Last van de singel ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Last van de singel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 08:42

Mijn drie jarige merrie vindt het sinds kort niet meer leuk als ik haar op de plek van de singel borstel,nou dacht ik dat ze misschien een wondje had ofzo ,maar ik kan niets bijzonders voelen .
Ik rijd met een neopreen dressuursingel en heb daar nu een bontje omheen maar echt lekker zit dat ook niet .
Hebben jullie misschien ideen voor een zachtere singel of een andere oplossing ?



Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 09:22

als je een neopreen singel hebt, hoef je er echt geen bontje omheen te doen hoor!
neopreen is zachter dan een bontje.destiny had altijd schuurplekken van de singel, zelfs met een bontje, maar met neopreen niet!

Wanneer je paard een paar keer flink heeft gezweten moet je wel ff je singel schoonmaken omdat het opgedroogde zweet een beetje een harde plek kan geven op de singel.

maar het is voor een 3jarige ook wel een beetje vreemd, 3 jaar heeft ze geen singel om haar buik gehad en dan sindskort ineens regelmatig een singel om haar buik, daar kan het ook nog mee te maken hebben.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 09:28

neopreen is wel lekker zacht, maar het wordt ook echt broeierig warm eronder. Ik zou eens een koordsingel evt. met bontje proberen. Dan kan de warmte beter weg. Sommige paarden krijgen een geirriteerde huid van neopreen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 13:06

Ze is nu een half jaar onder het zadel ,dus zal ze daar nu wel aan gewend zijn.

Volgens mij bestaan er geen koordsingels in dressuur uitvoering .

misschien is ze me wel aan het uit proberen

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:16

Let ook op drukkingen! Die kan je in het begin niet zien, maar is daarom niet minde gevoelig...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 16:12

Mijn paard heeft hetzelfde probleem. Ik rij dus ook met een neoprene
singel en een bontje eromheen. Mijn paard heeft dus wel degelijk dat
schapenvachtje nodig want zelfs met een neoprene singel rij ik haar door.
Ik heb het vachtje op maar geknipt voor een dressuursingel en dat gaat
eigenlijk heel goed nu.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 22:10

Ik heb ook veel singelellende meegemaakt. Heb zelfs een tijdje met een hele korte koordsingel van een manegepony aan mijn dressurzadel gereden, wat overigens ook maar voor 2 weken hielp..Heb nu een wintec singel (staat elastsich op maar is niet zo'n rekding) en echt nergens meer last van! We hebben meerdere mensen op stal met hetzelfde probleem (nou ja 4 man) en allemaal overgestapt op de wintec zonder nog een enkel plekje!

Weet overigens niet of jouw probleem hiermee opgelost is, als je verder niks ziet kan er natuurlijk best iets anders aan de hand zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 153 bezoekers