Paard weg voor vriend??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 17:01

Mijn schoonouders hebben dat ook geprobeerd hoor Haha! geen auto wassen op zondag, paard rust enz. Nou echt niet, gelukkig is mijn vriend het daarin met me eens.
En zo'n gezamelijke rekening hebben wij ook ,dat scheelt idd al een hoop gezeur.
Verder heb ik het idee dat ik samenwoon met een soort Dagobert Duck, alleen maar geld willen houden enzo.
Ik denk dat ik maar eens wat dingen op papier moet zetten en hem dat laten lezen of met hem praten.
Het doet me in ieder geval goed om jullie reakties te lezen Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:04

sterkte ermee, het zal geen makkelijk gesprek zijn!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:05

No way dat ik mijn paard zou verkopen om mijn relatie te redden. Mijn paard is inderdaad ook een deel van mijn leven geworden en ik denk als een jongen echt van mij zou houden hij dat niet aan mij zou vragen.. ik denk dat het zou voelen als een arm of been amputeren. Ik zou denk ik wel wat sneller doen als ik bij mijn paard was. Nu doe ik alles lekker heerlijk rustig aan omdat ik geen haast heb en er wacht toch niemand thuis op mij maar mijn paard verkopen voor mijn vriend... NEE.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:07

Poohbeer, zoals je weet heb ik mijn tweede paard verkocht om mijn relatie nog een kans te geven.
Spijt als haren op mijn hoofd. De dag dat hij werd opgehaald was de dag dat de relatie uit ging. 3 jaar naar de maan, een huishouding naar de maan en het liefste beestje van mijn leven weg.

Je moet voor jezelf heel hard nadenken.
Je kent mijn standpunt hierin.
Een paard heb je niet voor de rest van je leven. Kalista gaat ook een keer dood. Een vriend/partner heb je als het goed zit voor de rest van je leven.

Het gaat hem niet echt om de tijd. Het gaat hem meer om het geld.
Dat je iemand hebt die haar al 1 dag per week doet is al heel wat voor jou. Nu hebben jullie 1 avond per week voor samen.

Maar... je bent pas bereid om dit te doen als de relatie goed is. Ik weet dat jullie relatie op dit moment verre van goed is. Helaas is er bijna niet met hem te praten en blijft het aanmodderen. Zo vertelde je een tijd terug dat ze weg moest, opeens mocht ze blijven en nu heeft hij weer liever dat ze weg moet.

Jij en Kalista zijn geen speelballetje van hem. Hij moet een keuze maken. Of jou en Kalista voor lief nemen. Het is jouw hobby, hij hoeft er niet veel mee te maken te hebben. Zolang de vaste lasten goed gaan dan is het goed. Verder kan je proberen om zo min mogelijk voor Kalista te kopen of eens hier op bokt kijken bij eenmaal andermaal, dan is het vaak toch een stuk goedkoper dan nieuw.

Het is heel moeilijk, ik wil je ook geen woorden in de mond leggen om bij hem weg te gaan. Maar persoonlijk zou ik, als de relatie al zo is, dan voor mijn paard kiezen. Jouw paard maakt je gelukkig, je relatie heeft dat al maanden niet meer gedaan!

Sterkte en succes! Kusje

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:09

Zo te lezen weet kleintje er wat meer van af, ze geeft in ieder geval wel heel zinnig advies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:11

Heel zinnig advies inderdaad.
Poohbear, sterkte ermee!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:12

Ik ben eigenlijk erg nieuwsgierig naar hoe je vriend gaat reageren. Wil je ons op de hoogte houden hiervan en wat voor beslissing hij neemt, of jij?

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:17

Hmmm.....als ik een paard zou hebben gaattie echt niet weg!
Maarja , Sven is ook paarden gek Tong uitsteken

Zou ik niet met Sven hebben , en met iemand anders die zo iets zegt , en ik zou zoveeeel van hem houden...
Zou ik denk is een goed gesprek met hem houden , ik denk dat zo iemand dat niet zomaar zegt?
Misschien voelttie zich buitengesloten of heeft hij het gevoel dat je meer om je paard geef en hem niet ziet staan ofsow?
Ik zou er is gioed over praten en het aan elkaar uitleggen en heel belangrijk GEWOON EERLIJK ZIJN...

