar mn zin en dat is zeker net zo belangrijk! Daarbij leer ik ook echt ontzettend veel!


Het was niet mijn bedoeling om het werk in de paarden af te kraken hoor, Obsession! (voor het geval je dat dacht..!) Sterker nog, ik ben net een jaar gestopt, maar ik krijg nu alweer kriebels... Maar het lijkt me wel goed om er rekening mee te houden, ik ga zelf niet fulltime in de paarden werken, omdat ik het al eens eerder niet meer zag zitten, ik wil niet dat me zoiets nog een keer overkomt, want dan stop ik helemaal met de paarden denk ik.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 01:39

Haha nee ik zag het niet als kritiek hoor, Veel mensen zien het als een droombaan maar het valt de meesten toch zwaar!
IK ben besmet met een of ander virus dat ik alleen met paarden wil werken ofzo.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 09:26

Gewoon verder solliciteren, je komt van zelfwel een baan tegen die je wel ligt.
Ik heb ook redelijk veel verschillende banen gehad,.
Ik heb op een verschillende stallen gewerkt maar dat verdiende te weinig.
Serveerster, beviel me echt voor geen meter maar verdiende aardig.
Conductrice, was wel leuk maar ik stopte ermee om in Japan te gaan werken.
Koetsier/ruiter in Japan, was leuk maar tijdelijk.
Douanebeambte op Schiphol, was leuk maar te ver weg.
Weer conductrice, weer leuk maar nu ging ik weg om naar de politie te gaan.
Nu werk ik dus al een aantal jaren bij de politie, het leuke hiervan is dat je ontzettend veel kanten op kunt.
Ik ben nu dus hondengeleider en heb de taakaccenten milieu en mobiele eenheid.
Ik ga elke dag met erg veel plezier naar m`n werk, soms baal ik wel eens van m´n overuren maar dat is altijd pas aan het einde van de week als ik besef hoe weinig tijd ik weer heb gehad voor de paarden.

Ik kan je dus alleen maar aanraden van alles te gaan doen, je vindt de juiste baan heus wel.
Neem er gewoon de tijd voor, je bent pas 19 en hebt tijd genoeg om iets passends te vinden.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:36

me werk bevalt prima zo met de paardjes Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:55

Ilindra schreef:
Ik kan je dus alleen maar aanraden van alles te gaan doen, je vindt de juiste baan heus wel.
Neem er gewoon de tijd voor, je bent pas 19 en hebt tijd genoeg om iets passends te vinden.


Een heel goed advies! Waarom zou je nu al moeten weten wat je de rest van je leven gaat doen? Er zijn zoveel mogelijkheden. Ik heb ook erg veel dingen gedaan tot nu toe, verschillende banen en baantjes, verschillende functies. Nu zit ik voorlopig goed, maar ik kan me voorstellen dat ik over een jaar of 2, 3 weer iets anders doe. Er zit uiteindelijk wel een lijn in, maar ik heb ook om de zoveel tijd een nieuwe uitdaging nodig.

Op mijn 24e, in mijn eerste 'echte' baan, had ik een afdelingshoofd (een tang van 50) dat zich enorm aan mij ergerde omdat ik volgens haar nu toch eindelijk maar eens moest weten wat ik met m'n leven wilde. Ik had tenslotte ergens voor gestudeerd en daar moest maar eens richting aan worden gegeven. Moet ik nog uitleggen dat dat mens en ik heel slecht door één deur konden? Ze bedoelde het vast goed hoor, maar van dat soort mensen krijg ik echt schopneigingen.

Voor mensen die precies weten wat ze willen is dat heel fijn, en ik ben daar soms ook wel eens een klein beetje jaloers op geweest. Maar voor mij werkte het nu eenmaal niet zo. Dus alle negatieve commentaar over jobhoppen etc. heb ik op een gegeven moment maar naast me neergelegd. Het gaat om MIJN toekomst en IK moet me er lekker bij voelen.

En dat werken alleen nodig is om brood op de plank te brengen... dat vind ik wel een heel beperkte visie.