Bram word sinterklaaspaard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Bram word sinterklaaspaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 19:06

jaja, sint komt bijna weer in het land! en zijn hulpklaasjes zijn al druk bezig met het regelen van van alles! Zo alle bezoeken, vervoer en noem maar op. Helaas ontbrak er nog een hulpsinterklaaspaard. Werd net opgebelt of ik als hulppiet samen met bram als hulppaard mee wil gaan op het bezoek van een hulpsinterklaas Tong uitsteken Het gaat gebeuren op 5 december in laren! Bram moet met hulpsinterklaas op zijn rug langs een school waar sinterklaas vervolgens alle lieve kindertjes zal bezoeken! En ik mag bram vasthouden als hulppiet! Hopen dat bramsel het niet raar vind, zo'n oude, grijze man in het rood op zijn rug, maar dat zal wel loslopen! nu nog hopen op droog, windvrij weer! Anders klapper ik uit m'n pietenpakje!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 20:35

he wat leuk. Nu maar hopen dat jou Brammetje zich maar gedraagt. Ik zal hopen voor je dat het lekker weer wordt.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:03

Gaaf!! Hmm.. Had toch een schimmel moeten nemen.. Dat lijkt me echt geweldig, als Sint door de stad Knipoog *LOL*

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 07:58

Tjody heeft de goedheiligman 27 november al op haar rug en ik ga mee als paardenpiet.
Ze hadden nog even verzonnen dat ale kindertjes een rondje op haar mochten rijden, dat hebben we maar afgewimpelt, geloof niet dat ik haar daar een plezier mee doe.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 08:49

Echt een eere baantje hoor *LOL*

Maar pas maar op met Bram. Je schrijft hier dat het zo'n vreselijke hittepetit is en ik heb de braafste manegepaarden nog wel eens apart uit de hoek zien komen met Sint op hun rug of bij het aanschouwen van een Piet. Dat ging dan echt niet zonder sedalin voor ieders veiligheid. Succes er mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 08:57

Oeioeioei Brammie als brave Sintschimmel *LOL* Hihihi volgens mij gaan we hier nog een heeeeeel spectaculair Sintverhaal lezen binnenkort Haha! Lijkt me echt wat voor die ondeugende Bram om daar es lekker de clown uit te gaan hangen *LOL*
Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 09:58

Denk je wel dat het verstandig is?
Je schrijft zelf dat Bram vooral in de winter nogal eens wat wil bokken en zo.
En dat lange gewaad van de sint, de drukte om hem heen enz. zullen hem toch zeker niet rustiger maken.
Als hij echt zo kriebelig is, zou ik er toch nog even over nadenken.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 10:23

Vooral het opstijgen van de Sint met wapperende rokken kan nog wel eens gevaarlijk zijn Haha!
Mijn brave rustige wat oudere Appaloosaruin had ook ooit de eer om voor Sinterklaas schimmel (met stippels) door te gaan. Na een flinke buitenrit kwamen we op de locatie aan alwaar Sinterklaas een poging deed op te stijgen. Paard zag wapperende rokken vanuit zijn ooghoek en zakte door zijn achterhand om daarna een prachtige sprong te maken waarbij Sint nog net gevangen kon worden door een aantal pieten.

Na het afschermen van de ogen van mijn paard hebben we Sint toch nog op het paard kunnen hijsen, zelfs het rondje over het voetbalveld ging goed toen we paardlief met zijn vieren vasthielden Extreme duivel
Gelukkig zaten de kindjes op veilige afstand in de kantine.

Kijk je wel even of het een niet al te zwaarlijvige Sint is? Ik heb er ooit een op een kleine schimmel zien stappen waarbij het schimmeltje letterlijk door zijn hoeven ging omdat Sinterklaas blijkbaar het hele jaar door suikergoed en marsepein at.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 10:55

Misschien kun je al wat gaan oefenen met een groot kleed oid als soort cape, dan raakt Brammetje al wat gewend aan het gewapper om zich heen.
Ook zou het wat sneu zijn voor Sint en kindertjes als Brammetje door zijn hoeven zakt als Sint opstijgt.
(overigens is mijn ervaring dat paarden waarvan je het niet verwacht in dergelijke situaties plots de kalmte en rust zelve zijn terwijl paarden waarvan je denkt dat dat koele kikkers zijn in een zo'n situatie plots snuivend en schrikkend wegspringen: hoe Bram zal reageren zal dus tot op het laatste moment onbekend zijn).

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 11:29

Leuk en een eer om het Sint paard te mogen zijn Haha! . Lois wordt na het suc6 van vorig jaar weer Pietenpaard en dan mogen we ons weer door de mensenmassa wringen. Nog 10 dagen...

Niets zo charmant als een paard in her land.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 11:48

Met een paar jaar, als Pompidou wit is, lijkt me dit ook echt een baantje voor haar.
Clown *LOL*

Hahaha, als iemand wel niet geschikt hier voor is! Schijnheilig

Als Bram ook zo'n hittepit is, zou ik er wel even goed over nadenken hoor! Maar goed, jij kent Bram het beste. Knipoog
Maar idd al die drukte, en dan zo'n rood gewaad die op zijn rug klimt! Oei, moet ie wel stressbestendig zijn. Succes! Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 13:30

Stuitert sint er niet af?

