papieren belangrijk....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

papieren belangrijk....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-02 11:44

.... bij een ruin?
Vinden jullie het bij aankoop van een ruin belangrijk dat hij papieren heeft? En maakt het dan verschil of je praat over een sportpaard of een recreatiepony?

* To Belg, or not to Belg *


sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: papieren belangrijk....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 11:49

Linda250 schreef:
.... bij een ruin?
Vinden jullie het bij aankoop van een ruin belangrijk dat hij papieren heeft? En maakt het dan verschil of je praat over een sportpaard of een recreatiepony?


Ja het is altijd fijner lijkt mij als je gewoon papieren hebt..
Maar als het een lief paard is...mooi en jong dat zou ik hem niet afwijzen omdat ie geen papieren heeft.
Maakt me ook niet uit of ik een sportpaard heb of een recreatiepony.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 12:00

tuurlijk zijn papieren enigzins belangrijk. Ik zou geen Jazz kopen als ik een psringpaard wil. Het zegt niet alles, maar wel iets.
Voor een recreatiepony maakt het niet zoveel uit, maar voor een sportpaard dus wel, je hebt immers met een verwachting te maken als je een ruin koopt. Dankzij papieren is die verwachting iets makkelijker te maken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 12:03

Je kan bij een paard(of dat nu een ruin is of niet) meestal wel een beetje aan de afstamming zien wat hij zou moeten kunnen(ook al zegt dat niet alles hoor). Mij maakt het niets uit. Zo lang een pony verder zou voeldoen aan mijn eisen gaat hij toch wel mee.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 12:19

voor een sportpony vind IK papieren wel belangrijk, vind het zowieso leuk om te weten wat voor familie mn paardje heeft...
zo ook bij een ruin...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:24

Voor een sportpaard wel, recreatiepaard niet. Dat mag ook een leuk vuilnisbakkie zijn Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:29

papieren zijn niet doorslaggevend maar ik zou wel willen dat me enige zekerheid geboden zou worden omtrent de leeftijd. Verder zou ik kijken dat het een leuk dier is en hem klinisch laten keuren. Papieren zijn leuk om de voorouders te achterhalen en zo. Verder liggen ze gewoon in de kast. het paard is uiteindelijk hetgeen je op moet rijden.

De hond is de betere mens


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:35

Mijn paard(je) zit geen papieren bij. Ik wou het altijd wel, gewoon voor de zekerheid qua leeftijd enzo. Maar toen ik hem zag, was ik direct verkocht, en wat maakte die papieren toen verder uit? Party!! Hij is lief/ mooi en hij kan leuk lopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:39

Voor een sportpaard zeker.
En al helemaal als je hem hebt gekocht met het doel hem weer te willen verkopen.
Want een paard met goed papier verkoopt nu eenmaal beter.

Voor een recreatie paard minder belangrijk, maar ook nog niet helemaal onbelangrijk.
Bepaalde karaktertrekken zijn erg makkelijk op sommige ouders terug te halen.
En dat is soms ook wel handig om te weten.

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:55

Duvel heeft geen papieren en dat interesseert me echt geen ene fluit. Een papier is leuk, maar het paard moet zichzelf nog maar bewijzen.
Duvel was voor ons een kadootje (althans, de manier waarop we aan Duvel zijn gekomen) en hij was lief, had goede basisgangen en we zouden verder wel zien. Inmiddels ben ik 7 wedstrijden (=14 proeven) gestart en heb ik mijn eerste winstpunt in het L2 al binnen. En hij komt ook wel leuk van de grond met springen, alleen jammer dat ik nog niet zo'n grote springheld ben.
Voor een recreatiepaard maakt het al helemaal niet uit wat voor papieren een paard heeft. Alsie maar een beetje leuk karakter heeft en rustig en braaf is en goed gezond, dan heb je er het meeste lol van.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:19

voor een sport paard zeer van belang idd.
ook voor de verkoop wat runningkawa al zegt.
maar het lijkt me ook fijn om te weten wat voor ras het is, uit welke stam het paard komt, hoe oud het is.
enz..

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48198
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:20

ik vind papieren absoluut niet belangrijk.... een papier maakt een paard niet lief.... maar ik moet er ook wel bijvermelden dat ik geen fok- of wedstrijdambities heb....

Misschien dat het anders is als je die wel hebt?

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:31

Als je met een merrie zou willen gaan fokken, tuurlijk zijn papieren dan erg belangrijk. Voor een ruin maakt het eigelijk geen fluit uit, vind ik.
Leeftijd is wel belangrijk. Een schatting kan altijd wel gegeven worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanjan en 24 bezoekers