Paard weg voor vriend??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:37

Mee eens, Love. Maar misschien is het een manier om poohbeer's vriend te laten zien dat hij wel erg egocentrisch bezig is en zijn ogen te openen. Het is zeker geen LT oplossing.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:41

Mijn man heeft weinig met paarden, we staan nu voor de keus om mijn bijrijdpaard te kopen. Er ging al veel geld inzitten maar straks nog meer natuurlijk. Daar heeft hij dan weinig problemen mee ( ik werk ook hard) waar hij zich nog zorgen over maakt is de aandacht die ik Gamble meer zou kunnen gaan geven. Daar maken we nu dus afspraken over. Ik ben van twee naar een avond in de week gegaan, de rest gebeurt overdag als hij werkt. De eigenaar blijft straks drie keer pw rijden dus ik hoef er niet iedere dag naartoe. ( Maar doe je dat dan ook niet was zijn vraag, daarin zal ik me dus moeten inhouden of overdag gaan.) Mijn buurmeisje wil hem wel een keer verzorgen, lekker veel aandacht geven etc. Ik hoef het niet alleen te doen maar als er nood aan de man is KAN ik het wel.
Goede afsraken maken dus, dat moet helpen. Ga eens bij elkaar zitten en reken uit wat het kost waar je op kunt bezuinigen, wat je uit handen kan geven. Een dag in de week iemand laten verzorgen, stappen of longeren ( er hoeft niet gereden te worden) kan al wat lucht geven.
Ik hoop dat jullie eruitkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:50

Lielle schreef:
Mee eens, Love. Maar misschien is het een manier om poohbeer's vriend te laten zien dat hij wel erg egocentrisch bezig is en zijn ogen te openen. Het is zeker geen LT oplossing.


Oke, dat is helder. Als ik in deze situatie zou zitten, dan zou ik het nog veel harder spelen denk ik, maar daar heeft Poohbear niks aan. Als mijn vriend mij dit zou flikken, was ie van mij Extreme duivel . Als ik het namelijk goed begrepen heb, kost het paard helemaal niet zoveel en wordt er al aan alle kanten bezuinigd. Daarom denk ik dat het steeds verder zal gaan. Nu zijn het misschien nog de spullen, maar straks is het de nota van de veearts! En wie is dan het kind van de rekening? Juist, het paard. Het maakt me zo kwaad als mensen zich gedragen alsof je een lopende biefstuk als een kapotte brommer in de schuur kunt dumpen, grmbl Boos!. Ondertussen draait Poohbear zich in alle mogelijke bochten en draait ieder duppie waarschijnlijk heus wel 6 keer om en dan krijg je dus.... dit.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:59

Poohbeer"]
[quote="Dorine schreef:
Poohbeer vraagje:
Als je nu geen katten en alleen maar een paard had gehad, en zelf zeg maar wat jonger was, en 'alleen maar verkering' had met hem, zou je dan met hem doorgaan?

Dan zou ik nu vrijgezel zijn Haha!

Ff zien, ik koop weinig voor paardje, alleen dingen nodig idd of 2de hands. Doe niet mee met de mode. Fiets me te pletter en gebruik mijn oude auto alleen als ik laat vergadering heb.
Ben eigenlijk wel saai zo Tong uitsteken


Oeps.
Poohbeer lees deze reactie van je nog eens.
Elke relatie heeft zijn moeilijkheden, maar uh... Verward

Nog een vraagje: willen jullie later kinderen? Want dan wordt dit al een helemáál moeilijk punt!

