Paard weg voor vriend??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:34

Ieder geeft zijn geld uit aan wat hij/zij belangrijk vindt. Ik werk er zelf voor en maak zelf wel uit of ik een dure rijles wil of dat ik dure kleren draag, niet mijn vriend (doet dat ook zeker niet), ouders, buurman of wie ook.

Germie en Poohbeer, dan kunnen jullie toch ook zeggen dat fl x voor die vakantie/uit eten/ auto belachelijk is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:39

Ja inderdaad. Ik snap gewoon niet dat een vrouw haar vent laat bepalen waar ze het geld aan uitgeeft waar ze zelf voor werkt! kom op he! Je laat een ander toch zeker niet jouw prioriteiten voor je stellen! dan ben je mooi gek! Lovely weet het mooi te omschrijven:

Lovely schreef:
Aangezien ik volledig onafhankelijk ben, bepaal ik zelf waar mijn geld naartoe gaat. Inmening daarin wens en accepteer ik niet van vriend, vader, moeder, zuster, buurvrouw, whoever. Mijn geld, mijn zorg, mijn zaak. .


PRECIES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:41

Natuurlijk gaat er veel geld op naar het paard.
Maar hebben jullie vrienden dan geen hobbies die geld kosten?

Als ik tegen Marco zou zeggen dat hij zijn motor maar de deur uit zou moeten doen, zal hij daar ook niet zo blij op reageren denk ik.
Ik zeur dus ook nooit als dat ding weer eens nieuw banden enz nodig heeft.
Ga ik dat wel doen, weet ik zeker dat hij terug gaat zeuren Haha!

Maar als je vriend je laat kiezen tussen hem en het paard, klopt er toch iets niet in de realtie.
En dat kan toch niet alleen maar financieel zijn lijkt me zo.

En als je allebei werkt kan er toch best een paard betaald worden en dan nog eens leuke dingen als uit eten en zo er van af?

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:42

Ik bepaal ook alles lekker zelf hoor, laat me niet beinvloeden door een ander.
Trouwens, met sinterklaas nog wat leuks: lootjes trekken. Dit jaar heb ik er alleen dingen opgezet die te halen zijn in een ruitersportzaak. En duidleijk erop gezet dat ik GEEN HANDDOEKEN WIL. Als ik ze wel krijg, dan geef ik ze terug. Ik heb toch ook recht op een kado wat ik graag wil hebben?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:44

germie schreef:
Trouwens, met sinterklaas nog wat leuks: lootjes trekken. Dit jaar heb ik er alleen dingen opgezet die te halen zijn in een ruitersportzaak. En duidleijk erop gezet dat ik GEEN HANDDOEKEN WIL. Als ik ze wel krijg, dan geef ik ze terug. Ik heb toch ook recht op een kado wat ik graag wil hebben?

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
hahahaha, ze hebben jou toch ook iedere keer bij de neus he, met hun huishoudelijke artikeltjes!!! Hiihihi! allemaal hints....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:44

Zo denk ik er ook over, ik bepaal zelf wel waar ik mijn geld aan uitgeef. Dat is mijn eigen verantwoordelijkheid.

Maar als iedere aankoop leidt tot een tirade over 'dat je weer zoveel geld aan die rotknol moet besteden', dan vergaat je het plezier ook. Ik hoop dat mijn toekomstige partner mij wat dat betreft toch wat meer in m'n waarde laat dan m'n vader. Verder is het een beste kerel hoor, maar als het bij hem om geld gaat kun je maar beter gewoon doen en niet omkijken...
Laatst bijgewerkt door Karin op 11-11-02 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:45

Ik vraag bijna altijd paardenkado's en krijg die dan ook. Voordeel is natuurlijk dat mijn moeder weet waar ze die moet halen en dus kan bijspringen voor vriend/broer/vader als het nodig is (en andersom doe ik dat dus ook). Dit is wel heel erg off-topic trouwens.

Poohbeer, lijkt me tijd voor een goed gesprek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:47

Mijn vriend heeft een kleine verzameling (klassieke) auto's, dat is zijn hobby, daar werkt hij hard voor en ik kijk er graag naar Haha!. Mij allemaal best hoor, de verschillende dingen die wij leuk vinden kunnen we doen zonder elkaar in de weg te zitten. Hij zou me ook graag alles geven wat ik hebben wil, maar dat vind ik op dit moment niet de bedoeling, misschien later Verward.

