hoed op in de les!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jolijn
Berichten: 91
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hoogwoud

hoed op in de les!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 14:51

hey simonus volgende keer heb ik mijn hoed op horr in de les!!!!
geld deze regel niet voor de instructeur himself???

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:54

Is dat verplicht bij jullie dan?
Dat lijkt me wat overdreven.

jolijn
Berichten: 91
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hoogwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 14:57

nee dat doen we voor de gein Tong uitsteken
we hebbe dan de regel dat als je je hoed niet op heb kost het je 5 euro en als ie af valt kost het 2.50 euro en als je paard er dan op staat kost het ook 2.50 en waarschijnlijk een nieuwe hoed *LOL*

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:58

hahaha, wel een duur geintje Haha!

Simonus
Berichten: 47
Geregistreerd: 01-05-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 15:07

Het is niet alleen voor de gein maar het idee is (waar anders) aan de bar ontstaan. Op wedstrijden wordt het vaak al heel snel duidelijk wie vaker met hoed rijdt en wie niet. Verwrongen en rode gezichten van de koppijn, angst voor het verliezen van de hoed etc. Om meer vertrouwd te raken met het rijden met hoed hebben we ingesteld de hoed in de les te dragen. Het is niet verplicht en de 'geldboetes' zijn meer een geintje. Buiten dit alles geeft het dragen van de hoed in de les het hele visuele gebeuren meer sjeu. Maar Jolijn, zorg dan wel dat de veewagen open is anders schiet het nog niet op.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 15:11

Waarom zijn mensen bang om hun hoed te verliezen in een wedstrijd? Het is een fabeltje dat je DQ krijgt als je hem verliest. En als je er 1 krijgt is het onterecht en weet je meteen dat de jury de regels niet goed kent Lachen
Het is wel mooier als ie blijft zitten, dat is dan wel weer zo Lachen

jolijn
Berichten: 91
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hoogwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 15:38

ja wat denk je kwam ik vanmorge op stal blijkt de veewagen gewoon open te zijn Verward maar de deur klemde en zelfs martin dacht dat de deur op slot was Slapen

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 16:57

Jolijn, stond jij laatst niet in de Quarter met je hoed op? Was zo te zien vast niet voor het eerst. I

Ik vind het wel een goeie maatregel hoor. Toen ik nog op een manege reed spraken we ook vaak met elkaar af om de hoeden op te zetten. Bij buitenritjes en zo............lekker veel commentaar Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 17:58

Jolijn, met je petje had je ook al niet veel geluk...gaat je nog een hoop geld kosten Knipoog *LOL*

jolijn
Berichten: 91
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hoogwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 22:15

Ik stond er wel in, maar het was een foto van willeke rijs met RH BH.
En ik heb een nieuwe hoed gekocht en die zit stukke beter

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:22

Ik rijd altijd met een petje, tenzij het regent, dan doe ik mijn hoed op (puur voor het droohouden van mijn toch al schamele hersentjes) En als ik buiten rijd, maar dan doe ik mijn hoed op waar het "potje" onder zit.
En ja: Ik krijg ook nog regelmatig commentaar, maar op stal vinden ze het al aardig normaal.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:59

Om te voorkomen dat je hoed afwaait, even goed spuiten met haarlak op je haar en direct je hoed opzetten. Zo blijft ie voortreffelijk aan je 'rampen- kapsel' plakken. Je loopt namelijk wel compleet voor aap wanneer je je hoed weer van je hoofd afpeutert .....zo'n vastgeplakte coupe is niet alles, maar goed, dan kan je petje dus mooi weer op. *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:24

FlyingHigh schreef:
Om te voorkomen dat je hoed afwaait, even goed spuiten met haarlak op je haar en direct je hoed opzetten.

No thanks Haha! . Misschien toch tijd voor een 'stampede-string' Haha!

jolijn
Berichten: 91
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hoogwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 16:30

Ik had eerst een plastic hoed maar ik heb laatst een andere hoed gekocht en die past precies Party!! Ik heb er niet echt haarlak voor nodig maar dat doe ik voor de zekerheid wel op een wedstrijd Cool

jolijn
Berichten: 91
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hoogwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 16:34

Ik heb alleen een probleem met mijn petje die met storm afwaait op het strand, he colin Haha!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 17:36

jolijn schreef:
Ik heb alleen een probleem met mijn petje die met storm afwaait op het strand, he colin Haha!

Dat probleem heb ik ook vaak. Zit je net lekker in galop, moet je weer terug om je petje te halen. Boos! <- kun je nagaan wat Sugar er van vind Haha!