Tadaa, voor het eerst weer in het zadel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Tadaa, voor het eerst weer in het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-02 15:13

En vraag niet hoe..
In alle vroegte kreeg ik een telefoontje van een vriendin, of ik mee wilde naar het strand. Ik wilde dan wel alleen een stapritje, maar dat kwam in orde.
Op stal bedacht ik mij dat ik niet mijn eigen paard kon nemen, want die zou die ochtend op concours gaan met weer een andere vriendin. Ik heb ook sinds de zomer een engels volbloedje die ik zou trainen voor de toekomstige eigenaren. Helaas kon er dus niet veel mee bezig zijn wat betreft rijden, maar de laatste weekjes zat er toch vordering in. Omdat ik hem er toch rond januari uit wil hebben, leek het mij wel een goede ervaring om dit paard eens mee naar buiten te nemen. Dus ik snel mijn vriendin bellen dat ze naar de andere stal moest komen, om ons op te halen.
Stap 1 was de trailer in. Omdat de trailer geen trauma moest worden, betekende dat ik geduldig moest zijn. In het verleden ben ik wel eens een paar uur geduldig geweest, dus hoopte dat dit niet het geval zou zijn. Gelukkig, na een klein half uurtje stond die braaf erop. In een mum van tijd waren we er, dus de paarden uitladen. Dit ging ook goed. Paarden zadelen, ik mijn bodyprotector en helm op, en gaan maar. Uiteraard was die van mij reuze opgefokt, maar goed mijn vriendin heeft een lekkere brede lomperik, dus daar kon ik mijn paard mooi achterparkeren. Het zware duinzand maakt hem moe en al snel konden we op de bredere paden naast elkaar rijden. Toen kwam mijn vriendin met het goede idee om het strand op te gaan . Dit zag ik alleen niet zo zitten, ik wist niet of ik zelf al fit genoeg was eventuele uitspattingen op te vangen, en ook ivm met de veiligheid van andere mensen op het strand. Heb mij toen stom genoeg toch over laten halen, we zouden gewoon in het zware gedeelte blijven stappen, hij moest er toch ook aan wennen en hij was nu toch heel braaf. Oké dan.. De eerste paar minuten gingen heel goed, we zijn zelfs richting de zee gestapt. Het water was nog wel erg eng, maar hij bleef redelijk normaal stappen. Totdat er een haflingertje met ruitertje ons passeerde, in een heel rustig sukkeldrafje. Die van mij begon te gillen en te bokken en daarna was het zoeeeeffff. Ik weet niet of 1 van jullie ooit een renpaard, tamelijk vers van de baan hebben gereden, maar de galop gaat enorm hard. Dus daar ging ik, in volle galop over het strand Frusty . Inhouden ging niet normaal, dus heb ik uit pure nood een ruk naar links gegeven en hem het mulle zand in gestuurd. Daar kwam hij weer een beetje tot bedaren. Ergens in de verte zag ik een zwarte stip (van mijn vriendin en haar paard Haha! ) komen aansjokken. Zij moest keihard lachen, ik toen ook wel weer. Maar jeetje ik stond wel een beetje doodsangsten uit, dat paard was zo blind voor alles geworden, wilde alleen maar rennen. Maar verder ging de rit lekker gezapig, dus heb toch wel genoten.
Alleen die spierpijn Lips are sealed Hopelijk kom ik morgen nog mijn bed uit, zometeen maar badderen in Kneippolie Lachen

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 15:24

Oef dat zijn erg benauwde momenten voor jou geweest denk ik, en het blijft maar door je hoofd schieten: "zie je nou wel dat het geen goed idee was" Frusty Haha!
Maar dit paardje heeft wel mooi zijn eerste strandervaring te pakken, en alles is goed afgelopen. Succes met je spierpijn Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 16:32

Goezzo Barbie, alleen je bent wel een beetje te vroeg he? Je mocht er toch pas in december weer op?

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:25

Dat is in ieder geval in het diepe springen en niet rustig aan beginnen! Goed afgelopen uiteindelijk maar ik kan me voorstellen dat je het even niet breed had. Ik heb het ook een keer meegemaakt met een renpaard op het strand, dan is de rem idd aardig weg!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 21:33

ehm, als ik eerlijk mag zijn, vind ik het absoluut niet verstandig om met een volbloed die nog niet zolang uit koers is, naar het strand te gaan
zelfs niet als het alleen om te stappen is
die beesten denken maar één ding als ze een lege vlakte voor zich zien en dat is gaan, gaan en nog eens gaan
(ik heb er zelf ervaring genoeg mee)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 21:43

goh dat moet spannend zijn en doet me denken en toen ik een griet van 13 jaar was en op vakantie in Terschelling. Samen met moeder (toen 60), ik en mijn vriendin. Wij op de ponies zij op paard. We zouden om de beurt vertrekken zodat we elkaar niet op strand zouden tegenkomen. Maar ja halfuur vertraging en ja kwamen de paarden en de ponies mekaar tegen. Een paard sloeg op hol, en wij de met z'n allen achteraan. Wij de ponies de duinen insturen en gelukkig kwamen die tot stilstaan. Mijn eerste reactie was mijn moeder , maar die die kwam samen met een duitser die ook mee was rustig in stap aanrijden. Niets aan de hand, maar jou gevoel, dat herken ik uit duizenden. Die van mij ging ook echt ongecontroleerd hard. Gelukkig is het bij ons ook allemaal goed afgelopen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 10:35

Oe, wat zul jij een spierpijn hebben!

Ik heb zelf een ex-renpaard gehad en ik weet dus hoe hard dat gaat... die van mij was gelukkig prima te hanteren op het strand, even terugzitten en zij kwam terug in tempo. Dat was wel een prettig idee hoor!

Hoe is het nu met je lijf en leden? Kun je je nog bewegen? Toch geen last van je rug weer hè?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-02 11:07

Het gaat goed gelukkig, niet al te veel spierpijn. Volgende keer houd ik het echter wel gewoon bij stappen, want eigenlijk is het nog niet de bedoeling dat ik rijd. Maar ja het is echt een onweerstaanbare hobby.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 11:13

Ja dat ken ik... ik heb zelf een tijdje gereden met mijn arm en hand in het gips.... was ook niet echt de bedoeling, maar ja...

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 19:35

ik kan me voorstellen dat je em aadrig at te knijpen
maarja was dat de eerste keer op het strand voor dat volbloedje
ik zou het echt niet gedurfd hebben

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:31

Ik weet precies hoe je je voelde! Zo voelde ik me zondagochtend ook!

Ein Pferd auszubilden bedeutet nicht nur,dass man es zum Gehorsam erzieht,wie viele es meinen. Genauso wichtig ist es,dass das Pferd mit Freude macht,was man von ihm verlangt. (Nuno Oliveira)

www.landschapsstal.nl www.caballos-andaluces.com

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:14

Waarom is ut nie de bedoeling dat je rijd? ut is wel en goeie oefening om met je paardje naar ut strand te gaan!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 19:41

ik ga altijd keihard als ik naar buiten ga jaja mijn tinkie is geklokt op 70km ze is heel snel
ik zou ook zo graag nog een keer naar het strand willen dat lijkt me toch zo gaaf!!!
maar ik begrijp ook wel dat je het eng vond hoor


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, maliejane, Manadeluca en 91 bezoekers