Voor welk paard ben je bang?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Voor welk paard ben je bang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 21:28

Ik vind Shera bij ons op de manege heel eng, eigenlijk stom want ze is heel lief, maar ik ben heel bang voor haar. (Daarom rijdt ik ook nooit op 'r)

De titel spreekt eigenlijk al voor zich, maar welk paard vind je dus echt heeeel eng. En ga je het liefst uit de weg?

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:02

geen een, want ik houd van alle paarden en zelf zo erg dat het af en toe zelfs gevaarlijk is omdat ik niet bang ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:06

bang? nee maar ik ken er wel die ik heel goed in de gaten hou. Zo ken ik een bepaalde hengst, daar werd mijn paard al bang van als hij in de rijbaan verscheen, daar kwam ik dus echt niet bij in de buurt tijdens het rijden.

suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:22

ik ben voor geen een paard bang! Haha!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:24

eigenlijk geen paard..paarden die op stal gemeen zijn of bang spreekt me wel aan om ze te gaan poetsen juist omdat ze dan weer niet vaak gepoetst worden, ik denk dat je met zulke paarden ook eerder een band zult krijgen

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:33

Geen een..

Vroeger wel eens geweest, maar dat is nu voorbij Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:36

Ik ben vroeger bang geweest, nu kan ik zeggen dat het helemaal over is Tong uitsteken

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:37

1 paard verder geen
heel dom eigenlijk maar ja, het komt omdat dat paard mij een keer heeft aangevallen, en dat deed echt veel pijn,
verder word er nooit iets met dat paard gedaan (helemaal nix) en staat het paard altijd buiten
ik ging mijn vz pony pakken en toen viel ze me aan (beschermen van haar kudde?? )
naja iig is het dus zo dat ik bang voor haar ben (maar ja ik zie haar ook nog maar 1x per 2 jaar of zo dus tja dan blijft dat hangen
voor de rest voor geeneen paard
ik vind drukke wilde paarden altijd een uitdaging Lachen
hele langzame juist ook Haha!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:45

Ik kan eigenlijk niet zo een paard bedenken waar ik bang voor ben. Wel een paar die ik extra in de gaten houd. Maar dan moeten ze echt heel hufterig doen.
Moet ik wel zeggen dat ik d'r naast veel meer een held ben dan d'r op hoor.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:50

Nou, bang zijn is een groot woord, maar soms loop ik achteraf wel even te shaken als ik naga wat er allemaal had kunnen gebeuren. Soms als ik erop zit heb ik dat even door, en dan is het niet goed!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:58

Bang ben ik eigenlijk nooit voor een pony.
Voor paarden(rijden) wel, omdat ik weet dat ik daar soms minder goed op blijf zitten ofzo, maar bij pony's echt nooit, niet in de stal, niet bij het poetsen, rijden of wat dan ook.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 00:16

Ik ben niet echt bang voor een bepaald paard, maar er zijn wel paarden die ik niet opzoek, omdat ze ook geen contact met mij zoeken (en dat doen ze niet voor niks).
Het ene dier spreekt je wel aan en het andere dier niet.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 02:02

ik ben bang geweest voor me eigen paardje, omdat hij gewoon onhandelbaar werd (en ik er lenvensgevaarlijke toeren mee heb beleeft)
Als ik daar aan terug denk... hebb ik veel geluk gehad

Maar die angst is helemaal overwonnen Lovers

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 02:09

Er is wel 'n 'paard' waar ik liever niet meer opstap, ben er 'n aantal keren vanaf gevallen en nogal pijnlijk terecht gekomen...
Steeffie weet wel wie ik bedoel, check haar profiel Schijnheilig (Ericky Extreme duivel )

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 03:12

Ik ben 'bang' voor vreemde paarden, dwz dat ik er altijd voorzichtig mee omga. Eerst de kat uit de boom kijken....pas dan vertrouw ik een paard. Lijkt me ook het beste trouwens....want paarden kunnen gevaarlijke wezentjes zijn, vooral als je er door overmoed onvoorzichtig mee omspringt. Angst, of liever gezegd 'onder de indruk zijn' van een paard, is een goede bescherming.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 12:29

Bang ben ik eigenlijk nooit. Maar er staat wel een paard op stal die ik wel heeeeel goed in de gaten houd als ik voor de eigenaresse een dekentje verwissel. Hij heeft nogal eens de neiging om te bijten of te trappen. Ik heb altijd mijn vuisten en voeten in aanslag Knipoog Haha! Maar bang ben ik niet...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 12:32

Bang is een groot woord. Op mn werk krijgen we vaak paarden die verwend zijn en daardoor wel eens gekke dingen willen doen omdat ez bij ons dus niet verwend worden Haha! Zulke paarden hou je extra goed in de gaten en ga je wat anders mee om dan met lieve paarden. Maar bang ben ik niet snel (meer). Toen ik net begon op de stal waar ik nu werk was ik veel banger, ik zou t nooit in mn hoofd hebben gehaald om met een erg groot en fris paard even een stukje over de weg te lopen. Maar nu?? ketting erom en gaan Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:01