Ik kende ooit een vrouw van 30 die had 2 kleine kinderen, getrouwd, had ook een paard sinds een jaar.
Man vond ineens dat ze wel veel tijd aan paard besteedde, ook geld, dat ze er nooit was voor hem.
Uiteindelijk koos ze voor hem, paard weg, en bleven man, vrouw en kinderen over.
Na een half jaar vond hij dat ze wel veel tijd besteedde aan de kinderen, er nooit meer was voor hem Verward

Nog een tijd geprobeerd bij de psychiater en daarna echtscheiding.
Hij had ook altijd gezegd toen met dat paard: te duur, geld vliegt weg, blabla.
Maar bleek dus gewoon dat hij jaloers was.
Niet op de paarden en op de kinderen die aandacht kregen van haar.
Hij was jaloers op HAAR. Zij was gelukkig, werkte hard maar kon toch zichzelf helemaal uiten via haar paardenhobby en haar kinderen.

Hij wilde dus meer geld, meer vrouw en hoopte zo dat hij dan ook gelukkig zou worden, wat een groot fiasco werd.
Want buiten je werk en je gezin moet je gewoon 'iets' hebben waar je je lekker in kan uitleven.
Een hobby, een bezigheid, een tja...iets.
En als je allebei dan iets hebt waar je heerlijk van genieten kan... dan geniet je automatisch meer van elkaar!

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:06

Poohbear, de mogelijkheden zijn eigenlijk simpel; optie 1; hem zijn zin geven en je paard verkopen, wat wrs als gevolg heeft dat je hem dat zo kwalijk gaat nemen, dat de relatie vroeg of laat toch wel stukloopt,
of optie 2; je houdt je paard en hij blijft erover zeiken, wat tot gevolg heeft dat de relatie vroeg of laat toch stukloopt. En optie 3 is dan je vriend 'wegdoen'.

Kortom volgens mij is deze relatie wel op z'n eind. Ik denk niet dat jullie hier uit gaan komen, tenzij hij van houding verandert. Op een paard valt weinig te besparen. Ik hoop het niet voor je, maar ik hou mijn hart vast wanneer je paard eens flink kreupel is en de d.a kosten worden gepresenteerd.

Als jullie het nou echt niet meer konden betalen, zou je idd je paard moeten verkopen, maar dit gaat over etentjes en vakanties. Als jij je paard belangrijker vindt dan dat, dan gaat hij toch met z'n vrienden op vakantie? Ik denk dat ik hem een ultimatum had gesteld; ophouden met zeuren, of je vliegt eruit.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:07

Dorine"]
[quote="Poohbeer"][quote="Dorine schreef:
Poohbeer vraagje:
Als je nu geen katten en alleen maar een paard had gehad, en zelf zeg maar wat jonger was, en 'alleen maar verkering' had met hem, zou je dan met hem doorgaan?

Dan zou ik nu vrijgezel zijn Haha!

Ff zien, ik koop weinig voor paardje, alleen dingen nodig idd of 2de hands. Doe niet mee met de mode. Fiets me te pletter en gebruik mijn oude auto alleen als ik laat vergadering heb.
Ben eigenlijk wel saai zo Tong uitsteken


Oeps.
Poohbeer lees deze reactie van je nog eens.
Elke relatie heeft zijn moeilijkheden, maar uh... Verward

Nog een vraagje: willen jullie later kinderen? Want dan wordt dit al een helemáál moeilijk punt!

Ik kende ooit een vrouw van 30 die had 2 kleine kinderen, getrouwd, had ook een paard sinds een jaar.
Man vond ineens dat ze wel veel tijd aan paard besteedde, ook geld, dat ze er nooit was voor hem.
Uiteindelijk koos ze voor hem, paard weg, en bleven man, vrouw en kinderen over.
Na een half jaar vond hij dat ze wel veel tijd besteedde aan de kinderen, er nooit meer was voor hem Verward

Nog een tijd geprobeerd bij de psychiater en daarna echtscheiding.
Hij had ook altijd gezegd toen met dat paard: te duur, geld vliegt weg, blabla.
Maar bleek dus gewoon dat hij jaloers was.
Niet op de paarden en op de kinderen die aandacht kregen van haar.
Hij was jaloers op HAAR. Zij was gelukkig, werkte hard maar kon toch zichzelf helemaal uiten via haar paardenhobby en haar kinderen.

