verhuizing niet gelukt en een ramp

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-01 10:50

Vrijdag om 11.30 kwam er een vrachtwagen om Barbje op te halen. De laadklep lag 30cm boven de grond en geen verhogingen aan de zijkant. Met een longeerlijn erachter en 'lomp' geweld rende hij erop maar even hard weer eraf. Stijgeren op de laadklep etc. Resultaat 2 verwonde achterbenen. We zijn na een paar keer gestopt. Was niet zo'n goed idee volgens degene die de vrachtwagen reed anders ging hij er nooit meer op. Nee een paard met een gebroken been is fijn. Dus 's middags zijn we met de trailer aan de gang gegaan. En na een 1 uur en een kwartier stond hij rustig helemaal op de trailer. Wauw weer meer respect voor mijn schoonvader gekregen. Die is echt goed met paarden. Dus toen zijn we gestopt en nu gaan we zondag verder en zodra het dan gaat vertrekt hij naar Eersel. Wij waren in de middag nog in Eersel geweest om te vragen of hij de stal vrij wilde houden tot eind januari en dat we daarvoor wilde betalen en ook voor de vrachtwagen. Dat hoefde dus niet!!!!!! Echt geweldig. Maar zondag lukt het zeker. Bij Barbje werkt alleen rust en geen lompigheid. Liefs Lisette


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-01 11:34

Hoi Lisette, gelukkig dat jij inderdaad wel weet hoe het werkt: rust en geduld is de ENIGE manier om zoiets aan te pakken. Je kunt hem er nu wel in SLAAN, maar dan heb je het dus voor de rest van z'n leven verpest. Volgende keer zal hij het met meer vertrouwen doen, dus dan lukt het vast wel. Heel veel plezier gewenst op je nieuwe stal! Groetjes en knuf voor je paardje, Sonja.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-01 13:16

Hoi Sonja,

Bedankt voor je lieve berichtje en ik zal hem een dikke knuffel geven. Liefs Lisette

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-01 13:19

haai,

vreemd dat de laadklep zo ver boven de grond hing. dat is toch niet goed.

Maar wel fijn dat je zo'n goed gevoel hebt over de nieuwe pensionstalling. Wat ik erover hoorde is het ook een goede stal.

Groetjes Heike

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-01 13:43

Hoi Heike,

De pensionstal is zeker goed alleen is de bak niet gedraineerd en hebben we geen binnenbak. Tja en we hebben Barbiano wel voor ons plezier. En daar we ook geen weidegang hebben wordt hij gewoon vervelender. Die laadklep vond ik ook heel vreemd, krijg je ongelukken van lijkt mij. Groetjes,Lisette


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-01 14:03

slaan bereik je niets bij een bang paard mee eens.
Wij hebben 1 trut op stal Charlotte (merrie) die er een spelletje van maakt.
de trailer niet in willen en iedereen doet lief van braaf kom maar voer ervoor longeerlijn erachter waar ze op gaat zitten.
blabla. Ik was het zo zat keek Janneke aan we dachten hetzelfde ik paard over genomen Janneke een zweep 3 flinke lellen over d'r kont en mervrouw stond erin.
elke keer als ze een zweep ziet (hoeft niet eens mee te zwiepen) staat ze er meteen in zoniet krijg je d'r er niet in.
Lot doet nooit moeilijk maar in het begin hebben we vaak de longeerlijn achter z'n billen gedaan.
Vaak gaan we met zo'n grote veevrachtwagen ideaal zijn die dingen paarden die de trailer niets vinden lopen daar ook zo in gelukkig
groetjes

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-01 16:10

God! Trailerproblemen. Als ik ergens 10 boeken over kan schrijven is het toch wel dat... Sjonge... Mijn paardje wilde er ook niet in, niets hielp, behalve eten en vertrouwen en tijd, geduld en nog meer van dat soort onzin. Voltrack wilde er wel in, maar zich omdraaien om eruit te gaan (vrachtwagens, races etc). Hercules liet zich vallen. En wat blijkt: ELK PAARD is anders. Echt waar. Voltrack kon je gewoon ff een zetje geven, en dan deed hij het. Kwam er zo'n zweverig NH figuur, nah, meneer deed het toen omdat wij hem tussendoor er gewoon uitduwden, je moet toch trainen en wedstrijden rijden, dus tja...
Hercules wilde niet met lieve woordjes en met schattige aanbiedinkjes, die hebben we er geregeld in gemept. Paard is dan ook helemaal verpest hoor, dat was hij al, we kochten hem op 9-jarige leeftijd en toen had de ziel net een halfjaar handelscircuit achter de rug. Tja, dat ging gewoon niet. En hij komt nu los, en je kunt hem best vertellen wat je wilt, maar hij kent ónze krachten, en hij weet dat hij veel sterker is, dus tja, wat doe je dan? Hij heeft heilig respect voor de bezem, en je moet toch wat... Niet dat ik het gemep goedpraat, maar je kunt het ook niet onmiddelijk veroordelen vind ik. Ik ben het met iedereen eens dat slaan geen enkele zin heeft (heb ze Jopie d'r in zien slaan), maar je moet ook niet zeggen dat je HELEMAAL NIET MOET SLAAN. Elk paard z'n gebruiksaanwijzing... En Jopie hoef je geen zweep te laten zien, dat zittie potdicht. Hercules heeft af en toe gewoon een beetje een bazig tiepje nodig met een vorm van geweld ja... Gelukkig zijn de meeste paarden met geweld niet te overreden... Je moet m.i. ook beginnen met een vriendelijke aanpak, maar HErcules heeft mij en mijn vader nogal wat zere handen bezorgd omdat hij dan op het laatste moment langs de trailer tjoepte. Hand tegen de trailer, touw door je hand. Pijnlijk dus...

Laudine


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bora, Chicken01, ComscoreBot en 111 bezoekers