Blauw of zwart rijjasje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

zwart of blauw rijjasje?

zwart
38 (60%)
blauw
25 (39%)

Totaal aantal stemmen: 63


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Blauw of zwart rijjasje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-02 19:21

Wat vinden jullie mooier een donkerblauw of zwart jasje? Ik heb altijd zwarte gehad, maar denk dat ik nu een blauwe ga kopen, vind ik ook wel erg mooi.


daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 19:38

Hangt ook een beetje van het paard af. Ik vind blauw op zich mooier maar op een zwart paard weer niet. Ojaa en voor het écht mooie heb ik er dan het liefst geen wit bij (sjabrak, broek ed.) maar van dat vanillekleurige....

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 19:57

ik heb zelf zwart maar vind blauw met zo'n lichtgele rijbroek mooier.

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:03

zwart want je laarzen zijn ook zwart en dan ook met een gewoon witte broek vind ik een mooie combie

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:14

Blauw, mijnes is op maat gemaakt en is echt een lust om naar te kijken. Blauw vind ik veel sjieker staan dan zwart, maar het allerliefst zou ik zo'n mooi grijs jasje willen. Dat mag alleen van de club niet. (blauw mocht eigenlijk nog niet eens) Heb ik toch gewoon gedaan...

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:15

Ik ga ook voor zwart aangezien m´n laarzen, zadel en hoofdstel ook zwart zijn.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:17

En weet je wat ik nou zo gaaf vindt aan western? DAt je je in een wedstrijd mag kleden zoals je zelf wilt. Al wil je in oranje of de Nederlandse driekleur.

Persoonlijk vindt ik Donkergroen erg mooi op een vos.
Blauw erg mooi op een schimmel.
En voor de rest gewoon zwart.

Je suis Charlie.

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:39

Ik vind bij alles zwart het mooist. Dat vind ik gewoon mooi en het netst staan, veel netter dan blauw. Zoals Cassidy zegt donkergroen op een vos, blauw op een schimmel en voor de rest zwart ben ik het niet mee eens. Vind zwart op alle kleuren gewoon het netst staan.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:52

imker schreef:
Blauw, mijnes is op maat gemaakt en is echt een lust om naar te kijken. Blauw vind ik veel sjieker staan dan zwart, maar het allerliefst zou ik zo'n mooi grijs jasje willen. Dat mag alleen van de club niet. (blauw mocht eigenlijk nog niet eens) Heb ik toch gewoon gedaan...


Je mag alleen met blauw of zwart rijden, of in verenigingstenue!
Grijs mag alleen als het je verenigingstenue is.
Als je het tenminste over KNHS wedstrijden hebt.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 01:05

Ik vind gewoon zwart het mooist, m'n laarzen, zadel en hoedje zijn toch ook zwart....(een blauw jasje en een zwart hoedje vind ik echt niet kunnen!)

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 09:11

Toen ik nog onderling reed op de manege, mocht ik altijd van de eigenaar een blauw jasje aan, die was van haar dochters geweest, zo'n mooi jasje........
Toen heb ik gezegt dat als ik ooit ga starten, ik in het donker blauw ga.....
Maar ik heb nu zwarte leren laarzen, dus ik ga toch in het zwart, maar mijn voorkeur gaat echt naar donkerblauw, zoooo sjiek....

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 09:31

Rieja schreef:
Ik vind gewoon zwart het mooist, m'n laarzen, zadel en hoedje zijn toch ook zwart....(een blauw jasje en een zwart hoedje vind ik echt niet kunnen!)


Hier ben ik het mee eens, niet dat ik zelf wedstrijden rij, ik vind dat het blauw er dan zo uit gaat springen omdat de rest zwart is...

28-09-2007
Nothing compares too you...

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 12:16

Ik vind blauw heel erg sjiek, mits er wel een zwart kraagje op zit.
ivm je zwarte laarzen en cap / hoedje

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 12:53

Ik vind blauw mooi in combinatie met lichtgele/beige rijbroek, dekje handschoenen, plastron enz. ALs dat allemaal wit is, dan ga ik voor een zwart jasje...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:20

Zwart vind ik toch het mooiste.
Vooral omdat tuig bij mij ook zwart is en mijn cap of hoedje ook.
En ook de minst opvallende kleur en past zodoende ook wel bij alle kleuren paarden.

Ik vind blauw ook wel mooi, maar dan ook in combi met blauwe cap of hoedje. Anders vind ik het geen gezicht.