Hij wilde dus meer geld, meer vrouw en hoopte zo dat hij dan ook gelukkig zou worden, wat een groot fiasco werd.
Want buiten je werk en je gezin moet je gewoon 'iets' hebben waar je je lekker in kan uitleven.
Een hobby, een bezigheid, een tja...iets.
En als je allebei dan iets hebt waar je heerlijk van genieten kan... dan geniet je automatisch meer van elkaar!
[/quote]

Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat, het gaat niet om geld maar om de aandacht die het paard krijgt en hij dus moet missen.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 15:20

lis schreef:
Poohbear, de mogelijkheden zijn eigenlijk simpel; optie 1; hem zijn zin geven en je paard verkopen, wat wrs als gevolg heeft dat je hem dat zo kwalijk gaat nemen, dat de relatie vroeg of laat toch wel stukloopt,
of optie 2; je houdt je paard en hij blijft erover zeiken, wat tot gevolg heeft dat de relatie vroeg of laat toch stukloopt. En optie 3 is dan je vriend 'wegdoen'.

Kortom volgens mij is deze relatie wel op z'n eind. Ik denk niet dat jullie hier uit gaan komen, tenzij hij van houding verandert. Op een paard valt weinig te besparen. Ik hoop het niet voor je, maar ik hou mijn hart vast wanneer je paard eens flink kreupel is en de d.a kosten worden gepresenteerd.

Als jullie het nou echt niet meer konden betalen, zou je idd je paard moeten verkopen, maar dit gaat over etentjes en vakanties. Als jij je paard belangrijker vindt dan dat, dan gaat hij toch met z'n vrienden op vakantie? Ik denk dat ik hem een ultimatum had gesteld; ophouden met zeuren, of je vliegt eruit.

Paard weg doen kan ook niet want. "dan doe ik haar weg voor hem en dan is het zijn schuld" Mannen zijn rare wezens.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 15:21

Dorine schreef:
Ik kende ooit een vrouw van 30 die had 2 kleine kinderen, getrouwd, had ook een paard sinds een jaar.
Man vond ineens dat ze wel veel tijd aan paard besteedde, ook geld, dat ze er nooit was voor hem.
Uiteindelijk koos ze voor hem, paard weg, en bleven man, vrouw en kinderen over.
Na een half jaar vond hij dat ze wel veel tijd besteedde aan de kinderen, er nooit meer was voor hem Verward

Nog een tijd geprobeerd bij de psychiater en daarna echtscheiding.
Hij had ook altijd gezegd toen met dat paard: te duur, geld vliegt weg, blabla.
Maar bleek dus gewoon dat hij jaloers was.
Niet op de paarden en op de kinderen die aandacht kregen van haar.
Hij was jaloers op HAAR. Zij was gelukkig, werkte hard maar kon toch zichzelf helemaal uiten via haar paardenhobby en haar kinderen.

Hij wilde dus meer geld, meer vrouw en hoopte zo dat hij dan ook gelukkig zou worden, wat een groot fiasco werd.
Want buiten je werk en je gezin moet je gewoon 'iets' hebben waar je je lekker in kan uitleven.
Een hobby, een bezigheid, een tja...iets.
En als je allebei dan iets hebt waar je heerlijk van genieten kan... dan geniet je automatisch meer van elkaar!


Hier ga ik eens hard op puzzelen, misschien is dat het wel.
computers e.d. zijn zijn hobby, maar misschien zit er toch een stukje jaloezie bij dat ik momenteel met paard gelukkiger ben dan met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:26

Volgens Dorine is het niet zozeer de aandacht die naar het paard gaat, maar dat hij jaloers is op hetgeen Poohbear voor zichzelf heeft. Daar zit namelijk wel een nuttige boodschap in. Ooit had ik een vriendje die ook zoiets vertoonde. Hij had niks met paarden, maar ging wel paardrijden omdat ik het deed. Niet zozeer omdat we dan samen een hobby hadden, maar omdat ik iets kon dat hij niet kon en dat was onverteerbaar. Vervolgens leverde zijn ruitercarriere de nodige problemen op, hij vond zichzelf namelijk al in 10 lessen geweldig, terwijl hij nog net kon blijven zitten Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:31

