Oops, nu is hij weer iets TE blij!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Oops, nu is hij weer iets TE blij!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 00:18

Ongeveer een week of anderhalf geleden begon bram met kreupel lopen. Er niet meer op willen staan, door zijn linkerbeen zakken etc. Zijn hele been wel 30 x geinspecteerd maar niks gevonden, niks warm, alleen een beetje dik, maar dit komt ook door stalbenen. Na een uur of anderhalf over het harde stappen was alle kreupelheid weg, alleen met kort draaien wilde hij er niet op staan. Hij werd ook steeds chagerijniger, elke keer proberen te bijten enzo. Da gebelt en die zei dat ik eerst de hoefsmid af moest wachten omdat bram nogal gevoelig is op zijn hoeven ( aangezien wij zelf niks aan het been konden zien/voelen)
Vandaag is dus de hoefsmid geweest. En wat bleek, de voorkant van het achterijzer was omhoog gaan staan in de gevoelige wand/deel van zijn hoef. Dathad ik zelf niet kunnen zien omdat het net leek of ie mooi om de hoef sloot(aan de voorkant),terwijl hij er dus inging.Mijn hoefsmid heeft meteen het ijzer verwijdert en er was een deel losgelaten van de hoef, maar niet ernstig, dat heeft hij ook verwijdert. Ik moest een stukje voorlopen en WEG kreupelheid, geen spoortje meer. Hij was wel voorzichtig met de wending maar stond er gewoon op.
Vanavond terug gegaan om hem te verzorgen en ik moest gewoon proberen te rijden van mijn hoefsmid. Ik verwachte het ergste maar het tegendeel! Hij was echt irritant vrolijk. Geen spoortje van kreupelheid en heel los door zijn lijf.Ik wilde toch maar een galopje proberen. Hij begon heel braaf tot ik rechtuit ging.! Eerst een klein bokje, ik ging dieper zitten. Ineens voel ik alle kracht van achter en hij spuit in keiharde galop weg BOKBOKBOK en HOOG, niet normaal meer. Ik zag alleen nog maar manen,oren een hals en de grond! Teugels was ik kwijt, beugels was ik kwijt, een oplossing heeel hard zijn naam roepen. Hij valt terug in een sukkeldrafje, ik alles weer opvissen en ineens moest ik heeel hard lachen. Hij bleef maar briesen en ik op hem mopperen met een lach.
" Sukkel, je bent 20 gedraag je dan ook zo kleutertje" Hij kon niet stoppen met briesen. Hij was zoo gigantish vrolijk, nu de pijn weg is. Ik kan hem gewoon weer aanraken zonder een bijt te kunnen verwachten!! Ben weer blij Haha!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 00:34

lekker dat hij weer op zijn benen kan staan!zonder pijn
dat zo iets 'kleins'toch zoveel pijn kan veroorzaken
en tja dat je vrolijk bent als je dan weer je energie kwijt kan Haha!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:35

wel fijn dat het nu over is
maar wel een plotselinge verassing Haha!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:04

Heej super joh! Ik hoorde van Roel het 1 en ander maar alles is nu goed zie ik! Mooi zo! Knipoog

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 11:29

Wat lekker. Zeker dat hij d'r zo gek vrolijk van kan worden!!!!!!!!!!!