heb mijn paarden laten kraken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

heb mijn paarden laten kraken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 22:35

Na veel gelezen te hebben over Harry Hoevers heb ik van Nimber en Marloes het nummer van Harry gekregen.
Ik heb meteen gebeld en een afspraak gemaakt.
Vandaag zijn we er dus heen geweest, zonder dat ik tegen hem had verteld, zei hij wat het probleem bij beide paarden was.
Het klopte zeer nauwkeurig.
Bij beide heeft hij de nekwervels en rugwervels moeten kraken, het resultaat zullen we morgen wel merken met het rijden.
Op de terugweg had onze Houdini Esprit zijn touwtje weer los weten te maken en heeft Misty dus mega in haar neus gebeten, wel een beetje eigen schuld, Misty doet dat altijd bij Esprit door het voergat heen.

Net met voeren had ik wel het idee dat Esprit een beetje dikke plek op zijn nek had, morgen maar even goed kijken.
heb er wat spiermiddel op gewreven, het zal wel een lichte reaktie zijn.

Het is een enorm aardige man en verteld je heel veel over je paard, zonder dat jij wat hoeft te zeggen Haha! , vind ik wel handig.
Nou maar afwachten wat het resultaat zal zijn.
Haha! Haha!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 00:01

Aparte kerel he, onze paarden heeft hij ook al eens gedaan.
Maar we merken het wel, ook wist hij wat persoonlijke dingen te vertellen.
Best wel eng, maar wel eens fijn om te weten!
Ben benieuwd of je het verschil zult merken!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 00:16

Ik ben ook vandaag bij hem geweest met Obsess. Hij heeft hem ook helemaal gekraakt en hij kon mij vertellen dat ik altijd last van mn nek had omdat ik een oude wiplash heb. Hij zei dat dat is gebeurd toen ik 8 was. Toch eens aan mn ouders vragen of zij weten wat er toen gebeurd is.....
MOrgen en overmorgen moet ik obsess alleen rechtuit rijden en daarna moet ie helemaal in orde zijn!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 03:52

Leuke vent he hebben jullie zijn geit ook gezien die is ook zo onwijs geweldig haha.
Ik ben er al met verschillende paarden geweest en op 1 na kon je bij allemaal duidelijk verschil merken echt fijn.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 11:23

Ik ga woensdag met een stal genoot mee naar een kraker weet haar naam niet maar ze komt elke 6 weken in de kliniek in slootdorp. Haar merrie loopt al een hele tijd zeer slecht met haar achterbenen en op bepaalde punten reageert ze heel vel. ik hoop dat de kraker kan helpen.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 11:27

Toevallig is Navy gister ook gekraakt, echter door een VA die hier erg veel ervaring mee heeft. Geweldig, ze zakte eerst bijna door d´r benen als er boven de bekken gedrukt werd, na het kraken bleef ze rustig staan en was er niks ergs meer aan Lachen Helaas moet ik nu de komende 3 dagen onbijgezet longeren, veel overgangen enzo, voor ik er weer op kan. En dan moet na 4 dagen nog een ker diezelfde VA komen kraken, want het zat zo vast dat dat niet met een keertje te verhelpen was.
Hoe lang is hij bij jou bezig geweest als ik vragen mag?

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:40

en merk je daar echt heel veel verschil van dan ???
want waaneer doen jullie dat dan 1 keer in de oheveel weken/maanden ?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:32

Ik geloofde er helemaal niet zo in, maar na al die verhalen.... Hmmm, ik zou er gewoon een keer heenwillen uit nieuwsgierigheid.... wel met Jur dan.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-02 23:10

Zo ging het bij mij ook Jurga, gewoon puur nieuwsgierigheid. Daarom vroeg ik alleen maar of hij mijn paard kon behandelen.
Daar we toch een 2 paardstrailer hebben, nogmaals gebeld of de pony ook mee kon. Misty is een paar weken geleden in de stalgang uitgegleden en die test langs de ruggegraat doe ik vaak genoeg. Daar waren deze paarden nu zeer gevoelig op, dus moest er wat mis zijn.
Hij vertelde mij dus precies wat er was, of wel, wat ik al wist.

Misty loopt duidelijk beter, bij Esprit zal het wat langer duren, maarja dat weten we. Hij is wel veel soepeler als hij van stal komt, dat viel wel op.

Wanneer en hoevaak je dit moet doen, kan je nooit zeggen, je paard heeft wat of heeft gewoon niks. Als ruiter/eigenaar merk je dat heus als een paard last heeft van de nek of rug.

Jur gewoon bellen en een keer gaan, vooral niets vertellen, weet je zeker dat als hij je iets verteld, dat het klopt.

