Voer en ratten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131956
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Voer en ratten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 20:02

Baal baal Frusty Ik heb ontdekt dat er een rat aan Helions' voer heeft gezeten.
De brokken en haver staan gelukkig in de garage dus daar is ie vanaf gebleven, maar hij (of zij ?) heeft wel van de voederbieten gesnoept.
Er zijn duidelijk stukken uit, geen twijfel mogelijk want ook aan de sporen is duidelijk te zien dat het om een rat gaat.
Morgen komt er iemand om hem te bestrijden (geen gif), dat komt wel goed

Toch maak ik me een beetje zorgen om m'n voorraadje voederbieten.
Zou het erg zijn dat er een rat aan gepeuzeld heeft (i.v.m. ziektes Verward ) en zou Helion er evt. ziek van kunnen worden als hij het restant toch nog op gaat eten ?


Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:07

Er heeft bij mij een muis aan het voer gezeten,
gelukkig alleen aan de muesli.
Daarna heeft de muis zich zelf verdronken door
een duik in de waterbak te nemen Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:31

De laatste tijd heb ik ook weer last van muizen en 1 rat in mijn voerhok... Heel vervelend, ik bestrijd ze met gif en klemmen. Misschien niet erg dierlievend, maar van Imker's voer horen ze af te blijven, buiten ligt nog mais genoeg.
In het geval dat er een muis/rat aan Im's wortels of appels heeft gezeten, snijd ik het aangevreten stuk eraf en zeg niets tegen Imker. Die eet het dan nog lekker op!!

Toos paardloos

IcePrincess

Berichten: 7740
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:54

ratten zijn over het algemeen heel hygiƫnische beesten (behalve als ze enge ziektes hebben natuurlijk maar dat kom maar weinig voor tegenwoordig).
misschien kun je gewoon een bakje met rattenvoer buiten neerzetten zodattie niet het paardenvoer eet (of gewoon andere dingen die ze lekker vinden, dat paardenvoer of stukjes vlees gewoon wat eten was is overgebleven van het avondeten, het zijn echte vuilnisbakken)
maar dan is de kans denk ik weer graat dat er meer komen Scheve mond
uhmmm...een kat nemen misschien?

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:54

wij hebben ook vaak last van muizen en ratten, ons pap schiet de ratten altijd dood en de katten vangen de muizen wel!
Ik geef ze een half opgegeten biet of wortel niet meer, ik neem liever geen risico maar misschien kan het wel helemaal geen kwaad!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131956
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 21:37

Dat van die kat is een heel goed idee !
Helaas staat Helion niet bij mij thuis, en de eigenaar van de stal is niet zo gecharmeerd van katten

Een bakje rattenvoer/gif is idd. een goed idee, alleen ik ben zo bang dat die rat dan alsnog net voordat ie het loodje legt met z'n gifpootjes over het voer gaat lopen.
Ik denk dat een klem dan toch wat "veiliger" is Verward

Mocht er nog iemand zijn die meer weet over ratten en m'n voervoorraadje dan hoor ik het uiteraard graag !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 bezoekers