starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 11:47

Hallo allemaal,

Met het rijden van Iwan en mij gaat het zo goed dat ik eindelijk de kriebels te pakken heb en volgend jaar wel wil gaan starten met wedstrijden rijden.
Door omstandigheden is de laatste wedstrijd die we gereden hebben zo'n drie en een half jaar geleden en ik ben eigenlijk een beetje kwijt hoe het allemaal werkt.
Weet nog niet eens bij welke vereniging ik wil R.S.V. Spijkerboor of Sterneo.
Maar hoe gaat alles eigenlijk in zijn werking? Verward Ik wordt lid van de vereniging, wordt ik dan ook automatisch lid van de knhs? en kan ik dan ook automatisch startkaarten aanvragen?
Is het nog steeds verplicht om je paard te chippen om wedstrijden te kunnen rijden? (iemand daar ervaring mee?)

Wel reuze spannend, ik heb het al veel te lang uitgesteld! Bloos


Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:45

Je paard moet inderdaad gechipt zijn om wedstrijden te kunnen rijden.
Als je de rijvereniging opbelt om lid te worden moet je ook zeggen dat je een startkaart wilt en de hele reutemeteut want overal moet je
weer apart voor betalen.

Bel anders eens alletwee op want ze kunnen nog wel eens verschillen
met het lidmaatschap, ik weet dat er een paar mensen op bokt lid
zijn van Spijkerboor

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:02

Leuk dat je weer gaat starten... spannend !!!

Als eerste kun je het beste een rijvereniging uitkiezen waarbij je wilt gaan rijden.
Via het secretariaat van de vereniging kun je ook meteen een startkaart (plus bijbehorende startcoupons) aanvragen.
Je wordt dan ook meteen aangemeld bij de KNHS.
Via de rijverening kun je ook een adres krijgen waar je je paard kunt laten chippen, dit is nog steeds verplicht.
Als er veel nieuwe leden zijn, dan wordt er weleens een gezamelijke dag georganiseerd waarbij alle nieuwe combinaties gechipt worden.

Vergeet ook niet dat je een geldig inentingsbewijs dient te hebben, zonder dit bewijs kun je niet starten !

Veel succes met je voorbereidingen !

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 13:06

Alvast bedankt voor de adviezen! Ik vindt het ook reuze spannend om weer te starten!! maar ik weet zeker dat we het goed gaan doen! (beetje vertrouwen in mijn paardje....)
Ik ga nu de 2 verenigingen even bellen om info op te vragen over kosten en lessen e.d.