Ze zijn aan het ruimen : (((

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Ze zijn aan het ruimen : (((

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 11:12

Huilen Huilen Huilen \Ik zit hier gewoon te janken. Ze zijn nu 84 koeien aan het ophalen bij mijn buren. Ik kijk zo op hun erf en ik kan die koeien horen loeien. De straat is afgezet, met politie erbij en de vrachtwagens staan op de weg. De koeien worden ingeladen en het is heel druk met mensen.
O, het verdriet en de pijn is bijna tastbaar. Wat vind ik dit afschuwelijk, ik wil niet eens weten hoe onze buren zich moeten voelen...dat is niet eens voor te stellen. En dan al die arme, kerngezonde, goed verzorgde en geliefde beesten...een schande is het. Huilen


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:16

Ik ben blij dat het ver van mij vandaag gebeurt. Zulke dingen raken mij ook hard. Ik vraag me af hoe het met die mensen verder zal gaan. KUn je tegen ze vertellen dat ik met ze meeleef en dat ik er niet achter sta wat er nu gebeurt? Zullen ze nu stoppen met de veehouderij?

De hond is de betere mens

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:44

O, wat erg... wat zul jij je machteloos voelen!

Heel veel sterkte, ook voor je buren....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:47

Een schande is het. 1 besmette koe, en meteen moeten alle 84 koeien worden geruimd terwijl het niet eens besmettelijk is Frusty
Wat bestaan er toch harteloze en domme mensen op deze wereld Misselijk

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:48

Echt verschrikkelijk en dan die onmacht Lips are sealed Arme beesten.....

Sterkte!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:49

Vertel ze maar dat ik met ze meeleef.. Het lijkt me vreselijk om zo je beesten te moeten zien eindigen.. Verdrietig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 11:55

Geen woorden voor, echt vreselijk! Daar gaat je bedrijf...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 13:10

Ik zal het zeggen Desiree.
Ze denken erover om te stoppen, maar of het ook echt gebeurd is nog niet te zeggen. Maar 2 x geruimd worden in anderhalf jaar tijd....kan me voorstellen dat je het bijltje erbij neergooid. Allemaal nieuwe koeien kopen en stel...er zit er weer een bij met BSE, dat weet je van tevoren niet. En 'dat gebeurd je maar 1 x'gaat hier ook niet meer op, helaas.

De koeien zijn nu weg, het is een drama. Net was het alweer huilen op het schoolplein, waar ook buren komen natuurlijk. Stom, je voelt je egoistisch om erom te huilen, want in feite gaat het niet om jou. Dan denk je: wat sta je nou te janken muts, daar heb je geen recht toe. Maar ik vind het zo vreselijk voor ze en dan al die arme beesten....niemand kwaad gedaan, alleen maar voor melk gezorgd en dan dit...
Mijn buurjongetjes zijn nu bij ons, ik ga maar met de kids naar de MAC om ze af te leiden. Meer kan ik niet doen, ik wou dat ik het kon, maar je bent machteloos.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 13:13

He en dan elke dag die confrontatie van die mensen met die lege koeiestallen! Echt zo erg, daar zijn geen woorden voor. ZE zullen niet meer weten wat ze nu met hun tijd en met zichzelf aan moeten. Ik snap wel dat ze het bijltje er bij neer willen gooien. Misschien moeten ze van hun boerderij maar iets recreatiefs maken? Ik hoor daar wel eens iets vaker van, en zo kunnen ze misschien een bijdrage leveren aan opvoeding van mensen/toeristen t.a.v. het boerenleven en de dieren.

De hond is de betere mens

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 13:46

vreselijk suus.
veel sterkte ook voor jou dat loeien dat gaat echt door je heen hoor.
ik zit nu al vol kippenvel als ik er aan denk.
onze nieuwe buren hebben ook een melkveebedrijf aan de andere kant hebben we geen boer als buurman.
maar toch bah...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:39

Wat moet dat vreselijk zijn voor die mensen, ik wil wel met ze meeleven maar ik heb er geen idee van hoe zoiets moet voelen Verdrietig
Eigenlijk vind ik dit gewoon niet kunnen. Zoveel gezonde dieren die het veld moeten ruimen vanwege een stomme regel. Dat is gewoon brute moord op dieren Misselijk
Toch belachelijk dat we als Nederlanders dit soort regels maar gewoon hebben te accepteren en hier niets aan te doen valt.

Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:45

Ik vind het echt verschrikkelijk. Al die dieren, die waarschijnlijk 100% gezond zijn...
Percy, inderdaad achterlijk dat we hier gewoon niets aan kunnen doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:53

yep, we zijn ook niet meer baas in eigen land. Het zijn volgens mij de normen van de EEG die dit bepalen, niet nederland zelf.

De hond is de betere mens

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 23:24

Er was vannacht nog een kalfje geboren. Die hebben ze de wagen in moeten dragen, nauwelijks bekomen van de bevalling Verdrietig

Inderdaad, je kunt je er (gelukkig) geen voorstelling van maken tenzij je de MKZ van dichtbij hebt meegemaakt. Daarom is onze buurt er ook zo stuk van: de ene helft van onze straat is vorig jaar geruimd omdat ze binnen de zone zaten. Ook bij de vorige bewoners van ons huis zijn geitjes geruimd. Even verderop vielen ze net buiten de zone en die zijn dus niet geruimd. Maar die voelden zich gewoon schuldig, dat zij gespaard bleven.
En nu dan weer. Mijn buren zeiden ook: denk je maar in dat ze opeens je paarden komen doodmaken. Tja, het idee alleen al maakt dat je de paniek voelt opkomen, maar toch....het IS niet zo, ze halen je paarden niet weg, dus je weet niet hoe het echt zou zijn. Godzijdank niet....

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:29

Sterkte!!!Ik vind het echt heel erg!!!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:03

Jeeminee, ik las het van de week in de krant dat er vermoeden was... maar het is dus echt.... Wat oneerlijk is het verdeeld in de wereld.
Wens ze maar heel veel sterkte!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 12:57

suzanne schreef:
En nu dan weer. Mijn buren zeiden ook: denk je maar in dat ze opeens je paarden komen doodmaken. Tja, het idee alleen al maakt dat je de paniek voelt opkomen, maar toch....het IS niet zo, ze halen je paarden niet weg, dus je weet niet hoe het echt zou zijn. Godzijdank niet....

Ik denk altijd in zo'n situatie "the world has gone insane". Het zijn situaties die onvoorstelbaar zijn, te gek voor woorden. En omdat ze al zover gaan met het uitroeien van gezond vee, zou het me niet verbazen als er op een dag de bepaling komt om ook paarden om zeep te helpen in een dergelijke situatie. Ik ben er oprecht bang voor. Ik weet niet waar ik dan zou moeten blijven, ik denk dat ik dan helemaal zou freaken.

De hond is de betere mens

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:22

wens ze maar heel sterkte van mij
maar ik denk ook als er 1 keer word geruimt je nog bij je eigen denk hier komen we wel bovenop
maar bij de 2e keer heb waar doe ik het nog voor omdat ej bang ebnt dat het voor de 3e keer gebeurd


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:29

Haffielover schreef:
maar ik denk ook als er 1 keer word geruimt je nog bij je eigen denk hier komen we wel bovenop
maar bij de 2e keer heb waar doe ik het nog voor omdat ej bang ebnt dat het voor de 3e keer gebeurd

Nee hoor, bij de eerste keer zijn ze vaak al bang dat ze er niet meer bovenop komen. Ik denk dat het ook mentaal een verschrikkelijke impact heeft.

De hond is de betere mens

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:11

Dit is echt zo ontzettend 'cruel'! Ik denk dat koeien voor koeienhouders evenveel betekenen als voor ons, paardenliefhebbers, onze paarden. Moet je voorstellen dat die eikels van VROM ineens bepalen dat alle maneges ontruimd moeten worden in een bepaalde regio. Dan word je toch heeeelemaal gek? Die mensen hebben echt geen hart: een kalfje doden die net geboren is. Dat beest snapt er helemaal niets meer van. Hij zal vast niet zo kunnen denken als wij, maar dan ben je net geboren, sta je net op je pootjes en dan sta je alweer in een ruimte waar ze met messen e.d. aankomen. Zo ontzettend harteloos! Bah. Dat dat in Nederland moet gebeuren.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 01:48

Wat afschuwelijk zeg Verdrietig ! Dit is idd héél héél triest Huilen . Ik wens die mensen heel veel sterkte!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, arjaaaaa, ComscoreBot, Deniseee96, Dido2316, fetisje, Geerten, Hicaria, Kimberley_, Laibadji, LiDi, Lithya, marlouhusson, Nathalie18x, Niwla, Sanniejtjuh, SemrushBot, xAlice, zonnebloem18 en 150 bezoekers