hengstenvlecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:32

Deze hengstenvlecht mag iets strakker halverwege/eind, maar deze pony heeft hiervoor te dikke manen, ik kreeg het niet strakker er tegen.
Het begint ook een beetje slordig op de hals, de draai in de vlecht mag iets anders, tja hoe moet je dat uirleggen Haha!.

Btw: dit zijn foto's van een bruiloft van 2 kinderen, ja die moetsten en zouden trouwen met eelkaar en dat moest zoals hun mama's gebeuren, met paard. We zouden dit eerst met paard en wagen doen alleen, die pony met de hengstenvlecht die je nu ziet, was wat drammerig en daarom hebben we het maar te paard gedaan.

Afbeelding

Laatste 3 foto's ff weg gehaald

Ik hoop trouwens dat je vragen nu een beetje of helemaal beantwoord/duidelijk zijn
Niki
Laatst bijgewerkt door Niki op 10-11-02 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:49

zo jong, trouwen???? Dat begrijp ik niet helemaal maar okee
Het is wel n mooir hengstenvlecht!

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:54

ik snap het nog steeds niet waarom, waarschijnlijk vonden beide kinderen het wel leuk en apart om hun te laten trouwen.
Ik hielp dan mee, ik hou Jolien vast, met hengstenvlecht.
Ik vond het echt TE:
-ze trouwden te paard; gaat nog wel
-met ringen; sorry gaat te ver
-in speciaal gemaakte kleding;leuk, maar zag er te duur uit voor zoiets.
-ze hadden heel veel mensen uitgenodigd en hapjes en drankjes enz.
Maar dat is mijn eigen meining.
Maar om het verhaal af te maken, een van die moeders belde de beheerder van de kinderboerderij waar de 2 pony's dus staan, of haar en een vriendin haar kind samen konden trouwen met paard en wagen, dat is dus te paard geworden, nouja pony Haha!.
Die 2 kinderen zullen het ook wel leuk gevonden hebben dat ze wilden trouwens maar het zal best dat die moeders er meer voor waren dan hun, hun snappen later denk ik ook niet dat ze getrouwd zijn, ze zullen nu iig geen benul hebben wat ze gedaan hebben.


Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Ik za; trouwens wel bij ITP meer foto's neerzetten van die bruiloft.
Vandaag of morgen.


Niki

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:58

ik vind over de hals het mooist (weet alleen niet of het dan nog wel een echte hengstevlecht is, het ligt er dan echt helemaal bovenop)
als het paard te hoog is ga ik op z'n rug zitten en vlecht vanaf daar en anders vlecht ik gewoon in een ongemakkelijke houding maar het resultaat is mooi, vooral bij koudbloeden

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 10:55

Ik doe de hengstenvlecht echt op de hals. Alleen bij die Shet is het bovenhands gevlochten en dan blijft hij slecht op de hals. Als je onderhands vlecht dan lukt het makkelijk om hem op de hals te krijgen, wat ik zelf mooier vind.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 14:35

Als je em echt op de hals doet moet je neit vergeten er aan te denken dat als hij zijn hals naar beneden doet en je hebt te strak gevlochten dat het zijn manen behoorlijk kan ruïneren.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 16:22

hengstenvlecht hoort naar mijn mening echt op de manenkam.
ga op je pony zitten iemand houd het hoofd omhoog en vlechten maar Tong uitsteken

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 22:56

Je kan een hengstenvlecht bovenop doen zonder dat ie te strak zit hoor, wanneer je hoger gaat staan en je dus echt OP de manenkam kan kijken is het een vrij simpele zaak.

Maar vermijd het straktrekken idd want dan kan je paard zijn hals niet meer strekken Knipoog