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:00

Desiree"]
[quote="germie schreef:
Trouwens, met sinterklaas nog wat leuks: lootjes trekken. Dit jaar heb ik er alleen dingen opgezet die te halen zijn in een ruitersportzaak. En duidleijk erop gezet dat ik GEEN HANDDOEKEN WIL. Als ik ze wel krijg, dan geef ik ze terug. Ik heb toch ook recht op een kado wat ik graag wil hebben?

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
hahahaha, ze hebben jou toch ook iedere keer bij de neus he, met hun huishoudelijke artikeltjes!!! Hiihihi! allemaal hints....
[/quote]

Lekker offtopic, maar het heeft er gewoon mee te maken dat ze geen zin hebben om op zoek te gaan naar datgene wat ze toch niet het nut van inzien. Dus dan zijn handdoeken in hun ogen altijd goed. Dat er al 10 ongebruikt in de kast liggen doet er niet toe, ze komen ooit nog wel eens van pas. Vinden zij, ik vind het geldverspilling en ruimteverspilling

weer ontopic, van mijn vriend heb ik een beetje steun, en dat is dat ik wel mag gaan, al zal hij wel laten merken dat ie het niet leuk vindt. Ik ga toch m'n eigen gang, en dat weet hij. Maar bij dure aankopen meent hij tot tig keer toe duidelijk tem aken dat hij het geldverspilling vindt. M'n nieuwe fietswas ook niet nodig, omdat m'n oude racefiets nog goed was (dat ik langer gewordne ben en dus op die te kleine fiets last van m'n rug krijg doet er niet toe). Zo dus ook met rijbroeken, zadel, dekjes, rijlaarzen enz. Liever oud en goedkoop dan nieuw en duur, ook al heb je daar meer plezier van.
Trouwens, de ouders van m'n vriend bemoeien zich tot ergenis van mij elke keer met m'n indeling van de zondag (zondag=rustdag, dus theeleuten en naar de kerkgaan, niet rijden, oliepijl controleren e.d.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:06

Jeetje Germie, je bent er maar druk mee, ouders, schoonouders, vriend, ze denken allemaal jou leven in te kunnen plannen.

Gelukkig heb ik ouders die zeggen, tis jouw geld, moet je lekker zelf weten. Als ik wat heb gekocht is het enige wat mijn moeder zegt, waarom ga je niet een keer sparen, en dan ga je daarvan een mooie reis maken. Maar verder nee hoor, mij is altijd geleerd geld moet rollen!

Een vriend die mij mijn hobby's verbied, of laat kiezen? Al mijn exen hebben altijd geweten, dat ze daar niet eens aan mogen denken, laatstaan het hardop zeggen. Aangezien ze direct naar de deur gewezen zouden worden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:07

'Geldverspilling', dat was het woord waar ik naar zocht. Haha!

Maar ik leef nu en wil dan ook nu van mijn geld genieten, op een manier die bij MIJ past. En dat dat betekent dat ik dan minder uit eten kan, minder vaak een weekendje weg, minder dure kleren kan kopen: daar kies IK voor. En daar heeft idd een ander niets over te zeggen. Maar het wordt wel verschrikkelijk irritant als mensen zich constant bemoeien met jouw aankopen, zoals ik al zei gaat de lol er dan ook hard af bij mij.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:10

Grappig dat ik er laatst nog aan dacht. Ik heb ooit een keer zo een gesprek gehad met (toen nog) vriend.
Hij was gek van auto's en die uitbouwen enz. En hij zei toen dat ik echt nog wel op de eerste plaats kwam en zn auto dan op de tweede.

Gelukkig stelde hij niet de vraag of hij me meer waart was dan mn paard, dat was ie namelijk niet.
En zo zie je maar, mn paard heb ik nog, hem niet Haha!

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:11

Mijn vriend zou er niet aan denken om me dit voor te stellen! Hij is zelf net zo dol op Red Bull als ik. Mijn paardje is mijn alles, maar ik ben ook ontzettend dol op mijn vriendje. Ik hoop dat ik nooit voor de keus kom te staan in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:14

Maar toch ff een opmerking als ik dit zo lees.

Ik koop ook best veel paardenspullen, maar ik let dus wel op dat maandelijkse lasten gewoon betaald kunnen worden.
En dat er ook nog wel geld over blijft voor samen dingen.
En dat er zelfs nog gespaard word.
Marco doet dit ook.

Nu weet ik dus niet hoe dat bij jullie is, maar als je elke keer rood staat, door een voorbeeld nieuw dekje + bijpassende bandages, die je eigenlijk alleen maar voor de heb koopt omdat het kleurtje zo leuk is Lachen
Kan ik me wel enige ergenis voorstellen.

Je zult toch ook aan elkaar moeten denken en dus niet elke maande, elke laatste cent weer uitgeven aan je paard als dat niet perse nodig is.

