Huilen!! Longeren..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Huilen!! Longeren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 19:24

Nadat zaterdag de VA was geweest, Navy heeft gekraakt en mij het advies had gegeven de komende 3 dagen te longeren, ben ik daar fanatiek mee aan de slag gegaan.

Zondag viel het me tegen, ik had een hoop ontspanning verwacht nu haar rug in orde was, maar dat viel tegen.
Gister ging het al wat beter, ze liet d´r rug los en in stap liep ze ook lekker neerwaarts. Maar alsnog minder dan verwacht.

Daardoor ging ik vandaag weer aan de slag, zonder veel te verwachten. Gigantisch veel overgangen, nog geen half rondje in hetzelfde tempo. Dan weer uitstrekken, dan stap, dan een galopje, dan een arbeidsdrafje.. En na een kwartiertje had dat effect. Mevrouw liep vanuit een draf ECHT voorwaarts-neerwaarts. Super ontspannen, kont eronder, rug erbij, koppie als een stofzuiger, helemaal geweldig. Ik was zo blij, moest mijn tranen echt tegen houden. Voor elk gemiddeld paard is dit niks, maar eentje waar je al 3 jaar wat verder mee probeert te komen op Dressuurgebied, die altijd de sterren van de hemel kijkt.. Daar was het heel wat voor. Ze liep precies zoals het moest.. Lovers

Nu weet ik alleen niet wat ik morgen doe. Ik bel de VA vanavond weer, we hadden afgesproken na 3 dagen weer te kraken, alles zat zo vast dat dat niet in een keer verholpen was, maar denk dat ik nog maar een dagje extra longeer. Kan nooit kwaad lijkt me, en hoe meer ontspanning er al in is gereden vóór ik er weer op klim, hoe beter.

Sorry, moest het even kwijt Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.



wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:28

lekker joh! dat het nu weer een beetje mee zit. Nou maar hopen dat de kraker het helemaal soepel krijgt. Dan mogen je traantjes echt gaan stromen Haha!

Wodan en ik onderweg in de M2

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 19:33

God, ja.. Heb vandaag ook besloten op zoek te gaan naar een goede instructrice, zodat als alles weer in orde is, we het meteen goed doen. En ja.. Dan hoop ik inderdaad dat die rugproblemen vanaf nu over zijn..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:34

Super super!! En probeer dit vast te houden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:40

Da's geweldig nieuws !
Nu maar hopen dat de stijgende lijn zich voortzet, ik duim voor je !

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 21:06

Bedankt Haha!
We gaan zeker proberen dit vol te houden, ik heb er veel vetrouwen in, wil me er echt 100% voor gaan inzetten.

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:12

Hee mandy wat fijn! Ik was al bang dat we het misschien zonder jou en Neef zouden moeten stellen. Ik zie je dus volgend jaar in klasse II als ik het zo hoor Fijn!
En eh niet wanhopen hoor Ilonk heeft dit jaar, op haar 14e voor het eerst met de neus over de grond gelopen....

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 21:18

Haha, ok dan, er is nog hoop Haha!
Ik ga voorlopig het bos nog niet in, wil eerst dus die rug in orde hebben en genoeg respect hebben om haar in het bos te kunnen houden. Wie weet is dat over 3 weekjes zo, misschien pas in maart. Maar, die klasse 2 blijft voorlopig gewoon op de planning staan Haha! We laten ons niet zo maar uit het veld slaan.. Knipoog

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 23:40

hey mandy! fijn joh dat navy zo liep! en dat het nu beter met d'r rug gaat.
ik moet toch een keer langs komen om navy te zien lopen! en jouw te zien natuurlijk!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 11:33

Hartstikke goed! Volhouden dan komt alles weer goed.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 14:44

Heerlijk voor je!!
Ik heb ook zo'n sterrekijker en weet precies hoe je je voelt als ze eindelijk eens ontspannen met het neusje loopt te stofzuigeren! Nu dit vasthouden en volhouden!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-02 19:20

Vandaag weer.. Al meteen vanaf het begin liep ze lekker..
Morgen komt de VA haar weer kraken en weer even goed kijken, ben benieuwd wat hij erover zegt..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, ardanwan, Ballard_L, Gittta, hokke, Ineke2, Karintich, Lauke, laura_estee, maras, mirriejj, Nimby, pol013, Rinkex, robbie88, Robin_Rikkie, Salinah, shaddy82, xSannee, YvonneV en 100 bezoekers