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:24

Mijn man snapt gelukkig dat Omega veel voor mij betekent. Hij weet ook dat hij mij niet moet laten kiezen.
Hij wilde zelfs in het begin toen ik geen vaste baan had en de kans had werkeloos te worden het pensiongeld betalen Lovers

Ik betaal nu alles zelf, we hebben ook een gezamelijke rekening waar we het huishouden van betalen, en hobby's gaan van het eigen geld. Als je partner toch echt van je houdt gunt hij je toch je hobby. Verward
En als hij zo graag wil dat jij mee gaat uit eten kan hij het toch betalen, anders gaat hij maar alleen, toch? Hij wil uit eten en lang op vakantie.

Klinkt hard, zo bedoel ik het niet, maar het is en blijft geven en nemen aan allebei kanten in een relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:34

Behalve over geld kunnen sommige dingen echt heel vervelend gebracht worden. Zo had ik eens op dag 1 of 2 van een zogenaamde relatie al direct woorden over vakanties Verward. Dat is voor mij een hele stap en ik was er nog niet over uit of ik met bewuste persoon wel weg wilde en of ik mijn paard daar wel voor achter wilde laten. Daarom hield ik de vakantieboot af en dat viel natuurlijk niet in goeie aarde, gek he op dag 1?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:38

Karin schreef:
Ik kan je redenatie goed volgen Lielle, maar toch vind ik het bij een levend wezen net iets anders...

Overigens is bij mij alles belangrijk op het moment dat het relevant is. Dus mijn werk als ik aan het werk ben, mijn paard als ik op stal ben, mijn partner als ik bij hem ben. Alles heeft z'n eigen plekje. Maar niemand kan mij dwingen om te kiezen tussen het een of het ander, iig niet omdat een ander vindt dat iets belangrijker is. Dat moet toch altijd nog vanuit mijzelf komen. Dwang roept bij mij altijd heel veel verzet op.


Ik ben het helemaal met je eens Karin Dwang roept bij mij ook altijd heel veel verzet op Schijnheilig Ik wil niet dat iemand mij dwingt om een keuze te maken. Waarom moet het persé of / of zijn Verward Je kunt toch van je vriend en van je paard houden en dit gewoon gescheiden houden. Als hij je echt dwingt om een keuze te maken dan vind ik dat erg egoistisch van hem.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:45

Dwang is bij mij het einde van een relatie.
Als er andere problemen zijn en hij zou het anders formuleren, het vragen en rekening houden met een negatief antwoord voor hem, dat komt al heel anders over.

Ik vind praten over "wandelend biefstuk" al heel erg. Op dat moment zou ie van mij lik op stuk krijgen!
Hij hoeft niet dezelfde hobbies te hebben, maar hij kan er wel respectvol over praten! Ik ben het ook niet altijd eens met zijn hobbies en zijn vrienden, maar je kan dingen wel in zijn waarde laten!

Sterkte Poohbeer!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:46

nooit en dat weet hij ook. mijn knollies staan op nummer 1 en dat accepteerd hij ookal is ie er niet altijd blij mee Knipoog

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:50

Linda250 schreef:
Mijn vriend zegt altijd het volgende:
"Dat paard doet mij niks, maar ik zie hoe gelukkig jij met hem bent"


Zo vind ik dat poohbeers vriend het ook moet zien..
Wat wil hij dan , .. paard weg doen en zijn vriendin ongelukkig maken ..
Je wil toch gelukkig samen zijn.. nou.. poohbeer betaald het paard en kan het betalen zegt ze.. ze houd er van en zou ongelukkig worden ( zeg maar) als ie weg gaat.. Ik denk niet dat jij na hoeft te denken poohbeer.. vertel hem dat hij amar eens erover na moet denken over wat hij van je vraagt.. zoiets kun je toch niet van je vriendin vragen , waar je van houd?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:56

laratjuh"]
[quote="Linda250 schreef:
Mijn vriend zegt altijd het volgende:
"Dat paard doet mij niks, maar ik zie hoe gelukkig jij met hem bent"