Jessica laat even weten hoe het met Obsession gaat verder in de week, ben wel benieuwd. Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 01:05

Off topic: test... ruggegraat??? Was da?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 01:12

Ik heb eigenlijk een klein vraagje: is het wel goed als jullie meteen gaan rijden morgen? Ik hoor zo vaak dat je de paarden die net gekraakt zijn een weekje rust moet geven, zodat de rug ook weer een beetje tot rust komt? Dus alleen longeren, niet rijden en daarna rustig opbouwen?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 11:52

wat fijn dat jij ook geweest bet..harry is echt helemaal geweldig he?
Met joy gaat het echt heel veel beter
en cassidy, ik mocht net als de andre 2 dagen rechtuit rijden daarna weer rustig oppakken..

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:32

Weet iemand of er ook zo iemand in België bestaat? Een van mijn verzorgpaarden lijkt last te hebben van zijn rug of bekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:44

Ik hoor de laatste tijd zoveel mensen die hun paard hebben laten kraken. Maar wat waren de klachten dan? Of doen jullie dat preventief (soort PaardenAPK Verward )
Ik weet helemaal niks over kraken, dus wie schoolt me bij???

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 23:12

er kunnen zoveel klachten zijn, zoals
stug met rijden
slecht buiging/stelling aannemen
slepen met een achterbeen
zelfs kreupel zijn
met poetsen lastig zijn, geirriteerd bv

Ik merk het zelf al als ik ze een massage geef, ik voel heel goed wat spierknopen zijn of dat er wervels niet goed liggen.

Dus niks apk, gewoon simpele constateringen, waardoor je hiertoe over gaat.
Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 01:14

Sonja de eerste keer werd hij onregelmatig in de Sb op rechts steeds slechter en later ook met de middendraf toen heb ik 'm laten kraken.
meer dan een jaar later wilde ik 'm na laten kijken omdat hij toch op de ene hand wat lastiger was in buiging dan de andere hand en ik dat RT niet op kon lossen.
toen jippie nog een opmerking maakter over mijn middendraf dat hij met achter dan aan de ene kant een grotere pas nam dan de andere heb ik 'm weer laten doen.
Inmiddels heb ik nergens last van met rijden maar volgende week komt hij voor een ander paard dus mag hij nog even kijken.
Grappige is dat de mensen die het ook hebben laten doen en zeiden nee hoor we hebben nergens last van ineens zeiden hey alles gaat veel makkelijker.

wbt het rijden, als je gaat longeren belast je meer volgens de man waar ik heen ga dit ivm met de kleinere cirkel.
Ik mocht de eerste 2 dagen alleen maar rechttoe rechtaan rijden aan een lange teugel pas de 3de dag erbij pakken.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 08:47

NOu bij Obsess is nog geen verbetering te zien. HEb hem nu 2 dagen rechtuit gereden maar is echt nog niks beter. Hij houdt zn rug nog steeds helemaal stijf en loopt achter nog steeds bescheten.
Volgende week donderdag komt ie toch weer op stal dus dan laat ik hem nog een keer kijken.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:07

jessica, mbij joy was het ook niet meteen weg, maar met een aantal dagen, kan natuurlijk zijn dat obesession nog een keer behandeld moet worden

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 22:46

Jessica, ik laat die van mij ook nog een keer goed nakijken, 14 december komt hij hierheen voor de hele stal, ik denk dat het bij sommige paarden idd wat vaker moet. Wat heel goed helpt is masseren terwijl je paard onder het solarium staat, althans werk bij Esprit fantastisch, wordt hij veel soepeler van, geloof me maar dat is pas echt een gebakje hoor, met zijn 16 jaar oud.
Komt echt goed hoor met Obsession, zeker weten Haha!

nogmaals Nimber en Marloes bedankt voor de tip Haha!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:08

Waarom moet je en pony kraken? en wat doet ie dan? En waar helpt ut tege?

carolien
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:35

De laatste tijd hoor ik steeds meer positieve reacties op dit soort mensen (bottenkrakers enz.). Aangezien ik ook al een tijdje problemen heb met mijn paard (stijver enz) zit ik er aan te denken om eens bij zo'n iemand langs te gaan. Weet iemand misschien ook zo iemand in het oosten (overijssel). Alvast heel erg bedankt!!
grx caro

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 22:45

Ja, dat is het bij mij dus juist... Ik heb meer zoiets van : Jur mankeert eigenlijk niks.... En tja, dat ze soms niet soepel loopt wijdt ik dan aan mijn rijkunsten... Maar ja, ik zou Jur heel graag eens uit pure nieuwsgierigheid na willen laten kijken, misschien mankeert ze wel echt wat, maar zie ik het gewoon niet....?