Ik heb het antwoord al ontdekt, en Dorine heeft het ook uitgelokt en zo ook ontdekt. Ik zeg verder niets. Poohbear moet het zelf inzien.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 15:32

Poohbeer heeft idd zelf ook een idee nu, maar weer eens een poging wagen thuis.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:33

Ik ken Poohbeer persoonlijk en ze weet het antwoord al heel erg lang.
Maar de stap nemen is zo verschrikkelijk moeilijk.
Ik wil haar vriend niet wegcijferen, ken hem ook een beetje. Het is geen verkeerde jongen, alleen compleet anders opgevoed en kent het hele woord liefde volgens mij niet echt.

Poohbeer, kom voor jezelf op. Als jullie door willen gaan moet er veel veranderen. Aan allebei want ook jij moet hem meer betrekken in jouw leven.

Is hij het waard of is het dan toch makkelijker om je spullen te pakken?
Je weet dat de katten het goed bij hem hebben. Dus daarom hoef je het niet te laten!

Mocht je willen praten, je weet me te vinden!

Hang in there!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:37

Sterkte ermee!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:38

Aha, poohbeartje wacht zeker op het juiste moment! nou, dan kan ik een voorspelling doen: die komt niet! weet ik bij ondervinding, heb er zelf ook wel eens voor gestaan.
MIjn vriend en ik hebben veel overeenkomsten:
- zijn buitenmensen, houden van rust, niet van drukte
- hij gaat op in zijn werk, ik in mijn paarden
- houden van honden en van dieren in het algemeen
- hij is heel rustig en zelfverzekerd, dat heb ik nodig, aangezien ik die eigenschappen zelf niet heb
- dezelfde smaak qua interieur
- dezelfde gezinsomstandigheden: zorgzame en behulpzame moeder en vader

Hij is echter wel zuiniger ingesteld dan ik, is waar. maar hij heeft ook geen hobby, maar had hij die een gehad waar hij net zo in opging, hoe was het dan geweest. in ieder geval kan hij me goed LATEN, en ik hem ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:41

Poohbear, heel veel sterkte! Neem knoop, legge deze neer, neme bijl en hak knoop door. Hoe moeilijk ook, ik denk dat je er alleen maar beter van kunt worden.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:47

Lovely schreef:
Poohbear, heel veel sterkte! Neem knoop, legge deze neer, neme bijl en hak knoop door. Hoe moeilijk ook, ik denk dat je er alleen maar beter van kunt worden.

HELEMAAL mee eens!

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 16:04

Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Dit is toch ook niks???
Jou paardje stat tussen jullie relatie, omdat je vriend er niet tegen kan!
Volgenmij ben jij gelukkiger met je paard dan met hem, en volgensmij is de keus dan niet zo moeilijk meer!
Kies hetgeen waar jij het gelukkigst mee bent!
DIT ALLEMAAL GAAT TENKOSTE VAN JEZELF! En dat wil je toch niet?
veel sterkte

meis
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 16:34

eindelijk ben ik hier dan....
Poohtje.. ik heb het je via de mail ook al gezegd dat hij jou niet mag laten kiezen tussen twee levende wezens waar jij van houd, dat is fout.. als de vraag was om wat minder tijd door te brengen met Lissie en iets meer met hem is het anders dan laat hij zien dat hij van je houd en hij weet dat jij ook van Lissie houd... ik ben het met Kleintje eens dat je weet wat je wilt maar hoe ga je het waar maken dat is je probleem.. hij ziet ook niet in dat jij door dit alles steeds meer naar Kalista zal trekken en ik geef je toch gelijk.. ik wou dat ik kon helpen maar zoals je weet zit ik op het moment zelf ook een beetje in de knoop..
sterkte Poohtje en ik spreek je nog...

