recept voor studenten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

recept voor studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-02 18:40

Wie weet er een makkelijk te maken iets voor een student die moet koken voor 6 anderen studenten....?

Chicken Tonight mag ik niet meer maken daar worden ze gek van maar ik wil nu eens iets aparts maar wel makkelijk...!


enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 19:37

prut met rijst! haha
bak gehakt tot het goed gaar is doe er een uitje bij en wat knoflook,zout en peper bak dit allemaal goed door elkaar en doe er ketchup of tomaten puree bij serveer dit met rijst echt heeeeeeeeeel lekker
smakelijk eten!!

Lachen

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 19:45

Tosti amerikano..alleen dan moet je wel even meerdere pannen gebruiken Tong uitsteken

Boterammen lekker knapperig bakken in de pan,ondertussen eitjes bakken met ham of rookvlees,sla op brood,wat tomaten erbij en mayonaise eroverheen.
Dus even kortgevat voor 1 persoon: 2 boterhammen,daartussen een eitje,wat sla,wat ham(meegebakken),tomaat(kan ook zonder) en mayo..

Echt heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 01:56

Bami, Spaghetti, dat maak ik bijna altijd, verder gewoon ff naar de supermarkt, wat vlees in de reclame kopen, aardappeltjes koken, eventueel wat groente, uit pot of gewoon koken, Appelmoes uit pot of zelf koken, sla kopen, eventueel aanvullen met komkommer en of wortel. En je hebt een complete maaltijd, na wat yoghurt/vla of sjok-mousse van Mona, en klaar ben je.
Het koken valt me nogal mee vind ik, waar woon jij ergens btw, in Dronten?

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-02 12:19

Ik woon in het Hogerhuis.... waar woon jij??? het koken valt op zich best mee... maar het is steeds hetzelfde en dat ben ik een beetje zat...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 16:41

Oeverloper (oude kant bij Centrum), ach ik zit met z'n 6-en in een huis dus ik kook om de 5 keer, en een ieder heeft een andere specialiteit dus dan is het toch afwisselend? Maareh, als ik straks weer in Dronten zit mail ik je die recepten wel eens, die ik meestal maak, ik heb ze van mijn ma gekregen (misschien idee?)

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 16:50

Hum, chicken tonight mag niet meer?
Pot pasta-saus basilicum/tomaat (of voor 6 man 3 potten), gehakt, champignon erdoor. Eventueel paar lepels pesto of een andere vorm van extra basilicum erdoor. Willekeurige pasta erbij (bijvoorbeeld penne of spirali) en klaar!


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 21:28

Chicken tonight is juist lekker!!! Maarre idd niet elke dag Haha!

Iets van pasta?
Kip ketjap?
Kip kerrie?
Kip met een of andere chutney?
Mmm, ben wel van de kip, maar het is lekker en goedkoop!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:45

Altijd makkelijk: andijviestampot (en al helemaal als je het met aardappelpuree uit een pakje maakt). Dus, puree maken zoals op de verpakking. Andijvie erdoorheen (ik doe altijd rauw, maar las toevallig gisteren ergens iemand die het eerst even laat slinken in de wok). Natuurlijk spekjes uitbakken en worst erbij

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 22:21

Kijk eens bij mijn recept dat ik hier onder ergens gezet heb is echt heel lekker en je kan het van te voren klaarmaken. Iets lekkers toe en iedereen is tevreden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 22:26

En voor wie ga je dit keer koken? Toen je bij ons was heeft het in elk geval heel erg gesmaakt Hyper!:):):):)

groetjes leon

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:43

denz schreef:
Tosti amerikano..alleen dan moet je wel even meerdere pannen gebruiken Tong uitsteken

Boterammen lekker knapperig bakken in de pan,ondertussen eitjes bakken met ham of rookvlees,sla op brood,wat tomaten erbij en mayonaise eroverheen.
Dus even kortgevat voor 1 persoon: 2 boterhammen,daartussen een eitje,wat sla,wat ham(meegebakken),tomaat(kan ook zonder) en mayo..

Echt heerlijk!


Mijn vriend heeft deze gisteren uitgeprobeerd en vond het echt jammie Vork

Het leven is een gebakje!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:16

Leuk! Lachen

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 19:35

Hmmm maar leon je mag ook wel een keer voor mij koken hoor .... ik heb ook voor jou gekookt nu is het jouw beurt !!!! Knipoog

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:20

Komt ie...en heeeeele goeie:

nodig:

voor 2 pers:

flesje calvé kerrie ananas saus
pot bonen naar keus ( uitgelekt)
cahmpignon's
paprika
ui of prie
( of gewoon zo'n bami of nais pakket.9

Alles in een pan gooien, severen met stokbrood. Heerlijk


Alternatieve pizza:

pizza bodem
potje spinazie
driehoekje blauwe kaas ( danish bleu)
gewone geraspte kaas
tomaat
ui
cashew noten
ei

tomaat en ui braden met een beetje suiker ( ja suiker) en zout. Op bodem plensen samen met uitgeknepen spinazie (zeef) in het midden een ruimte maken en rauw ei erin gieten. Kaas erover de oven in. pizzakruiden niet vergeten!

Jammie

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:30


Je suis Charlie.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 21:34

Heb gisteren voor mijn huisgenoten gekookt. De couscous van de AH, oftewel , zo'n pakje. Zelf verse groenten snijden ipv zo'n groentepakket maakt het iets goedkoper en lekkerder, omdat je zelf kunt kiezen welke groenten. Verder is het dus super simpel! Je bakt het gehakt aan met kruiden, je bakt de groenten erdoorheen. De couscous maak je door er kokend water op te gieten en het 5 min. te laten staan. P.p. nog geen 3 euro met een vrij duur toetje... Dus, alles voor een goede studentenmaaltijd: niet te duur, snel en makkelijk te maken, vitamines nodig voor het studeren Knipoog en erg lekker!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 12:17

Even denken hoor... da's een tijdje geleden.

Kipfilet (in blokjes snijden)
Cremefraiche
Pasta/rijst
Courgette/Aubergine
Ui
(eventueel met danish blue)

Ook de pasta/rijs
Snij de ui, aubergine, courgette in stukjes (eventueel paprika kan ook)
Snij de kipfile in stukjes (min of meer vierkant). Bak deze in de koekepan.
Gooi de groenten/ui erbij.
Even laten doorbakken (afhankelijk van of je deze zacht of aldente wilt hebben:) )
Geheel even laten afkoelen. Cremefraiche erbij & tot een sausje roeren. Eventjes (3 min. ong. laten koken). Hoppa sausje klaar. Pasta/rijst opdienen en de saus erover heen.

Danish blue kan je ook meesmelten met de cremefraiche. Je kan ook geraspte kaas erbij nemen (hangt ervanaf of je het lekker vindt. Ikke niet echt). Mocht je het geheel een Italiaans tintje willen geven-> pesto erbij.

Erbij kan je lekker een Italiaanse salade serveren (afhankelijk van het budget Knipoog))

Dit zelfde kan je doen met pasta en groene asperges en cremefraiche. Uitje erbij en klaar...

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 15:38

Ik weet het!
Griekse Kofta!! Zijn van die wereldgerechten van Knorr of zo, echt errug lekker!
Gewoon 2 pakken gebruiken en de aanwijzingen op de verpakking volgen!
Tip: met groene paprika is hij minder lekker als met courgette, behalve als je helemaal niet van courgette houdt natuurlijk!

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers