Sao Paulo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Sao Paulo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 19:03

ik heb ff een vraagje, ik ken een supergave 3 jarige merrie van Sao Paulo

wie heeft er meer info over hem?
en is het niet eigenlijk springbloed?deze merrie is zelf eerder een dressuurtype!is al heel erg groot! ruim 1.70 en kan super lopen!

ben ff vergeten welke moeder ze heeft, en de vader vd moeder maar zal zaterdag ff op haarnaambordje kijen daar staat dat wel op.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 20:42

ze zeggen dat de beste dressuurpaarden uit springpaarden voor komen mijn paard is helemaal springen gefokt maar kan erg goed dressuur lopen

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:37

Citaat:
ze zeggen dat de beste dressuurpaarden uit springpaarden voor komen mijn paard is helemaal springen gefokt maar kan erg goed dressuur lopen



Dus dressuurpaarden moeten toch een sprongetje kunnen maken.

btw

Kijk ook eens naar de verr. uitslagen wat kinderen doen van wereldhengsten.
Donnerhall,Weltmeyer etc.
Kom je achter dat stempelhengst toch iets anders wil zeggen dan naam alleen.
Trouwens Ferro heeft zijn visitekaarje afgegeven uit een Furioso II -merrie x Granduell = (Grande x Duellant)
Knap in een uit wedstrijd.
Maar wel in ondersteuning met degelijkheid Knipoog

Zie: Verrichtingstest Hannover
http://www.landgestuetcelle.de/de/aktue ... t2002.html

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:42

Ja want die van mij komt van ramiro en ufarnoo niet gelijk ramiro maar haar vader lorenzo w is niet echt bekend

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 08:57

Sau paulo ken ik niet zo goed, maar ik ken wel meerdere springgefokte paarden die het gigantisch goed doen als dressuurpaard.
En zoals troef ook al zij een dressuurpaard moet nu eenmaal een sprongetje kunnen maken. Dat was overigens ook wat anky vorig jaar zij en een aflevering van de strengen.
Een paard heeft snelle reflexen nodig maar moet ook flexibel zijn met name in de rug en het achterbeen voor de zwaardere oefeningen.
En toch moet het paard zijn kwaliteit en degelijkheid bewaren.
Wat dat betreft vind ik dat de springfokkerij toch de echte dressuurfokkers voor is. Degelijke, kwalitatief sterke paarden fokken met een goede bovenlijn en goed ruggebruik en die elastisch zijn is voor dressuurfokkers moeilijk zonder het gebruik van een springhengst.
Daarom heb ik nix tegen een mixje! Haha!:D