Hier rijden we ook sinterklaas binnen met sint in een koets en 2 paarden ervoor, maar wel met 2 hele brave paarden die onder de sedalin zitten anders zou het gewoon gevaarlijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 16:33

Ach, de meeste Sinten hebben ook al wat versnaperingen op, dus is hij in ieder geval ontspannen als íe valt *LOL* *LOL* *LOL*

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 17:18

Hahahahaha. Valt ie wat soepeler, breekt ie tenminste ook niets.
(sorry beetje OT)

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 17:28

He wat leuk, jouw paard als hulpsinterklaaspaard!

Maar doe inderdaad voorzichtig met al die mensen in de buurt.

Een paar jaar geleden mocht Voice met zijn toenmalig bijrijdster ook mee in de sintoptocht. Harstikke leuk. En normaal gesproken is hij best mak, maar een optocht is toch iets anders. Het was echt lopen, stilstaan, lopen, stilstaan. En dat werd dus ook een beetje springen. We konden er ook niet zomaar tussenuit knijpen, tegen de stroom in. Dus op een gegeven moment hadden we hem aan twee kanten vast om hem in bedwang te houden. Hij steigerde ook nog een keer behoorlijk hoor, ik keek ineens tegen de witte singel aan. Dat was echt een hele andere Voice.
Sindsdien mag ie niet meer mee de Sint inhalen Haha!

Ik hoop dat Bram zich wat gepaster gedraagt *LOL*

Judith

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:12

Mijn paardje (mijn expaard Knipoog ) is er ook al een aantal keer voor gevraagt, maar ik doe het niet, veelste bang dat er ongelukken gebeuren Scheve mond . Verder trekt het paard (fries) die ik ook rijdt, de koets met sinterklaas inhalen Haha! maar die is erg bomproof Schijnheilig

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:19

Onze ouwe Sound is ook nog ieder jaar Sinterklaaspaard.Zij begint met het rondje Heiloo eind november en daarna gaat hze naar verschillende scholen.Ik gaf haar de eerste paar keer dat ze door het dorp moest wat Sedalin maar de laatste jaren was het trompetterkorps 20 minuten eerder dan de Sint bij het gemeentehuis dus ik denk niet dat ik dat dit jaar nog hoef te geven Haha!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:56

Op kalverhoek staat ook een paard die sinterklaaspaard is geweest. Normaal al niet het braafste paard, maar wel gek op aandacht dus ze dachten dat het wel wat voor hem was........niet dus. Toen hij al die mensen zag heeft hij Sinterklaas bijna in de sloot geworpen Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 23:09

ben al wezen oefenen met een fel oranje plaid over zijn rug/kont. Hij is inderdaad een hittepetit, maar wat ik begreep rijdt de desbetreffende sint al wat jaartjes paard.Alhoewel ik denk dat het niet echt lekker rijdt met zo'n zwaar ding aan Hij (de sint) is kleiner dan ik ben en hij schijnt niet zo zwaar te zijn! Dus dat kan bram wel aan. De bedoeling is dat hij om een uur of 9 ongeveer 100 meter, van buiten af de school het schoolplein oploopt met de sint op zijn rug. Daar gaat de sint de school in. Dan word bram op een veldje bij een leraar bij huis gezet en mag hij zich lekker even uitleven. Hopen maar dat ie niet gaat rollen! Dat vind ik echt zo'n bram actie! Om een uur of half 1 moet hij de sint weer ophalen! En weer het schoolplein aflopen! Om de sint zogenaamd naar huis te brengen Tong uitsteken
Of bram gaat zich super gedragen, hij is drukte wel gewent (gildefeesten in soest, soort boerenfeest) maar de situatie is natuurlijk anders. Of bram gaat meneertje sinterklaas even lekker uitproberen en krijgen jullie de avond van 5 december een erg leuk verslag }> Extreme duivel De mensen die het organiseren zijn allemaal leraren/leraressen en weten de risico's die eraan vastzitten. Het voordeel is dat het bij een basisschool is, dus geen gezeur met optochten en zo.!! Vind het wel een eer! Oh misschien komen we wel in de krant Tong uitsteken Knipoog Haha!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:31

Leuk zeg! Er komen wel foto's op ITP hè!
Wel spannend hoor! Ze hebben mij en Sarah ook gevraagd, maar ik doe het niet. Vind het risico dat er iets mis gaat te groot.

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 10:05

Himeros is vorig jaar het paard van sinterklaas geweest, ben benieuwd of hij het dit jaar weer is.
Ik snap alleen niet waarom ze geen schimmel nemen.....dat hoort bij de sint.

Think you can, think you can't; either way, you'll be right.

Henry Ford

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:12

Jahhh! Mirkje zou ook WItje worden!!!! Gelukkig kwam er een man (Sinterklaas) die kon rijden, en daarbij heeft Mirk ervaring met Sinterklazen.

Helaas is hij de afgelopen week erg ziek geweest Huilen , dus ik laat hem nou niet gebruiken voor Witje.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-02 19:08

Vind het wel een enorme eer.Maar het is wel spannend! Haha!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 07:14

Ja vet cool. Maar ik zou wel ff wat oefene. Want hij moet wel rustig blijve met al die schreeuwende kinderen om zich heen! en dan ook nog een vreemde man met lange baard op ze rug! Schijnheilig das best wel eng Schijnheilig . Maar suc6.


Flevolander

Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:07

hihihi leuk hoor Haha! ................

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers