paard wat slaat op trailer??ideën??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

paard wat slaat op trailer??ideën??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 12:25

hoi,

Ik zal het even uitleggen,me paard kan dus niet alleen op de trailer staan.
Als ik m samen met een ander zet,dus op de 2 paards trailer,
dan is er niks aan de hand.
Maar zodra als dat ie alleen staat,sloopt hij de hele trailer uitelkaar vandaan.
Dit uit zich in:slaan en trappen met zijn voor en achter benen.(hij beschadigt de trailer ook onwijs!)voor en achterstang er uit weten te werken Frusty Ook hebben we kleine rondjes geprobeert en dan gewoon weer terug naar stal,maar het lijkt wel niks te helpen!

Wat kan ik hier aan doen?Bang is hij zowieso niet want hij stapt vrolijk de trailer op en blijft ook rustig staan als de trailer stilstaat met de klep en etc dicht!
Zou dit gewoon speelzigheid zijn of wat anders??
En wat kan ik hier aan doen?
Ik hou eigenlijk niet van kluisteren maar heeft iemand daar ervaring mee??Kunnen ze dan gewoon de plank oplopen??

Alvast bedankt.groetjes sandra! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 12:36

Kluisteren zou ik never nooit niet doen op een trailer. Als er wat gebeurt, krijg je hem er nooooit meer heelhuids uit.
Verveelt hij zich niet gewoon te pletter, waardoor hij stout gaat zijn (en jij dus naar 'm toekomt)?
Heeft 'ie een hooinet, en kan hij naar buiten kijken?

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 12:41

Hij heeft een hooinet en kan gewoon naar buiten kijken.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 11:23

mijn paard sloeg ook op de trailer (maar niet zo erg als die van jou).
Wat haar hielp, was lange beenbeschermers omdoen bij de achterbenen.
Ze vond dat blijkbaar niet zo'n fijn gevoel.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 14:38

ga jij elke keer bnij haar kijken als ze dat doet
als het he eigen trailer si gewoon afwachten en gewoon vanaf buiten de trailer afstarrafen niet naar binnengaan dat ze je niet ziet maar dat ze weet dat ze moet kappen

tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 14:55

doen jullie het doek achter ook dicht of laten jullie het open als je het open laat hebben ze niet zo`n gvoel dat ze opgesloten zitten en inderdaad heeft ie ook hooi enzo...

groetjes jenny

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-02 18:53

hij heeft lange beschermers om ,heeft een hooinet ,we doen het doek niet dicht en dat is dus het lastige..het is dus niet mijn eigen trailer...we hebben er ook geen een.. met stilstaan staat hij ook gewoon stil maar zodra de trailer begint te rijden dan begint ie te slaan!!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:04

Oh herkenbaar! ik heb ook zo'n rampeplan. Stapt altijd de trailer in, geen enkel probleem. Uitladen ook geen enkel probleem. Zelfs als ie een aantal uren op de trailer heeft gestaan, je haalt hem eruit en hij moet er weer in, geen enkel probleem. Maar op de trailer slaat ie de boel aan puin. Doodziek word ik ervan. Hij rukt met zijn tanden de bekleding van de schotten, slaat met z'n hoeven de hooinetten naar beneden (1 keer bleef ie hangen met zijn hoef, heeft ie de hele weg op 3 benen moeten staan, ik dacht al wat is het lekker rustig achterin) slaat tegen de wanden etc. Hij slaat trouwens vooral met zijn zijn voorbenen, maar ook echt hard. Hij staat dwars op de trailer dus met zijn neus egen de muur, dus hij kan heel goed tegen de wand slaan dan met zijn voorbenen. We hebben een stale trailer met rubber aan de wanden maar hij heeft al een dwars door het rubber een deuk in het staal getrapt.

Wat ik geprobeert heb: kicking chain. Een ketting aan het voorbeen binden zodat op het moment dat ie uithaalt zichzelf een zwieper met de ketting gaf. Werkte niet, hij ging rustig door met bewerken van de trailer maar nu ook nog eens met een ketting aan zijn been -> extra schade.

Een muilkorf om tegen het bijten in de bekleding. Werkte niet want hij kon er niet mee eten en dan wordt ie nog ongeduriger.

Iemand bij hem in de trailer met de zweep en iedere keer als ie mepte een loeier met de zweep geven. Hielp.....zolang je er bij stond. Op het moment dat je verdwenen was ramde ie vrolijk door.

Een stal maken. (Kan alleen als je een hele grote trailer hebt) We hebben een 4 paards trailer dus ik had alle schotten eruit gehaald en hem los gezet. Resultaat: Over de hele trailer was de bekleding van de muren gerukt en als nog heeft ie staan slaan.

Ik ben echt ten einde raad en zit er zelfs aan te denken hem te sederen. Hij molesteert zichzelf namelijk. Inmiddels doe ik hem hele dikken onderlappen met bandages om (gewone transport beschermers heeft ie binnen 5 sec af geschopt), omdat ie zichzelf tot bloedens toe aan gort slaat. Zelfs als door de beschermers heen maakt ie wonden.
Ik was een keer met hem naar de veearts om zijn kiezen te laten vijlen. Hij was toen flink verdooft en ik moest na afloop minstens een half uur wachten voordat ik hem op de trailer kon zetten. Na een half uur was ie nog steeds suf maar heb hem toch geladen en ben vertrokken. Nou, ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n rustige rit gehad! Het eerste uur heb ik hem niet gehoord. Alleen de laatste 20 minuten was ie weer helemaal wakker en toen begon ie de boel weer aan gort te slaan.

Nadeel van verdoven: niet echt handig als je op weg naar een wedstrijd gaat. Bovendien is het niet zonder gevaar want je paard moet zichzelf natuurlijk wel staande kunnen houden. Bovendien werkt een verdoving kennelijk niet lang genoeg voor m'n paard, want zodra ie weer wakker is begint ie weer te slaan.

Hoe ik het tot nog toe doe is, iedere keer als ik hem hoor slaan en er zit niemand achter me, flink op de rem trappen. Wordt het echt te erg dan stop ik, ren naar achteren en geef hem een flinke brul. Meestal werkt dat voor 10 minuten....Ook moet ik regelmatig stoppen om al zijn beschermers weer recht te trekken.

Ik heb ook al eens aan een soort babyfoon zitten denken. Dat ik hem vanuit de auto een brul kan geven ofzo. Mischien dat ik dat eens moet proberen....

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 09:22

jeetje pril... dat is ook erg!herkenbaar,behalve dan dat van de rubberen matten.. idd een babyfoon is wel een leuk idee of ik zat te denken aan muziek ofzo iets??maar goed...ik vind het dus erg lastig!!:)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:01

Staat je paard alleen in een tweepaardstrailer ?
Je zou er in elk geval het schot tussenuit kunnen halen, dit helpt vaak al.
Een hooinet oid. is ook altijd aan te bevelen.
Verder zou je eens kunnen proberen om je paard achterstevoren in de trailer te zetten !

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 18:51

heey,

nee hij staat in een 1 paards,en ik ga m vast NIET achterstevoren zetten omdat ik weet dat hij gek op ontsnappen is en dit ook zeker zal gaan doen zodra als dat ik m dus achterstevoren zet...
hooinet werkt dus ook niet want die slaat hij gewoon kapot!!
hang m wel altijd op maar er is een grens nl. Lachen