Zo vind ik dat poohbeers vriend het ook moet zien..
Wat wil hij dan , .. paard weg doen en zijn vriendin ongelukkig maken ..
Je wil toch gelukkig samen zijn.. nou.. poohbeer betaald het paard en kan het betalen zegt ze.. ze houd er van en zou ongelukkig worden ( zeg maar) als ie weg gaat.. Ik denk niet dat jij na hoeft te denken poohbeer.. vertel hem dat hij amar eens erover na moet denken over wat hij van je vraagt.. zoiets kun je toch niet van je vriendin vragen , waar je van houd?
[/quote]

ach ja, zolang HIJ maar gelukkig is. Dat is wat telt kennelijk he! Misselijk

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:00

als mijn vriend me zou laten kiezen tussen mij of bonanza dan is de keus snel gemaakt ---> dan vertrekt hij!niemand haalt mij en bonanza uit elkaar hoeveel ik ook om mijn vriend geef!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:02

We zitten hier met voornamelijk meiden en dan nog meiden waarvan het grootste deel te maken heeft met een vriend (nu of in de toekomst) en juist daarom wil ik nog iets naar voren schuiven, namelijk dat er mannen zijn op deze aardkloot die jaloers aangelegd zijn. Niet zozeer op de aandacht van een andere man, maar op de aandacht die een paard mag ontvangen. Het geldt wellicht ook voor andere dieren, maar paarden zijn hier wel bijzonder in.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:03

Overigens wil ik geen modje spelen of iets dergelijks maarehm :

we quoten te veel ..

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:03

Lov, klopt. Er zijn trouwens ook jaloerse vrouwen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:06

Lielle, zijn er ook vrouwen die een paard als concurrent zien??

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:08

Geen idee, eerlijk gezegd. Maar wel de oude vrienden van hun partner, en die zo bezitterig zijn dat vriendlief geen stap meer zonder hen mag doen.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:08

Ik zou mijn paard ABSOLUUT NIET verkopen! Zelfs nu we net een huis gekocht hebben. Ja inderdaad, dan maar de spullen verdelen en weer in een klein kamertje bivakeren! Ik kan mezelf ook wel redden, al moet ik weer helemaal opnieuw beginnen. Als hij een hobby zou hebben waarbij veel tijd ed (vergelijkbaar met een paard) ingestoken moet worden en hij is daar gelukkig mee, accepteer je dat toch? Ik vind het nl erg fijn als mijn vriend gelukkig is en dat is vice versa, mijn vriend zou dat dus ook NOOIT van me vragen! Respect en gunnen, erg belangrijk in een relatie!

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:14

wat zijn wij ( vrouwen) het weer lekker allemaal met elkaar eens! maanen je kan niet met en nie zonder! succes poohbeer , hoop dat je de juiste keus voor jezelf maakt!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:31

Lovely schreef:
Lielle, zijn er ook vrouwen die een paard als concurrent zien??

Ik denk het wel.

Als ik geen paard zou hebben (oh... heb die op het moment ook niet Knipoog ) dan zou ik het ook niet fijn vinden als mijn vriend 40 uur per week werkt, iedere avond bij zijn paard zit en op zaterdag en zondag ook.
Dan zou ik een verzorger/ster wel op prijs stellen zodat je af en toe ook een dag zonder paard kan hebben.

Denk even aan mannen die iedere avond trainen, zaterdag en zondag een wedstrijd hebben of gaan kijken. Dan zou je ook eens willen dat ie thuis zou blijven.

Gaat dan niet om het paard, het gaat om de tijd die erin zit.
Zolang de tijd goed verdeeld wordt en de partner er geen problemen mee heeft dan is er geen probleem lijkt mij!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:34

Ik zou als ik een paard zou hebben deze nooit wegdoen omdat mijn vriendje het zou willen..

Bovendien, het zou gecombineerd moeten kunnen worden Haha!