Iedereen die zegt dat ie niet bang is voor geen enkel paard moet eens naar de doktor, Paarden zijn namelijk wezens waar je heel voorzichtig mee omgaat, waar je groot respect voor hun krachten en kunnen moet hebben. Zelfs paarden waar ik jaren mee omga vertrouw ik nooit voor de volle 100 % en ik ben er altijd voorzichtig mee. Ben niet ansgtig maar wel voorzichtig!!!!1

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:08

Respect hebben voor een paard is IMO iets anders dan bang zijn. Ik heb voor alle paarden waar ik mee werk veel respect, en ik blijf op mn hoede bij de paarden. Dat is logisch, maar dan hoef je toch niet bang te zijn?? Respecteren is ok, bang zijn niet volgens mij

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:33

Wat ik bedoel is dat mensen die niet bang zijn voor paarden dingen uit kunnen halen met paarden die onverantwoord zijn. Niet bang zijn heeft in mijn ogen te maken met geen respect hebben voor de kracht van het dier. Iedereen die wel eens aangevallen is door een paard zal het met mij eens zijn dat paarden over een uitzondelijke kracht en souplesse beshcikken op het moment dat deze in hun ogen nodig is. Gelukkig zijn 9 van de 10 paarden zoete dieren, waar je gerust een kind op kan zetten, maaruuh ik ben zelf altijd heel voorzichtig, HEEL VOORZICHTIG, Ik vertrouw nooit een paard, natuurlijk de een wat meen of minder dan de andere, maar ik ben zelfs met paarden die ik al jaren ken heel voorzichtig. Mijn vorige paard "reed" mijn dochter van 4 op, ze "poetste"hem en truttelde ermee zo zoet en toch heb ik twee keer een tik van hem gehad, een keer met scheren en een keer met rossen op zn kont omdat hij spierpijn had. Word je weer even teruggezet op je plaats weer even met de neus op de feitjes. Paard blijft paard... Altijd voorzichtig mee zijn....

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:49

Maaike schreef:
Respect hebben voor een paard is IMO iets anders dan bang zijn. Ik heb voor alle paarden waar ik mee werk veel respect, en ik blijf op mn hoede bij de paarden. Dat is logisch, maar dan hoef je toch niet bang te zijn?? Respecteren is ok, bang zijn niet volgens mij

Jij zegt precies wat ik ook dacht bij het lezen van dit topic.
Wat is bang? Ben je bang als je niet op een paard gaat zitten omdat je het niet zo'n goed plan lijkt omdat het niet jouw type karakter heeft, of ...

Ik stap bijvoorbeeld niet op een paard wat ik niet vertrouw. Ik heb geen zin in ongelukken Schijnheilig . Maar dat zou ik niet meteen bang willen noemen.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:53

bang ben ik eigenlijk nooit, maar er zijn wel paarden die niet zo leuk vind of zelfs een hekel aan heb, van die paarden dat als je de stal in loopt dat ze met de oren plat in de nek op je af komen bijten, dat zijn echt rotpaarden die zou je ook het liefst de nek om willen draaien, maar bang ben ik er niet voor

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:58

Eigenlijk was ik een paar jaartjes geleden ook vrij snel bang voor een paard/pony. Durfde niet op bokkende paardjes te rijden of schrikachtige. k weet niet waarom. Maar ineens was het eigenlijk over. Ik verozrg 2 haflingers die wel vaker een bok geven. (eigenlijk bijna elke keer wel instens 1x) ook op de manege ben ik niet meer gauw bang als ik op een nieuw pony/paard moet. dan kijk ik wel hoe ie is. natuurlijk is het de eerste keer wel spannend, en zeker als je em nog niet hebt zien rijden. Oook in de stal stap ik er eerder op af. want op de manege zijn sommige paarden die gewoon met de kont op je aan gaan staan. en eentje deed net aslof ie ging trappen. ik vond dat wel een beetje raar..en paste goed op..maar toen ik gewoon naar het hoofd toe liep was het goed.

maar als er echt een paard is die gevaarlijker is en die ik niet ken...dan pas ik heel goed op! en vind ik het ook eng. vooral bij vreemde paarden. en niemand kan me er wat over vertellen. maar dat kom ik niet zo heel vaak tegen. want zowat alle manegepaarden zijn betrouwbaar..en er is altijd iemand in de buurt waaraan je kunt vragen hoe ie is. en mijn verzorghaffies die ken ik goed dusss.... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Apollo op 10-11-02 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:59

Nu op het moment geen.
Maar er zijn er toch wel geweest waar ik niet zomaar de stal in kwam.
Dus waar ik heel erg bij op m'n hoede was.
Er zijn er ook geweest waar ik alleen maar met een zweep de stal in kwam.
Je hoefde die meestal maar een keer te laten zien, maar owee als je hem niet bij had Lips are sealed

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 14:02

Ik ben ook voor geen een paard bang. Er zijn wel paarden waar ik minder graag mee omga. (Van die krengen die je overal mee naar toe sleuren Extreme duivel ) maar bang ben ik daar zeker niet voor. Als ik denk dat ik een paard niet aankan, ga ik er ook niet aan beginnen, maar dat is meer omdat ik geen ongelukken wil.