manencrisis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

manencrisis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 13:46

Hoi allemaal. Ik heb 11 januari weer een wedstrijd. Normaal laat ik de manen altijd los op wedstrijd. Maar toen Armando weg ging naar de hengstenwei heeft Ewalda al haar manen bijna afgeschuurd. Ze heeft halverwege nog een pluk van ongeveer 10 cm breed en op haar schoft zitten nog manen. Om dat ik het afschuwlijk vond staan dat er af en toe nog manen hingen terwijl de rest recht omhoog stond, heb de lange manen ook korter getrokken. Maar nou weet ik niet wat ik op die wedstrijd met haar manen aan moet. Iemand ideeën?
Ik hoor het graag!!!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:55

Als je ze nog kunt invlechten, knotjes maken. Zijn ze daar te kort voor, tja, dan houdt het op. Lekker rechtover eind laten staan.....

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:19

ik weet niet of je dressuur of springen hebt?? Als je springen hebt zou ik de namen lekker los laten, heb je dressuur zou ik ze toch proberen in te vlechten!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:01

Als je het nog niet gedaan hebt, dan zou ik beginnen met de manen nu al op dezelfde lengte te maken.
Gelukkig heb je nog even tijd voordat de wedstrijd is, met een beetje geluk kun je er dan kleine knotjes van maken.
Als het niet lukt, dan zou ik er verder niet aan knippen/trekken maar de manen rustig verder laten groeien voor een evt. volgende wedstrijd; dan maar los laten hangen tijdens de januari-wedstrijd, 't is niet anders.

Heb je misschien een foto ?
Aan de hand van een foto is het altijd gemakkelijker om wat creatieve ideeen te opperen dan via een verhaal !

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:15

Idd wat hierboven al gesuggereerd is, proberen er nog wat van te maken, zoveel mogelijk op 1 lengte zien te krijgen.

Als het echt niks meer is kun je er ook voor kiezen om ze af te scheren, heb je even een 'kaal' paard, maar wel alles mooi op 1 lengte als het weer aan groeit en recht overeind kan soms heel pittig staan!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 21:00

Een kale haflinger is niet zo'n succes denk ik... Verward