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 16:43

dorines verhaal over de vrouw en hsar hobby`s en dat hij xo jaloers was..
dat raakte me, volgens mij kende deze man het woord liefde ook niet..
poohbeer netzoals lovely zei moet je idd de knoop doorhakken!
veel suc6 meid!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 17:54

Ik kan verder geen nuttige aanvullingen meer doen, alles is gezegd.

Ik wens je iig heel veel sterkte. Wat je ook besluit het zal een moeilijke weg worden.
Je komt er iig altijd als een sterker persoon uit. Volg je hart!

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 17:56

Ik sluit me bij Dimple aan.
Volg je hart!

Sterkte!!!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 19:41

Net nog een poging gedaan, gezegd dat ik dit niet lang meer vol hou zo.
Ben er nu achter dat een van de dingen naast het geld is dat mijn wens warm op stal staat en zijn wens nog net uitgekomen is. Hij wil graag kinderen straks. Ik weet niet of we het op kunnen lossen, maar ik weet nu wel dat er meer speelt dan alleen geld.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:01

Linda250 schreef:
Mijn vriend zegt altijd het volgende:
"Dat paard doet mij niks, maar ik zie hoe gelukkig jij met hem bent"

Ik denk dat je zeker van je vriend mag verwachten dat hij begrijpt dat je paard veel voor je betekent. Hij hoeft jouw gevoel niet te delen, maar mag naar mijn idee niet van jou verlangen dat je je paard opgeeft.

Dit is dus bij mij ook zo.
Mijn vriend heeft weinig mat paarden. Maar hij ziet en ervaart wat Laiser voor een positieve invloed op mij heeft. Sterker nog soms gaat het wel eens van moet jij niet eventjes naar je paard? Vaak kom ik dan "beter" terug dan dat ik weg ben gegaan.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:23

Ook als er meer speelt moet je de knoop doorhakken. Je zegt zelf dat je er aan onderdoor gaat zo!! Je voelt je dus ongelukkig.Wil je dat?? Hij is al zo lekker egoistisch bezig. Nu moet je ook even aan jezelf denken. Je wilt toch niet ongelukkig worden door je paard weg te doen omdat het moet?? Hij dwingt jou om iets te doen eigenlijk en dat zou ik nooit toelaten in een relatie, niet op de manier hoe hij het doet.
Wees eens hard. Je moet het zelf weten maar ik was bij hem weggegaan omdat hij gewoon weinig liefde laat merken en ik uit jou berichten een beetje lees dat geld voor hem belangrijker is dan een gelukkig iemand naast hem op de bank. Lijkt me niet echt eerlijk.

Gelukkig gaat mijn vriend heel goed om met mijn hobby voor paarden en hij vind paarden ook heel erg leuk. Maar zodra hij zou zeggen dat ik moet kiezen terwijl er eigenlijk niet echt te kiezen valt, want het gaat toch goed je doet er toch alles aan om zoveel mogelijkgeld te besparen, dan had ik gezegd dat hij al zijn geld vooral lekker bij zich moet houden en dat ie mijn dan ook niet weer zou zien.
Ja het is soms erg hard maar je moet zelf ook gelukkig blijven en volgens mij ben je dat helemaal niet.

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:35

Ik vind dat jou vriend schandalig bezig is. Nu gaat ie zeggen dat hij zn kinderen nog niet heeft!!!!
En waarom wil hij kinderen????
Omdat hij ze leuk vind? Of om jou bij je paardje weg te krijgen? Ik ben bang dat hij gaat zeggen tegen de tijd dat de kinderen er zijn, iets van: zo, kan nu dat "wandelende biefstuk" weg, hier heb je wat anders om te knuffelen! Ik weet verder niks over jullie relatie, maar als hij nu je paard niet goed vind, vind ie dat na n kind nog steeds niet! Ik zou echt heel goed nadenken of je hier wel verder mee wil. Als hij jou liefde voor je paardje niet kan acsepteren...