Welk merk slobber?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Welk merk slobber?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-02 22:13

Ja de slobber tijd komt er weer aan.En ook ik maak tijd vrij om dat voor me paardje klaar te maken.

Maar nou is mijn vraag:Voor welk merk slobber kiezen jullie en hebben jullie daar nog een speciale reden voor??

Ik ben namelijk een beetje rond aan het kijken naar allerlei soorten slobber en vanuit daar wil ik gaan kijken welke ik ga kopen dus alle merken en tips zijn welkom.

Groetjes van Ilona

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 22:37

Ik maak het altijd zelf van o.a. zemelen, muesli en wat er nog meer voor handen is, net zo makkelijk.

Nulla tenaci invia est via

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 22:44

Cavalor mach & mix vinden ze hier erg lekker. Het ruikt erg lekker zoetig ook.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 23:02

pavo! Super goed...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:11

Ga in deze mee met margreet en voeg daar eind januari op mijn houtkachel gekookte lijnzaad aan toe voor het verharen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:15

sarabande schreef:
Ga in deze mee met margreet en voeg daar eind januari op mijn houtkachel gekookte lijnzaad aan toe voor het verharen


Ohw nou, ik ben benieuwd,...... Haha! Moet ik nog gaan poetsen ook dan???

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 01:27

Ik koop weleens Subli, die vinden ze erg lekker, maar meestal maak ik het gewoon zelf, van zemelen, gekookt lijnzaad, appel, wortel e.d.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 01:33

Subli kruiden slobber. Waarom? Geen idee, het lag bij de Welkoop en Gam vind het héérlijk!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 09:46

Ik gebruik Pavo-slobber. Verleden keer heb ik een keertje Havens slobber geprobeerd, maar vind zelf de structuur/geur van Pavo beter. Imker maakt het niets uit, die vind alle slobber lekker.

Toos paardloos

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 12:23

Hihi ik geloof dat mijn paardjes toch wel errug verwend zijn Haha! Bij mij staaat namelijk iedere dag slobber op het menu. Hij krijgt een halve schep musli van Subli een halve schep zemelen van de Welkoop en een halve schep maismeel om hem lekker rond te houden ook van de Welkoop. Een eetlepel knoflook een schepje vitaminen en voor Armanda dan ook gelijk 8 schepjes PrimeVal ( Medicijn tegen haar Artrose, dat mag je niet droog in de mond brengen vandaar door de slobber ) En dan krijgen ze het na het rijden, in de zomer gewoon met koud water en in de winter met lekker warm water.....


Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 12:24

Hihi ik geloof dat mijn paardjes toch wel errug verwend zijn Haha! Bij mij staaat namelijk iedere dag slobber op het menu. Hij krijgt een halve schep musli van Subli een halve schep zemelen van de Welkoop en een halve schep maismeel om hem lekker rond te houden ook van de Welkoop. Een eetlepel knoflook een schepje vitaminen en voor Armanda dan ook gelijk 8 schepjes PrimeVal ( Medicijn tegen haar Artrose, dat mag je niet droog in de mond brengen vandaar door de slobber ) En dan krijgen ze het na het rijden, in de zomer gewoon met koud water en in de winter met lekker warm water.....

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 12:24

De slobber van Pavo. We hebben alles van Pavo dus ook slobber. Bevalt prima. De paarden eten toch alles.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:31

Gewoon zelf maken met zemelen als basis en daardoor heen vanalles wat ze lekker vinden

Kun je zelf ook n beetje kliederen Haha!
En ik vindt t nog leuk ook vooral als maffick ziet dat er wat lekkers gemaakt word en zachtjes begint te hinniken(waar blijft t nou,toe nou Kwijl )

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:51

De slobber van Hartog (van de lucernen) is erg goed, alleen niet erg bekend in Nederland wel in Duitsland. Maar ik haal het bij Hartog zelf.

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

slobber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:04

he mensen heb een vraagje als je het zelf maakt, hoe moet je dat dan doen. (misschien een beetje domme vraag). Ik wil het namelijk ook wel gaan geven aan mijn verzorgpaard een haflinger.

Ik las dat er zemelen doorheen gaan museli en wat nog meer. kun je de zemelen, museli, lijnzaad gewoon bij een supermarkt weghalen of moet je die appart bij een winkel kopen en wat zijn dan ongeveer de verhoudingen.

Waarom moet je lijnzaad eigenlijk koken en hoe lang. Ik heb ook gelezen dat het helpt tegen zandkoliek is dat waar. Want mijn bverzorghaflinger staat op dit moment maar twee uur per dag op de wei en de rest in de bak om af te vallen. Kan je paard er ook dik van worden.

Ik las ook ergens dat je het gewoon in balen van zoveel kilo koopt. Mijn vraag is waar en hoeveel kost dat ongeveer.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:07

Jordens Hippo Supermash en anders de Cavalor.... Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:09

Havens Slobber Mash met lijnzaadmeel en zonnebloemolie.... Er zit geen haver in, heeft een laag energieniveau en bevat maar weinig eiwitten. Ik geef het alleen op dagen dat mijn paard niet aan het werk hoeft, omdat het niet energierijk is. Maar hij vindt het hardstikke lekker. Kijk op www.paardenvoeders.nl

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:14

Linzaad moet gekookt worden omdat er gif onder de schil zit, bij het koken ontsnapt het gif. Daarom kan je ook geplette lijnzaad kopen die kan je zo gebruiken. Bij de veevoeder winkels kost de ongeplette lijnzaad een paar euro per kg. Ik laat een handje per dag met twee liter water langzaam sudderen tot het een slijmerige substantie wordt. Paarden zijn er gek op en het helpt idd ook tegen darmproblemen. Je kan er gemengde havers doorheen doen, zemelen en alles wat lekker is. Eigenlijk is het verwennen, want kauwen is veel beter voor de vertering. Ik geef het dus alleen als het nodig is om sneller door het haar te komen of als een van de paarden ziek is en weinig eetlust heeft of achteruit is gegaan in conditie. Ga het nu aan mijn merrie voeren want het uier is weg en ze is gust en zier er niet uit. Alleen dan wil de rest het ook, dan maar een klein schepje voor het idee aan de anderen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:34

SUBLI GAAT BOVEN ALLES!!!!

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:01

Wij hebben slobber van Havens. Ik vind die er erg lekker uitzien, zou haast zelf een hapje nemen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:28

van PAVO, hoorde dat het goed zou zijn en Ewald vind het heeeerlijk!!
Hebg ook gemerkt dat hij er wel energie enzo uit kan halen, maar dat kan hij wel gebruiken met mate Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:42

Slobber van Havens die vinden mijn paarden eruggg lekker.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 20:08

ook ik heb slobber van havens. hij vind het super en ik ging kijken op de zakken van pavo,maar die zijn minder lang houdbaar dan de zakken van havens(plus puntje) en ik zelf ging vooral voor dat er geen haver in zat.

Wodan en ik onderweg in de M2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Astrid_Brann, Trendiction en 120 bezoekers