Eindelijk een zadel gevonden (nou ja gekocht)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Eindelijk een zadel gevonden (nou ja gekocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 08:41

Donderdag heb ik de knoop doorgehakt, ik zou het zadel gaan kopen bij de zadelmaker, geen gezeur met dat het niet past of wat dan ook. Enige nadeel is dat ik dan aan NIEUW vastzat.
Ik wilde of de Stubben lancelot (mooi modderbruin), of de Siegfried en dan het model CS of VSS. Tweedehands ben ik 1 siegfried (model spring met vlakke zit zonder keil) tegengekomen, en die moest nog 800 euro opbrengen, was 2 jaar oud. Nou, laat dan maar zitten, toen kosste dat zadel nieuw nog geen 900 euro (nu 1250, en 1293,50 als je de stubbenprijs hanteert). Ik moest het zadel dan ophalen uit Overijssel, dus niet naast de deur en maar zien of het passte, past het niet, dan kon ik het weer terugbrengen. 135 km is niet naast de deur, dus mij even te ver weg.

Ik dus naar die zadelmaker, de Lancelot was gelijk aan de siegfried, alleen het leer was luxer (waterbuffelleer), en de knopen waren goedkoper. Kwalitatief maakte het niets uit is mij verteld, nou dan maar voor de Siegfried (110 euro goedkoper).
Nu het volgende probleem: CS (springzadel) of VSS (VZH richting spring).
De CS heeft een halfdiepe zit, en de VSS een diepe. Ik heb eigenlijk geen voorkeur, dus heb op de zadels gezeten. M'n kont had geen 18 inch nodig, maar 17.5 inch. Alleen m'n benen warne weer een probleem. De VSS heeft ook springzweetbladen, dus dan toch maar voor de diepe zit gekozen. Opeens herinnerde de zadelmaker zich dat hij nog een ouder model (wle nieuw) Siegfried VSS 17.5 met EXTRA lange zweetbladen had liggen. Dus ik daar opgezeten, en dat zat perfect. Het verschil tussen het oude model en het nieuwe model is eigenlijk niets, behalve dat het kniestuk tegenwoordig van glad leer is, en ik dus kniestukken van suede krijg. Het grote voordeel van het oude model is de prijs: 193,50 euro goedkoper dan het nieuwe model. Ik moest natuurlijk dan wel de kleur voor lief nemen (zwart met naturel kussens). Anders had ik misschien roodbruin genomen, maar door niet over de kleur te zeuren heb ik wel 425 gulden bespaard.
Volgende week wordt het paard opgemeten, en als ik geluk heb, dan is het zadel voor het eind van het jaar klaar.
Afbeelding
Dit is em, maar dan met suede kniestukken.
Laatst bijgewerkt door germie op 04-11-02 15:34, in het totaal 3 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 08:54

Je zoektocht heeft je dan toch nog wat geld bespaart. wel een aankoop he zo'n zadel. Ik hoop dat je er lang plezier van hebt.!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 09:49

veel plezier ermee!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:44

Mooi zadel hoor leuk die naad en die kussen in een andere kleur.
Veel plezier ermee.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:57

Goed man!

Zouden mijn benen dan ook te lang zijn voor het zadel waar ik nu op rij? Het zitvlak is goed echter al heb ik mijn voeten uit de beugels, dan piept mijn knie nog iets voor het zweetblad uit,

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 16:00

Volgens de zadelmaker mogen je knieen niet uitsteken. Dat deden ze bij mij bij de 17.5 inch , bij de 18 inch idem dito.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 22:43

Ben blij dat jou lange benen een zadel hebben gevonden waar ze goed in passen. De mijne hebben er ook al eentje gevonden, ben ik ook heel happy mee. Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132053
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 22:58

Fijn dat je geslaagd bent !
Mooi zadel hoor, ziet er goed uit Tong uitsteken

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 00:34

Dus toch Kootstra? Mooi zadel, en reken er maar op dat hij het super netjes aflevert! Veel plezier ermee!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 21:01

Stubben? Dat wordt zadelpijn! Knipoog

Veel plezier met je nieuwe zadel!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 22:38

Steef schreef:
Stubben? Dat wordt zadelpijn! Knipoog

Veel plezier met je nieuwe zadel!

huh......... Verward ik rij al twintig jaar op Stubben zadels en ik heb nog nooit zadelpijn gehad hoor! Haha! ik heb nu een Stubben Scandica.......SUPER!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 15:55

ik rij ook op stubben siegfried, heerlijk zadel en niet alleen om te springen. Wel erg hard maar ik heb daar nooit last van en het gaat ook minder snel kapot.

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 17:22

hard vind ik niet erg, een zadel moet gewoon lang meegaan, dat is voor mij een belangrijk criterium. Ik heb trouwens geen problemen met stubben, vind ze wel goed zitten.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 17:33

Mooi zadel hoor Germie!

En ja, wat is hard. Ligt er ook aan wat je gewend bent.
En natuurlijk hoeveel 'kont' je in je broek hebt.
Steef is aardig slank dus ja.. misschien op die manier gauw zadelpijn? *LOL*

Ik heb zelf een Wintec 2000 met Equi-suede dus, en dat zit echt super. Veelzijdig, en zowel bij springen als dressuur zit hij fijn, althans voor beginners als Cerise en ik. }>

Veel plezier met je nieuwe zadel en zo gauw je er mee rijdt foto's maken en op ITP zetten he? Knipoog

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 16:53

Woensdag wordt het paard opgemeten. Dan nog een maandje wacthen en dan kan ik het eindelijk proberen. Dan komen er ook wel foto's hoor

Dorine, ik kan niet lekker op wintec zitten. M'n knieen steken dan wel heel ver uit. Ik denk dat ik net ietsje langer ben dan jij Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:00

Mooi zadel he! Leuke aanwinst, ik denk dat je er erg veel en ook lang plezier van zult hebben. het is geen verkeerde investering.