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:15

De ouders van m'n vriend zijn het ergst. Die vinden paardrijden stom, en zeker als het op zondag is. ik heb al genoeg donderpreken gehad. Volgend jaar wil ik op pinstermaandag meedoen in Eext, dus dat wordt ook nog leuk. Dit jaar met eerste pinsterdag een wedstrijd gehad (op zondag en een feestdag), en dat heb ik geweten. Maar ik trek mij daar niets van aan. Ik heb me tot nu toe steeds ingehouden, maar binnenkort barst de bom.
1 keer ecth ruzie gehad met hen, dat ging over dat ik LPF of LN wilde stemmen en GEEN CDA. Toen heb ik spontaan partijprogramma's versierdvan deze partijen, en heel duidelijk gemaakt dat ik geen CDA ga stemmen omdat anderen vinden dat ik dat moet doen. Ik verheug me nu al weer op januari Haha!
En paardrijdne mag dus ook neit van hen op zondag. Want er staat in de 10 geboden: de 7e dag is de rustdag, de sabbath van de heer, op deze dag zult u geen arbeid verrichten, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw ezel, nog uw overige vee.
Tja, ik zeg altijd, wie zegt dat de zondag de 7e dag is?

Dat anderen menen over m'n vrije tijd te mogen oordelen vind ik nog erger dan dat ze menen over m'n geld te moeten oordelen. Beide accepteer ik niet, en het komt binnenkort wel een keer tot een scheldpartij.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:16

Daarom maken we iedere maand geld over naar de gezamenlijke rekening voor de vaste lasten en de boodschappen, sparen we iedere maand zelf nog een bedrag en wat er over is mag ieder naar eigen inzicht besteden. Bij mij gaat dat naar de paarden, bij mijn vriend naar zijn fotografie en fiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:18

Precies zoals dat bij ons ook geregeld is, Lielle Haha!
En dat werkt perfect.

Dus misschien een aanrader voor de andere Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:20

Ja, bevalt ons echt uitstekend! Ik kan het alleen maar aanraden, ook als je niet samenwoont trouwens.

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:21

NOg niet nodig runningkawa, ik woon nog niet samen. M'n vriend wil wel graag, ik niet. Ik wil eerst de kat uit de boom kijken. Momenteel ben ik dus eigen baas, en ik zeg niet te veel waar het gled blijft, dan krijg ik ook geen gezeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:24

Maar als je zo nu je relatie, om het lomp te zeggen, moet bedonderen om de vrede te bewaren..
Is dat dan wel vol te houden?

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:36

Ben ik ook wel eens bang voor hoor. Het stomme is dat m'n vriend wel een half uur in de week paardrijdt, maar het mag verder neits kosten.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:38

Op 'jouw' paard? Lesgeld laten betalen, incl afschrijving van je zadel!

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:41

Nee, hij gaat eens per week naar een 'manege' waar de paarden nooit buitenkomen omdat er alleen maar stands en een binnenbak zijn. Kost 2.75 euro, oftewel haast niets.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:56

In een relatie is het een kwestie van geven en nemen. Daarbij hoort ook elkaars keuzes respecteren. Tuurlijk kan je onderling afspraken maken als je vriend bijv. vindt dat je te veel tijd met je paard doorbrengt. Anderzijds moet hij wel begrijpen dat je er gelukkig van wordt. It's a way of live. Misschien dat niet iedereen deze mening deelt.
Maar als je vriend je voor de keuze stelt 'je paard eruit of anders ik eruit' dan denk ik niet dat het probleem je paard is, maar dat wellicht een andere reden hiervoor is. Dit is misschien de aanleiding, maar ik zou zeggen dat er dan gewoon iets mis is met je relatie.

Ik ken je situatie niet en kan niet uit eigen ervaring spreken. Gelukkig, prijs ik mijzelf dan maar. Ik heb het echter wel met een directe vriendin meegemaakt.
Idd je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen doen en laten. Ik maak zelf wel uit hoe en wat. Door goed te communiceren en misschien ook goede afspraken onderling te maken, moet het toch op te lossen zijn dan Verward
Als mijn vriend mij zou vragen hoe en wat, dan zou ik weten. Nu zeg ik 'never'.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:58

Sjezes germie, naast het feit dat ze willen bepalen waar je je op zondag mee bezig houdt willen ze ook nog bepalen waar je op gaat stemmen! Hoe durven ze! Ik zou me kapot schamen als ik iemand anders zoiets zou op proberen te leggen! Dit kun je gewoon niet maken. Het woord "vrijheid" is ze kennelijk totaal vreemd.