na 1 streepje sedalin paard in shok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

na 1 streepje sedalin paard in shok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-02 12:17

maverick heeft een pees blesure.hij mag dus alleen stappen.dit is nog al een probleem want hij maakt zich ongelovelijk druk en loopt dan pasage langs mij als ik ga stappen.Hij krijgt speciaal voer van havens dat laag aan energie en eiwit is,maar goed hij blijft kei fris.na overleg met mijn veearts kwamen we op het iedee als het echt te erg werd dat we hem dan 1 streepje sedalin zouden geven.Dus afgelopen donderdag was het weer raak en heb ik hem 1 streepje gegeven.maar naar een half uur lag ie plat in de stal ,helemaaal rilend en hij werd heel koud.HIj raakte dus bijna in een shok.ik de da gebeld en toen kreeg hij een antie sedative injectie en kwam toen weer bij.
nu is mijn vraag of iemand dit al vaker mee heeft gemaakt na het toe dienen van een verdovend middel.


mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 12:19

Rio is niet in shock geraakt, maar zodra het uitgewerkt was werd hij helemaal gek. Steigeren en bokken heel vreemd en eng.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 20:50

Wow klinkt eng! Wat je misschien beter kan proberen, is een kruidenmengsel van b.v. de paardendrogist. Je hebt ze met valeriaan en zonder, mét mag je alleen gebruiken als je geen wedstrijden rijd. Ik heb zo´n kruidenmengsel en concentratie middel geprobeerd bij mijn altijd enorm opgefokte mini op de keuring. Ze was nog nooit zo kalm geweest echt toppie. Volgend jaar krijgt de zo´n 3 weken voor de keuring weer zo´n "kuurtje" Succes!

Djeda
Berichten: 61
Geregistreerd: 16-07-02

Sedalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 22:16

Hoi !

Ik heb zoiets inderdaad ook al 'ns gehoord. Dat paard bleek achteraf allergisch te zijn voor Sedalin.

Groetjes Djeda

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 23:12

Je kan natuurlijk in plaats van Sedalin ook pijnstillers door het voer doen. Worden ze ook rustig van. En stoppen met krachtvoer. Als hij toch geen inspanning hoeft te leveren, hoeft hij dat ook niet te hebben.

Osires
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-10-02

Peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 08:24

Mijn paard heeft vorig jaar een peesblessure gehad. Toen heb ik van Eric Laarakker die dr onder behandeling had per dag een half schepje Rustcompositum gehad. Dat werkte super. Misschien kan je hem daarnaar vragen. zn telefoonnummer is 030-2961462

Succes !

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 11:07

Mijn paard heeft ook een peesblessure gehad, ik moest drie maanden lang 1 uur op het harde stapppen.....hoe doe je dat in hemelsnaam met een niet-zadelmak paard....verongelukken dus. Ik heb ook het advies gekregen om sedalin te gebruiken....ik ben daar echter niet zo'n voorstander van. Ik heb dus pirelli nagenoeg alleen op hooi die drie maanden door laten komen, en zo goed en kwaad gespapt als het kon. Na die drie maanden moest ik de drafarbeid op het harde op gaan voeren!!!! Dat was dus practisch onmogelijk, om te verongelukken. Ik heb toen besloten om hem drie maanden op de wei te zetten met een stel gepensioneerde paarden. De eerste dag zwaar onder de verdoving (van de dierenarts). Lekker in het gras. Het schijnt dat ze in Engeland hele onderzoeken hebben gedaan dat dat ook het beste is voor een paard met peesblessures; het schijnt een gigantisch onderzoek te zijn geweest met volbloeds. Een paard dat dag en nacht in de wei staat, met rustige maatjes, heeft geen opgefokte energieuitbarstingen, maar beweegt de hele dag door. Door een gebied met kleigrond te kiezen, heb je ook meteen de harde ondergrond. Na drie maanden heb ik Pirelli opgehaald, en hij was weer volledig de oude.
Jammer genoeg is het nu geen weideseizoen! Anders zou ik het je absoluut adviseren


Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 18:27

Wat Maitu verteld is ook heel goed, maar ik zou hem in de eerste instantie van zijn brok af halen. Dan wordt hij waarschijnlijk een beetje rustiger.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 22:56

vooe dat de veearts gezegt had dat ie op rust moest waren we het voer al aan het sfbouwen.de dag dat de scan gemaakt werd vorige week vrijdag stond hij op spesiaal voer van havens voor paarden op rust.hij kreeg toen al geen brok meer.nu hebben we nervalet van vsm,dit werkt redelijjk.maar in iedergeval bedankt voor jullie reacties,ik ga somige van julie tips broberen.

boemel

Berichten: 8264
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 19:14

Ik heb ook goede ervaringen met kalmerende kruiden v/d paardendrogist. Misschien kun je tot je zoiets hebt, je paard gewoon wat valeriaan geven.

Toen mijn merrie een ernstige hoefwond had en heel rustig moest blijven staan op stal, was ze zo gek, dat ze bij het steigeren steeds haar hoeven tegen de bovenkant van de box liet vallen. Ik werd daar echt helemaal gek van. We hebben haar toen de kruiden gevoerd en op een andere stal gezet, waar ze wat meer de ruimte had en toch gezelschap v. andere paarden had. Dat werkt voor haar erg goed. Ze kreeg nagenoeg geen brok, wel veel goed hooi en winterwortels.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-02 20:06

valeriaanwortel heb nu bestelt bij de paarden drogist


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, kyrkelover, SentiBot en 28 bezoekers