Ik heb een nieuwe springpony!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Ik heb een nieuwe springpony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:03

Althans voor de vrijdagen heb ik een geel sjezerig wolbaaltje tot mijn beschikking Knipoog
Afgelopen vrijdag heb ik namelijk voor het eerst met Pieke in de springles gereden. Hij zou goed kunnen springen hadden we van de vorige eigenaren gehoord en van de week had ik een laag oefensprongetje gemaakt wat inderdaad soepel ging.
Omdat ik het Fjordenbeest niet wilde overvallen ben ik begonnen in de minipony springles. Echt super is dat: Voornamelijk hele kleine kindjes met pony’s van Shetlander t/m kleine D-pony’s. Pieke vond het ook helemaal te gek Party!! .
Hij sprong echt super makkelijk en weigerde niks. Zelfs niet een hindernis met een zeiltje wat hij voor het eerst zag. Nee hoor, Pieke werd een Noorse Volbloed en werd zo heet dat hij ook probeerde de drafbalkjes te gaan springen Clown .
Hij deed het echt super al had ik wel mijn handen vol aan hem want hij trok behoorlijk op de sprongetjes.
Hij kwam overal goed uit en zat super makkelijk. Wat een verschil met Pablo, die overal gewoon op goed geluk zijn benen optrekt!

Volgende week gaan we weer in de springles en de zondag doen we mee met een onderlinge springwedstrijd op 50 cm. Bij de vorige eigenaren heeft hij wel eens flink geweigerd maar dat was op een flink parcours dus ik wil het heel langzaam met hem opbouwen zodat hij rustig went aan “vreemde” sprongen.

Maar wat springt hij al netjes! We hadden ook een in-uitje van 3 sprongetjes na elkaar en ook dat deed hij keurig volgens het boekje. Op hem voelt het heel vertrouwd en soepel. De instructeur was ook te spreken over zijn springcapaciteiten ook al stond hij voor de les wat sceptisch tegenover een fjord in de springles (maar er springt ook een shet mee dus waarom zou een fjord dan niet kunnen).

Ik heb er echt enorm zin in met Pieke dus voortaan rij ik hem op vrijdag mee in de springles. Ik heb besloten om Pablo helemaal terug te trekken uit het springgebeuren, hij mag af en toe wat balkjes lopen een laag sprongetje en dan is het welletjes. Hij mag het dan wel leuk vinden hij is er nog steeds zo onhandig in dat ik niet wil riskeren dat 1 van ons binnen no-time weer een blessure heeft.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-02 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:26

Wat leuk voor je zeg, kun jij toch lekker doorspringen! Heerlijk dat je het zo kunt regelen met je moeder!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:29

Wat een leuke fjord.
Toen ik met mijn haflinger in de ponyclub ging springen, keken ze me allemaal raar aan omdat ik met een haflinger aankwam.
hadden ze dat niet bij Pieke?!
Leuk dat je nu een "springpony"hebt!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:48

Jurga schreef:
Wat leuk voor je zeg, kun jij toch lekker doorspringen! Heerlijk dat je het zo kunt regelen met je moeder!

Mijn moeder durft zelf (nog) niet te springen en Pieke vind het super leuk. vandaar dat het haar wel een goed plan leek als ik dat ging doen. En omdat Pablo zo beroerd springt en ik wel van springen hou maar geen topruiter ben vond ik ook een goed plan. Het is echt heerlijk om te springen als het zo veilig voelt onder je. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar bij Pablo is het vak op Hoop van Zegen. Je moet echt veel moeite doen om te blijven zitten en zo heb ik ook mijn spier gescheurd en was een 'echte' springamazone behoorlijk verbaasd over hoe bizar hij springt. En dan zit je op Pieke en voelt het gewon kloppend. Die springt wel op het juiste afzetpunt en trekt ook 'normaal' zijn benen in. Ik heb het geprobeerd met Pablo maar hijmist de feeling, misschien dat hij met een springruiter wel wat handiger zu kunnen worden maar een springpaard is het echt niet.
Met Pieke zal ik we niet echt flink kunnen springen (sowieso niet officieel want het is een pony en ik ben 18+) maar wel in de spingles en met de onderlinge wedstrijden.
Ik denk dat de instructeur wel eerst zoiets had van: een FJORD Verward Maar toen hij zag hoe fijn hij sprong was dat vooroordeel weg bovendien is er hier op stal niet belangrijk wat voor paard je hebt. Je kan hier gerust met je vuilnisbakkie met een duur paard in de les rijden, je krijgt even goed les en even gezellig contact.


Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:53

Hahaha !! Wat een coole fjord is die Pieke toch he ! Lachen)

En die springlessen zullen voor jou ook best goed en leuk zijn -> is weer eens wat anders dan dressuur.


Wanneer gaan we eens samen buitenrijden met Pablo en dan pik ik stiekum Pieke in van je mams?! Kunnen we toch wel wat boompjes springen in het bos ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:56

Maudje schreef:
Wanneer gaan we eens samen buitenrijden met Pablo en dan pik ik stiekum Pieke in van je mams?! Kunnen we toch wel wat boompjes springen in het bos ?


Ik zal het eens voorstellen. Dan komt het er vast op neer dat jij op Pablo zit en ik op Pieke Pling Pieke kan buiten namelijk behoorlijk draken en dan wil Pablo de stoere van het stel zijn }>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chantalla, Crista, Frieke84, marinst, petraaken, pillow, sterregoud, xSimonee en 178 bezoekers