mineralen bijvoeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

mineralen bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-02 12:37

Op de zak van het voer wat Carina krijgt staat dat ze er +- 2 tot 3 kilo per dag van moeten hebben. Carina krijgt maximaal 1/4 kilo per dag...
Ze werkt niet maar is nog wel in de groei.
Nu vraag ik me af of het verstandig is om haar mineralen bij te voeren zodat ze niets tekort krijgt.

Alvast bedankt

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 12:41

Is Carina een haflinger? Als je zo weinig krachtvoer geeft aan een paard dat volop in de groei is, komen ze echt te kort aan bouwstoffen, vitaminen en mineralen.........Ik zou eerder naar 2 x 1 kilo per dag gaan, dan weet je zeker dat ze voldoende binnen krijgt. ZOlang je toch nog niet aan het rijden bent hoef je ook nog niet tegen die energie te vechten. Als je haar gaat inrijden kan je tijdelijk wat minder geven, dat scheelt een beetje overtollige energie. Maar eentje in de groei heeft best veel nodig!


carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-02 12:48

Carina is idd een haflinger. Ik heb ook al gebprobeert om haar meer te geven. Qua energie merk ik er geen verschil aan. Alleen wordt ze zo moddervet... En dat iz ook niet goed voor een jong dier...

Zit er dus ook echt tussen te twijfelen.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:37

Ik voer mijn kleine dondersteen al vanaf dat ze veulen is zeewier bij.En ik kan je zeggen met het voer wat ze nu totaal krijgt doet ze het goed.Ze kreeg te veel en dat heb ik gemindert en daar gewoon der zeewier in en ze blijft er goed uit zien.
Eigenlijk zo als vaak gezegt wordt horen ze genoeg te hebben aan de mineralen enzo wat in het voer zit maar wat als je paardje te dik wordt ervan dan kan net zo iets als zeewier toch echt uitkomst bieden.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 16:14

Als ze er goed uit ziet heeft ze niet meer nodig. Zorg wel voor voldoende goede kwaliteit hooi of kuil

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 17:09

Bud krijgt ook zeewier...naast zijn normale voer. Gewoon wat extra vitaminen en mineralen. Als je niet teveel geeft kan het geen kwaad...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 18:11

paarden hebben een zeer efficient spijsverteringskanaal. Dus als het ruwvoer van goede kwaliteit is kan je pony daar heel voedingsstoffen uithalen.

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-02 19:49

Ze krijgt per dag zo'n 3/5 plakken goed hooi. Maar of ze daar genoeg uit kan halen?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 36 bezoekers