Ik heb wurgneigingen door de buren!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ik heb wurgneigingen door de buren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 16:49

De strubbelingen met de VVE (vereniging van eigenaren van het appartementencomplex waar we wonen) zijn weer heftiger geworden... Huilen
(paar weken geleden schreef ik dit:VVE vraagje (over appartementen complex):http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=82518&highlight=vve)
Sommige van onze buren zijn nog erger dan ik al dacht Lips are sealed .
We hadden een brief gestuurd dat we het er niet mee eens waren dat de voortuin zomaar veranderd werd terwijl in de notulen stond dat pas in maart 2003 weer in de vergadering besproken zou worden. In die brief vragen we ook de tuin te herstellen. Het was gewoon een nette brief en met als afsluiting gewoon met vriendelijke groet.

Nu heeft gisteren iemand van het bestuur naar de ouders van Maurice gebeld, waarschijnlijk per ongeluk een verkeerd nummer gedraaid want hij vroeg naar mij. Toen zei Maurice's moeder dat hij een verkeerd nummer had gedraaid want omdat dit het nummer was van de ouders van Maurice. Toen is die vent tekeer gegaan tegen haar! Echt niet normaal. Hij zie o.a. dat we een DREIGbrief hadden gestuurd en: "Die jeugd doet geen ene f*ck en maken alleen maar rotzooi", hij was heel boos en heeft flink wat grove taal gebezigd. Hij schijnt echt flink tekeer te zijn gegaan.Toen begon hij ook nog er over dat er altijd stro ligt (ik heb hooi in mijn kelder maar ik heb mijn hooibaal in een supergrote plastic zak dus er is niet veel rommel van en als ik wel hooi verlies dan veeg ik de keldergang) en bla bla bla. Wat heeft dat hooi nou met de tuin te maken? En als hij zich zo ergert moet hij dat eens tegen me zeggen, dan kunnen we het er over hebben in een gewoon gesprek. Echt belachelijk, dat is dan iemand van in de 60 en zichzelf heel erg volwassen vind (Maurice is 30 en ik 25 dus zo ontzettend jong zijn we ook niet maar hij ziet vooral mij als een irritante tiener ).

Maurice is toen naar de voorzitter gegaan omdat hij dit natuurlijk niet normaal vond. De voorzitter wist niets van het telefoontje en zei dat ze hadden afgesproken het in de algemene ledenvergadering van volgende week te bespreken. Over het feit dat dat bestuurslid het over een dreigbrief had zei hij dat de brief inderdaad wel een dringende boodschap had (de tuin herstellen). Deuh, dat is toch echt wel heel wat anders dan een dreigbrief.

Maurice stelde al voor om voor na de vergadering een fles sterke drank in te slaan. Zullen we wel kunnen gebruiken, na de vorige vergadering heb ik flink maagpijn gehad dus ik moet maar oppassen dat ik me niet te boos maak.

Waar ik nu echt van baal is, is dat de sfeer hier nu echt verziekt is. Niet iedereen weet er van natuurlijk en mijn bovenbuurvrouw was vanochtend nog vriendelijk maar ik kwam net aanfietsen en toen stond een groepje van het bestuur op de parkeerplaats en die draaiden hun hoofd allemaal de andere kant op. Ik blijf maar gewoon iedereen vriendelijk gedagzeggen, ik ga me niet tot hun niveau verlagen maar ik moet bekennen dat het me best wat moeite kost op deze manier.Ik hoop echt dat we snel verhuizen!

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 17:35

jeetje zeg, dan ben je ook blij dat je op je eigen woont NOT.
Heb je plannen om te gaan verhuizen dan? (of zijn die plannen vandaag spontaan opgekomen?) Tegen de buren maar net doen of je neus bloed (ben ik ook erg goed in)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 17:45

Josephine schreef:
jeetje zeg, dan ben je ook blij dat je op je eigen woont NOT.
Heb je plannen om te gaan verhuizen dan? (of zijn die plannen vandaag spontaan opgekomen?) Tegen de buren maar net doen of je neus bloed (ben ik ook erg goed in)


We hebben al een tijdje verhuisplannen. Maar vorige week hebben we een taxateur laten komen dus het begint nu "echt" te worden.
We wonen hier in een mooi modern appartement, op loopafstand van de stad maar we wilen nu een "echt" huis met wat meer kamers en bergruimte (en zonder 30 bejaarde buren om ons heen).

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 18:02

ach meid, dan moet je je niet drukmaken Knipoog laat ze lekker vergaan achter de geraniums! Ik zou eigenlijk (slechte Joos) al niet meer de moeite nemen om naar die vergaderingen te gaan. Als dat zoveel van jouw energie opslokt....laat ze de pip krijgen.
(of gewoon netjes en slinks afzeggen, kan ook natuurlijk)
En als je dan gaat verhuizen zou ik een vieze mesthoop voor de nieuwe poort leggen Haha! zeer inbraakproef

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:25

Een redelijk internationaal probleem. In Finland hebben ze het tot een kunst verheven: zelfs rijtjeshuizen hebben hier een bewonersvereniging. Oh het was allemaal zo fijntjes geregeld. Iedereen om de beurt korvee, van alles en nog wat. Na daar 6 jaar gewoond te hebben, was iederen aan het vertrekken. Mijn vrouw wordt tot voorzitter van de vereniging ingesteld en heeft meteen een stuk van het beheer uitbesteed. Groot onderhoud etc. Verder is de Finse wet vrij duidelijk over wie wat doet als er iets fout is met de constructie.

In ieder geval was het zo dat na een aantal maanden weer in die zooi gezeten te hebben, ik er schoon genoeg van had, een makelaar belde en de tent te koop zette om tegelijkertijd maar een vrijstaand huis te kopen. Goed, andere ellende, maar nu regelen we tenminste onze eigen tent, in plaats van de tent van 14 gezinnen. Een bestuur dat verder altijd op de centen zit, geen flauw benul heeft van de wetgeving en dus gewoon belangrijke beslissingen uitstelt tot ze twee keer zo duur worden.

Nu dus een hogere hypotheek (jawel, 4 keer zo hoog), maar ook geen servicekosten meer. En vooral: geen gezeik meer..

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 00:04

.
Laatst bijgewerkt door holly op 09-03-23 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 09:27

Wat een verhaal ook weeer zeg! Lijkt me ook geen fijne buurt om te gaan wonen. Die lui hebben zelf een steekje los zitten lijkt het mij.
Sterkte!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 09:38

Mijn mening heb je al Katrien, maar probeer je er niet druk om te maken, ik hoop voor jullie dat jullie snel een leuk huis gevonden hebben (en wij ook Knipoog)