Van groen, rood enz hou ik helemaal niet.


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:24

Groen en rood is ronduit foeilelijk, grijs vind ik wel gaan, maar dan meer in de springring. Zwart vind ik echt het mooiste, en als je al blauw neemt, zorg dan dat niet alleen je jasje blauw is maar ook je cap, en dan moeten natuurlijk ook je blouse, plastron, rijbroek en dekje cremekleurig zijn.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 14:04

Ik vind juist een blauw hoedje of cap helemaaaaaaal niet mooi. Een hoedje hoort zwart te zijn, bij wat voor kleur jas dan ook, laarzen ook, blauwe laarzen lijken me afschuwelijk. Mogen bij het ZZGP trouwens ook niet, alleen zwarte laarzen.
En een zwart jasje vind ik dan maar wat gewoontjes, blauwe jas met zwart hoedje en zwarte laarzen vind ik erg sjiek staan. Met spierwitte blouse, broek, plastron en handschoentjes en schabrak.
Dat gelige vind ik er altijd uitzien alsof je het niet helemaal wit hebt gekregen in de was Haha!
Mijn witte handschoentjes zijn ook cremekleurig geworden, iemand ruilen voor een paar mooie smetteloos witte??????:D

Bij onze vereniging moeten we in de klassen tot Z starten met een rode jas Boos!
Dat is pas echt lelijk, maar we werken eraan om dit veranderd te krijgen voor de dressuurruiters die dat graag willen.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 16:22

Ik zelf heb een blauw rijjasje (met zwart kraagje), op een schimmel en had een blauwe cap(is inmiddels paars van het verkleuren).
Ik heb zelfs een hele tijd met een blauw wintec zadel gereden en dat in combinatie met een wit schabrak met dezelfde kleur blauwe bies.

Op schimmels vind ik dat wel mooi, alleen had ik ooit blauwe laarzen gewild maar ben blij dat ik dat nooit gedaan heb"WALGELIJK"

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:10

Ik wil heel graag een donkerblauw jasje en later dan ook een donkerblauw hoedje erbij *LOL* (rijd al B dus dat schiet op)
Onze vereniging rijdt nu nog in het groen, maar gaat binnen 5 jaar geheel over op zwart, maar ik wil toch een donkerblauwe Haha! Wel hetzelfde model als mijn groene jasje(pikeur met zwart fluwelen kraagje Kwijl )

Ik ken iemand die in het blauw rijdt en ook een blauwe cap en laarzen heeft en ik vind het toch wel erg mooi staan Kwijl Mijn instructrice rijdt ook in het blauw en twee andere meiden van onze club ook en ik vind het toch wel wat hebben Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:20

Ik heb zelf nu een zwart rijjasje maar ik vind zelf een donkergrijs en blauw rijjasje ook erguh mooi Tong uitsteken Nu zou je wel afvragen waarom ik dan die nie heb Kusje nou ik moest voor 4-tal een jasje kopen en omdat iedereen zwart had moest ik dat ook wel doen haha... dusja ik hoop dat ik er snel uitgroei dat ik een blauwe of een donkergrijse mag hebben van me paps en mams... Haha! Maar bij blauw hoort wel zo'n vaniliekleurige broek... Tong uitsteken

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:27

Ik heb zelf een blauw jasje, heb ik gekregen. Ik denk dat ik er een blauwe cap bij ga kopen (zo'n oud model), en dat setje dan voor de dressuur ga houden. Voor t springen wil ik heeeeel graag een grijs jasje. Ik heb gewoon een witte broek.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:29

Ik heb alles blauw;blauw jasje,blauwe hoed en blauwe laarzen.Nu alleen weer gaan starten voordat ik eruit gegroeid ben Haha!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 22:06

Ik vind blauw alleen mooi als je dan alles wat normaal wit is creme kleur doet en ook een blauwe cap heb op een bruin paard.
Maar zelf ga ik voor zwart.

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:41

Ik heb afgelopen zaterdag net een nieuw jasje uitgezocht, kreeg ik voor mijn verjaardag van mijn ouders. En dat is weer een zwarte geworden. Ik vind zwart mooier, want mijn laarzen, cap, hoofdstel en zadel zijn ook zwart.

Trouwens, vanillekleurige broeken en shabrakken enzo, dat mocht toch niet meer? D8 dat ik dat ergens gehoord had.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:43

In het ABWS reglement staat:
wit, beige of geel............


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nafkedemi en 11 bezoekers